Mads Östberg doplní při Švédské rally ve službách M-Sport Ford WRT Stobart týmového kolegu a krajana Henninga Solberga. Oba odstartují s vozem Ford Fiesta RS WRC.
Östberg předpokládá perfektní podmínky pro závodění. „Vše se odvíjí, jak má," vysvětluje mladý seveřan a odříkává recept na ideální podklad. "Sněžení musí přijít pokud možno co nejdřív. Zrovna jako letos v Norsku i Švédsku. Poté je žádoucí lehké oteplení, díky kterému napadaný sníh lehce povolí. Tím získáte silný ledový základ na povrchu silnice. Nyní může připadnout silnější vrstva a celý proces se opakuje. Ale nenechte se zmást. Více neznamená lépe. Naopak, napadne-li sněhu najednou příliš mnoho, nedojde při oteplení ke vzniku ledové krusty, díky čemuž chybí ten správný podklad. Ideální přírůstek sněhové hmoty je 15 cm pro první a následně něco kolem 10 cm v dalších vrstvách."
⇥
"Nenechte se zmást. Více neznamená lépe. Naopak, napadne-li sněhu najednou příliš mnoho, nedojde při oteplení ke vzniku ledové krusty, díky čemuž chybí ten správný podklad. Ideální přírůstek sněhové hmoty je 15 cm pro první a následně něco kolem 10 cm v dalších vrstvách."
Mads neopomenul také typické „snowbanks" neboli sněžné bariéry, které jsou charakteristické pro zimní rally. „Bariéry dělají rally na sněhu mnohem atraktivnější pro diváky a jezdcům poskytují výhodu jakési opory na trati. Jakmile chybí, vystavujete se riziku defektu při sklouznutí mimo trať. Nejsou-li bariéry, řežete zatáčky vnitřní stranou a závod nabírá charakter obyčejného šotolinového podniku."
Letos poprvé zavede itinerář Švédské rally posádky také do sousedního Norska. „Norskou sekci tvoří nádherné úseky, na kterých se v minulosti jezdilo v rámci norského šampionátu. Pro mě je potěšením, že se dvě země spojily a uspořádaly společně podnik WRC. Dvě malé země které táhnou za jeden provaz," hrdě dodává Mads Östberg.