O uplynulém víkendu se v korutanském Wolfsbergu konal již třetí letošní podnik Mistrovství Rakouska, který byl navíc započítáván i do Mitropa rally cupu.
Úchvatnou scenérii Lavanttalských alp po většinu závodního víkendu halily mraky a oproti předpovědím panovalo dosti proměnlivé počasí, které celou soutěž výrazně ovlivňovalo. Do bojů o vteřiny nakonec vyrazilo, ve stále ještě slunečném pátečním odpoledni, celkem 111 posádek z 8 zemí. Souboj o absolutní vítězství mezi oběma hlavními favority gradoval do posledních metrů soutěže a stejně těsná byla i bitva ve skupině 2WD.
1. etapa
První RZ, která byla pro první dvacítku ještě na suchu, opanoval rakouský matador Baumschlager s Fabií S2000 před svým největším soupeřem Harrachem, který jel opět s osvědčeným Mitsubishi Lancer EVO IX R4. Zbylé testy páteční etapy se už konaly komplet na mokru, s nímž mělo mnoho posádek značné problémy. Ty se nevyhnuly ani velezkušenému Baumschlagerovi, který po hodinách na RZ 2 ztratil téměř 20 vteřin.
Z předních posádek v pátek večer odstoupil do té doby klidně, ale rychle jedoucí Neubauer (turbo) a také Mrlik (havárie). Geometrii zadní nápravy červeného Lanceru EVO IX R4 nechtěně upravil Patrick Winter, jenž však po opravě ve večerním servisu mohl dále pokračovat.
Role černého koně skupiny vozů s jednou poháněnou nápravou se od začátku ujal domácí Peter Ebner s Citroënem DS3 R3T, který kromě vedení ve „dvoukolkách“ pronikl také do první desítky absolutního pořadí.
2. etapa
V sobotu ráno se počasí přece jen trochu umoudřilo, přesto většina posádek vyrážela, na stále ještě mokrou trať, na intermediích.
Hned od první ranní RZ započal „Mundl“ svoji stíhací jízdu a ukrajoval postupně vteřinky z Harrachova náskoku. Ten ve snaze kontrovat špatně zvolil obutí a na osmé vložce, kde se opět rozpršelo, ztratil celých 10 sekund. Před závěrečnou sekcí tak bylo zaděláno na strhující finále. Do toho vstoupil nejlépe Baumschlager a ujal se vedení v soutěži.
Hrabě Harrach se odmítal vzdát a na předposledním testu překlonil pomyslné misky vah zpět na svoji stranu. Před závěrečnou zkouškou byl rozdíl mezi oběma soupeři pouhých 1,5 vteřiny. Pro srovnání, třetí v pořadí Manfred Stohl s plynovým Mitsubishi ztrácel propastné 2:46. Do posledního testu dali oba piloti maximum. Pilot Škody Fabie S2000 nadělil v cíli dvanácté rychlostní zkoušky svému rivalovi 6,3 sekundy a strhl tak vítězství ve svůj prospěch.
Pro rakouského multišampiona Baumschlagera už to bylo druhé letošní vítězství a v tabulce průběžného hodnocení rakouského mistrovství se drží v čele s 4bodovým náskokem na Harracha. Stupně vítězů doplnil poklidně jedoucí Manfred Stohl, za ním pak vítěz hodnocení Mitropa cupu Mario Saibel, jedoucí s Mitsubishi Lancer EVO X R4. Pětici nejlepších uzavíral Gerwald Grössing s navrátilcem Sigim Schwarzem na sedadle spolujezdce.
Nejrychlejším jezdcem klasifikace 2WD byl na osmém místě Hannes Danzinger s naftovým Sciroccem, který taktéž na posledním testu předstihl svého skvěle jedoucího kolegu z AMG Driving Academy Ebnera, pro něhož to však byl zřejmě jediný letošní start. Smůla, v podobě poruchy převodovky, postihla při premiéře v Suzuki Swift S1600 Michaela Böhma. Jako generálku před závodem IRC na Korsice pojal Lavanttal Michael Kogler a se svým Cliem R3 Maxi obsadil 12. místo absolutně a 4. v Divizi II.
Česká účast
Českým posádkám se ve Wolfsbergu příliš nedařilo. Aleš Jirátko byl nucen odstoupit v úvodu závodu pro technickou závadu a Jaroslav Mikulenka obsadil 36. příčku absolutně a 14. místo v hodnocení Mitropa cupu.
Mistrovství Rakouska po 3. soutěži:
1. Raimund Baumschlager 56 bodů
2. Beppo Harrach 52
3. Manfred Stohl 38