Britská soutěž Coppermines Grizedale Stages se stala místem představení dalších unikátů z dílen M-Sportu na bázi Fordu Fiesta.
Jedním z nich byl Ford Fiesta R5+, kterou při Coppermines Grizedale Stages pilotoval Matthew Wilson, navigován Chrisem Pattersonem.
Vůz je postaven na bázi Fordu Fiesta R5, R5+ je osazena modifikovaným turbem a sáním vzduchu. Standardní restriktor 32 mm je rovněž nahrazen dílem s 34 mm, což dává motoru cca o 30 koní větší výkon. Vůz samozřejmě nebude nikdy homologován, příležitostně se objeví v regionálních britských podnicích. Wilson nakonec využil předností tohoto speciálu k vítězství, s minutovým náskokem.
Matthew Wilson:
„Už je to hodně dlouho, co jsme s Chrisem Pattersonem startovali podle rozpisu organizátorů, a tak chvíli trvalo, než jsme se optimálně sladili. Když jsme ale následně našli potřebný rytmus, dokonale jsme si výkon vozu užívali. Vím, jak konkurenceschopná je Fiesta R5, specifikace R5+ ji posunuje ještě dál.“
Druhý zajímavý vůz z dílen M-Sportu Ford Fiesta R200 pilotoval Elfyn Evans. Velšan jel v roli předjezdce a na sedadle spolujezdce se objevil manažer M-Sportu Richard Millener. Pokud by soutěž absolvovali na čas, v cíli by jim patřila pátá příčka, pouhých 21 vteřin za podiem.
Fiesta R200 opět nepodléhá homologaci FIA, vychází z modelu Fiesta R2 a na základě úprav byl zvýšen její výkon.
Elfyn Evans:
„Byl jsem překvapen, jakým výkonem Fiesta R200 disponuje. Strávil jsem za volantem Fiesty R2 několik sezon, tato specifikace je obrovský krok kupředu. S tímto vozem lze zajíždět opravdu kvalitní časy.“
Obě auta M-Sport oficiálně představí v lednu na britské Autosport Show, následně budou k dispozici případným zájemcům…