Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Lotus v rally
    Soutěžáky

    Lotus v rally

    By Tomáš Plachý21.2.20122 Mins Read

    Sportovní vozy GT, které dominovaly automobilovým soutěžím na počátku sedmdesátých let, se vrací na scénu. Na loňském Frankfurtském autosalonu byl oficiálně představen Lotus Exige S, první exemplář nové kategorie R-GT. I když je tradiční britská značka Lotus spjata především s Formulí 1, její stopy se nedají přehlédnout ani v historii rallysportu.

    Lotus Elan S2 (Type 26)

    Abychom vypátrali první a donedávna zároveň poslední lotus, připravený speciálně pro soutěžní disciplínu, musíme se vrátit až do roku 1965. Zásluhou Jima Clarka byl tým Lotus v té době na cestě k druhému titulu ve Formuli 1. Geniální konstruktér Colin Chapman byl osloven jedním ze svých přátel, zda by pro něj neupravil vůz pro rally. Chapman souhlasil a po hlubokých britských lesích se brzy proháněl subtilní sportovní vůz. Testovacím jezdcem se stal Brian Culcheth, pozdější tovární jezdec značky Triumph.

    Návrat sportovních vozů do rally

    Je tomu už čtvrt století, co se z rychlostních zkoušek vytratily čistokrevné sportovní vozy. V posledních letech se objevily v některých národních šampionátech, zejména ve Španělsku, Německu, Belgii a Francii, ale na mezinárodní scénu se mohou vrátit až letos. Mužem, který má na revivalu GT vozů největší zásluhu, je Ital Claudio Berro.

    Berro (narozen 18.9.1955) zahájil svoji soutěžní kariéru jako spolujezdec v osmdesátých letech. V Talbotu Sunbeam Lotusu týmu Peugeot Talbot Italia navigoval Federika Ormezzana. Jejich největším společným úspěchem byl italský titul ve skupině 2, na Rally San Remo 1981 obsadili 10. příčku. Jeho další účinkování v rallysportu je spojeno projektem Peugeotu 205 T16 skupiny B, kde se stal pravou rukou Jeana Todta. Po angažmá u týmu Ferrari F1 a značky Maserati se vrátil k automobilovým soutěžím jako ředitel týmu Abarth (Fiat Punto S2000). Od roku 2009 zastává pozici ředitele sportovního oddělení Lotus Cars. Claudio Berro stojí za vznikem Lotusu Exige S, který je prvním soutěžním vozem upravený pro kategorii R-GT.

    Náš spolupracovník Martin Holmes se zajímal o pozadí projektu soutěžního Lotusu Exige S. Více v zajímavém rozhovoru s Berrem v aktuálním čísle Rally.

    historické automobily Lotus závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.