Čtvrté pokračování stále populárnější akce s názvem Tuscan Rewind 2013 ohlásili pořadatelé v čele s Vitem Piarullim. Italské Montalcino bude po roce opět hostit legendy světové rallye.
Změna v intineráři Tuscan Rewindu 2013!
Navzdory předchozím ujištěním ze strany kompetentních orgánů, museli organizátoři vzdát snahy o zajištění rychlostních zkoušek v oblasti Chianti.
Šéf organizačního výboru Vito Piarulli, který stojí také za známějšími Rallylegend v San Marinu, neskrýval zklamání:
„Byli jsme nuceni vzdát se prakticky celé první etapy Tuscan Rewind 2013, plánované v atraktivní oblasti Chianti. Ve finální fázi získávání povolení jsme se bohužel setkali se zamítavým postojem některých obecních zastupitelství. Na celé věci nás nejvíc mrzí fakt, že veškerá dosavadní jednání probíhala v přátelské atmosféře a byl vysloven předběžný souhlas.“ V. P.
Měsíc před startem pořadatelé tak doslova překopali itinerář. Během 48 hodin připravili novou variantu. Výsledkem je neméně atraktivní zahájení rallye, která odstartuje v pátek 10. května a nabídne rychlostní zkoušku „Castello Banfi“. Ta vede v okolí sídla jednoho z nejprestižnějších toskánských vinařství Brunello di Montalcino.
První info k letošní „Tuscaně“
Tým organizátorů, stojící také za slavnějším závodem Rallylegend v San Marinu, zahájil příjem příhlášek. Tato zpráva mimo jiné ohlašuje blížící se start čtvrtého ročníku „toskánských“ legend.
Čtvrtý ročník Tuscan Rewindu nabídne opět dvě etapy, které se však budou konat v dřívějším termínu. Ten stanovili pořádající organizace Motorproject a REW Motorsport Event na dny 11. – 12. května. Jako základ pro stavbu trati poslouží legendární šotolinové úseky v okolí Sieny. Tradičním centrem podniku zůstává malebné Montalcino.
Letos se čtyřmi kategoriemi
- „Tuscan Rewind Modern Cars and Expired Homologation Cars“
- „Tuscan Rewind Historic Cars“
- „Autorally Tuscan Rewind Hard“
- „Autorally Tuscan Rewind Soft“
Čtyři letos vypsané kategorie pro přihlášené soutěžní vozy. Dvě poslední jsou přehlídkami přihlášených vozů, lišící se pouze předepsanouv délkou trati (Hard – nezkrácená verze, Soft – zkrácená). Systém rozdělení vozidel do skupin není ještě definitivní. Pořadatelé jednají o dalších alternativách, které by mohly umožnit účast dalších atrakrtivních automobilů.
Zatímco pro zařazení do kategorií „Modern Cars“ a „Historic“ je třeba splnit určitá kritéria, vozy v kategoriích „Autorally“ potřebují pouze platnou registraci k provozu na pozemních komunikacích a pojistku.
Uzávěrka přihlášek je stanovena na 6. května.
„Překopaná“ první etapa
Zatímco itinerář druhého dne se nebude výrazně lišit od předchozích ročníků, zásadnější změny slibují pořadatelé v průběhu první etapy. Základem budou opět vyhlášené šotolinové zkoušky, jež se jely v osmdesátých letech v rámci mistrovství světa. Přejímky a shakedown jsou na programu v pátek 10. května.