Nejsledovanější rally událostí uplynulého víkendu byl bezesporu 53. ročník Rally Boucles de Spa, která se jela pošesté ve verzi Legend. Desítkám tisíc diváků, kteří preferovaly především legendární úsek Clementine, nezkazila skvělou podívanou absence sněhu, ani problémy s výsledky. Utajená práce časoměřičů ovšem poznamenala závěrečnou klasifikaci.
Největší favorit soutěže, populární osminásobný vítěz Patrick Snijers, si v cíli posteskl, že kdyby znal průběžné pořadí, tlačil by plynový pedál na podlahu častěji. Byl nejrychlejší na většině měřených testů, ale zdržel se prasklým řemenem alternátoru a předjížděním pomalejších konkurentů. Na jeho bronzové příčce se také podepsala skutečnost, že jeho Porsche 911 SC RS z roku 1982 bylo novější než vozy jeho největších soupeřů. Podle roku výroby pořadatelé udělovali korekční koeficienty.
Stříbrný věnec vybojoval stejně jako loni sedmašedesátiletý Švéd Björn Waldegård s Fordem Escort RS Mk II. K vítězství mu scházelo šest sekund. „Důchodci potmě hůř vidí," glosoval své slabší časy na pátečních večerních vložkách bývalý mistr světa. V rekordním pelotonu čítajícím přes 330 startujících posádek zvítězil domácí Stefaan Stouf s 36 let starým eskortem první generace, který se blýskl už před třemi měsíci. Tehdy překvapivě triumfoval na prestižní britské historické Roger Albert Clark (RAC) Rally.
Za trojicí nejúspěšnějších jezdců následovala celá plejáda známých jmen a historických skvostů. K nejatraktivnějším patřil čtvrtý Marc Duez a exotickou Mazdou RX7 skupiny B poháněnou Wankelovým motorem. Těsně za ním se umístil další zkušený Belgičan Jean-Pierre Van de Wauwer s Lancií Beta Monte Carlo, kterého zpomalil defekt pneumatiky. Waldegaardova krajana a kolegu Stiga Blomqvista (mistr světa 1984) stála umístění v první desítce chyba spolujezdce. Starý pán absolvoval na okruhové vložce na vojenském cvičišti Saive o jedno kolo méně…
Celá řada favoritů zůstala stát na trati. K nejsmutnějším z nich patřil „infant terrible" belgické scény Francois Duval. S Porsche 911 S vedl až do okamžiku, kdy musel odstoupit pro poruchu zapalování. Loňský vítěz Bruno Thiry, který tentokrát vyměnil mohutné Quattro A2 za malý Citroën Visa 1000 Pistes, odpadl vinou prasklé poloosy. Freddy Loix poslal zapůjčenou Škodu 130 RS na okruhu Spa Francorchamps do svodidel. Do cíle nedojel ani Henning Solberg, Robert Droogmans a Bernard Munster, které zradil motor.