Soutěže a exhibice historických soutěžních vozů zažívají po celém světě obrovský boom. Za volanty nádherných klasických rally vozů z dvacátého století se vrací soutěžní esa minulosti a o nadšené diváky nemají nouzi. Po Legendách v San Marinu a Belgii se podobný módní svátek konal i v Německu.

1. ročník Legends of Speeds se uskutečnil minulý víkend v Drážďanech nedaleko našich hranic. Z jedinečného historického centra saské metropole vyrazila smečka vstříc 17 RZ v délce 120 km. O vítězství se střetli jezdci ve vysokokarátových vozech značek Porsche a Lancie. Na mokrých technických horských asfaltech v podhůří Krušných hor byl suverénně nejrychlejší osmašedesátiletý Heinz Walter Schewe se silným vozem Porsche 911 Turbo. Není divu. Schewe je bývalým mistrem Německa v rally z roku 1976 a titul tehdy vybojoval rovněž s porsche.

O stříbrnou příčku soupeřili v ostrém duelu dva jezdci. Po páteční etapě měl mistr Evropy historiků 1996 Michael Stoschek s Porsche Carrera 911 náskok jediné sekundy před Lotharem Bökampem na Lancii Stratos HF. V sobotu byl úspěšnější reprezentant italské značky, který dokonce snížil svoji ztrátu na vítězného Scheweho. Za trojicí sportovních závoďáků skupiny 4 ze sedmdesátých let se umístil Rainer Schwedt s krásným Fordem Escort 1600 TC z roku 1969.

Ze známých předních jezdců nedokončil soutěž pro technické problémy s exotickým Datsunem 240 Z Klaus Fritzinger. Ve svých úctyhodných 74 letech byl zároveň nejstarších účastníkem německých Legend. Nejstarším vozem se mohl pochlubit hrabě Fickenstein s Mercedesem 300 SL z roku 1956, který startoval na čtyřiadvacetihodinovce historiků v Le Mans. Velkým tahákem festivalu rychlosti byl také start Armina Schwarze se svou originální Lancií 037 Rally. Bývalý tovární jezdec Škody Motorsport se však do bitvy o vítězství nezapojil a divákům se představil jen na několika vybraných úsecích.

1. ADAC-Rallye Legends of Speed (20. – 21. 5. 2011)

1. Heinz Walter Schewe – Gerd Ottenburger (D – Porsche 911 Turbo) 49:33.0
2. Burghard Brink – Lothar Bökamp (D – Lancia Stratos HF) + 25.9
3. Michael Stoschek – Dieter Hawranke (D – Porsche Carrera RS) + 37.3

www.legends-of-speed.de

Pokud jste tuto událost propásli, nemusíte litovat. V polovině července se v městě Daun uskuteční tradiční ADAC Eifel Rallye Festival, který se honosí přívlastkem pojízdné rally muzeum. Pořadatelé omezili startovní pole na 120 účastníků, mezi kterými najdete ryzí historické perly rallysportu. Uskupení „Slowly Sideways" si pod vedením renomovaného fotografa Reinharda Kleina potrpí na originální zrestaurované soutěžní speciály. Vedle úchvatné techniky budou samozřejmě k vidění i mistři volantu.

Prestižní startovní číslo 1 nepoveze nikdo jiný než dvojnásobný mistr světa Walter Röhrl, který během víkendu vystřídá své čtyři originální vítězné vozy. Audi S1 E2, se kterým vyhrál Rally San Remo 1985, Opel Asconu 400 z vítězné Rallye Monte Carlo 1982, Porsche 911 RS ze San Rema 1981 a vítěznou Lancii 037 Rally z Rally New Zealand 1983. Dvojnásobný německý mistr Harald Demuth pojede s Audi Quattro A2 s číslem 2, za ním ve startovní listině následuje Rakušan Sepp Haider s mohutným Mercedesem 500 SL a mistr Evropy 1979 Jochi Kleint s Opelem Ascona.

O detailech vás budeme samozřejmě včas informovat. Bohatý program začíná už ve čtvrtek 14. 7. shakedown testem a „open air" filmovým rally večerem.

Více informací najdete na stránkách: www.eifel-rallye-festival.de

 

Sdílet

O autorovi

Komentáře