Již o příštím víkendu se v okolí korutanského Wolfsbergu uskuteční v pořadí třetí podnik rakouského mistrovství, který je navíc započítáván také do Mitropa rally cupu. Na osvědčených tratích v údolí řeky Lavantt bude svádět urputné boje více než 120 posádek z 8 zemí, což je dvojnásobek oproti březnové Rebenland rally.
Startovní listina obsahuje vedle stálic rakouského šampionátu také několik překvapení, mezi něž patří návrat talentovaného Patricka Wintera s Lancerem deváté evoluce, navíc ve specifikaci R4. Svůj comeback, po dvou letech závodního půstu, ohlásil také legendární spolujezdec Sigi Schwarz, který se posadí do „Ačkového“ Lanceru EVO VII vedle Gerwalda Grössinga. Napravit svůj poklesek z nedávné Rebenland rally, kde po vlastní jezdecké chybě skončil až na bramborové pozici, bude chtít hrabě Harrach, proti kterému bude opět stát jeho věčný rival rakouský multišampión Raimund „Mundl“ Baumschlager. Napínavé souboje slibuje i silně obsazená kategorie 2WD.
Divize I
Obhájce loňského vítězství a úřadující rakouský mistr Beppo Harrach je po chybě a ztrátě vítězství v Rebenlandu nyní dvojnásob motivován. Nemůže si dovolit další zaváhání, kterým by opět „přihrál“ body svému největšímu soupeři v boji o titul Baumschlagerovi. Ten má, jakožto pětinásobný vítěz, s místními tratěmi bohaté zkušenosti. V Rebenlandu jel podle svých slov na limitu, přesto to na Harracha nestačilo a „Mundl“ tak musel čekat až na chybu svého soupeře. „Pojedeme opět na maximum svých možností, zda to pomůže, uvidíme na konci,“ uzavřel ostřílený rakouský matador, který nastoupí jako obvykle s poslední specifikací Škody Fabie S2000.
Také Manfred Stohl se při posledním vystoupení neobešel bez problémů. Prasklá hnací hřídel u jeho plynového Lanceru EVO IX, znamenala velkou časovou ztrátu. Podle dosahovaných časů je však Stohl, navigovaný světovým šampionátem protřelou Ilkou Minorovu, jediným vážnějším soupeřem dvojice Harrach/Baumschlager. Velkým překvapením poslední soutěže byl výkon mladého Hermanna Neubauera, který před sezonou přestoupil z kategorie dvoukolek do Imprezy R4 Stohlovi stáje a na Rebenlandu získal nečekané druhé místo. Dalším mladým talentem Stohlovy stáje je rovněž v minulé soutěži skvěle jedoucí Christian Mrlik, který však, na rozdíl od dříve jmenovaného, nedisponuje (zatím) Imprezou R4, ale pouze eNkovou verzí.
Do širší rakouské špičky patří také Mario Saibel a Kris Rosenberger. Rosenberger zná pocit vítězství na Lavanttalu z let 1996 a 1997, ale jeho opakování za volantem již obstarožního Pola S2000 by bylo spíše překvapením. Přihláška Patricka Wintera v Divizi I je jedním z největších překvapení startovní listiny. Loni třetí muž v pořadí Lavanttal rally, který poté startoval pouze sporadicky, chce s Mitsubishi EVO IX R4 bojovat o přední příčky, avšak z jeho neúčasti na vídeňské tiskové konferenci lze usuzovat, že nad jeho startem stále visí otazník.
Divize II
Napínavé souboje lze očekávat také ve třídě vozidel s jednou poháněnou nápravou. Martin Zellhofer na Rebenlandu ukázal, že mu sbírání zlatých věnců nepřestalo chutnat, a na Lavanttalu se opět posadí za volant Suzuki Swift S1600 připravované vlastním týmem. Největším soupeřem Zellhofera bude zřejmě úřadující mistr dvoukolek Hannes Danzinger. Na tiskové konferenci ve Vídni představitelé týmu VW Motorsport Austria, za který v současnosti Danzinger jezdí, uvedli, že se rozhodli prozatím zastavit připravovaný projekt VW Pola R3T a místo toho se budou v dílnách Hofbauer Motorsport nadále zabývat vývojem Scirocca TDi, se kterým se představí při nadcházející Lavanttal rally.
S vozem Suzuki Swift S1600 uvidíme překvapivě i Michaela Böhma, který obyčejně startuje s vozem Fiat Abarth 500 R3T. Tento vůz však těžce poškodil při nedávné Rebenland rally, proto na další tři podniky rakouského mistrovství využije služeb Zellhoferovy stáje (a vozu, se kterým loni pravidelně startoval Hermann Neubauer). Jako test před svojí letošní premiérou v IRC, která proběhne v polovině května na Korsice, pojme Lavanttal rally Michael Kogler. Jeho cílem bude především nadále si zvykat na ovládání Renaultu Clio R3 Maxi a pokud možno dojet do cíle mezi první čtveřicí kategorie 2WD. Po skvělém výkonu na Rebenlandu je nutno mezi favority počítat také Slovince Marko Jerama s Citroenem C2 R2. Do bojů o čelní příčky také jistě zasáhnou rychlí Italové Fornasiero a Zanon.
Na poslední chvíli doplnil seznam přihlášených domácí jezdec Peter Ebner, který společně se spolujezdcem Geraldem Winterem usedne do Citroënu DS3 R3T týmu JAGA Motorsport. Čtyřicetiletý instruktor AMG Driving Academy, který je znám ze svých dřívějších startů s Lancery týmu Eddyho Schlagera, se dokáže velmi rychle přizpůsobit dané technice a může tak plnit roli černého koně klasifikace dvoukolek.
Zahraniční účast
Ze zahraničních účastníků můžou do bojů o čelní příčky zasáhnout: slovinský exmistr Aleks Humar s Fabii S2000, jeho krajan Darko Peljhan s Mitsubishi EVO X a Mitja Klemencic s EVO IX. Z českých posádek uvidíme Jaroslava Mikulenku (Mitsubishi EVO VIII), Aleše Jirátka (BMW 2002 Ti) a Davida Stavjaníka (Citroen DS3 R3T), všichni zmínění, stejně jako dva Rusové Dmitry Biryukov (Mitsubishi Evo IX) a Vlacheslav Chulyukanov (Mitsubishi Evo VIII), však budou bojovat spíše o body do Mitropa cupu.
Více informací o BP Ultimate Rallye Lavanttal je k dispozici na oficiálním webu: http://www2.bprallye.at
Video z loňského ročníku od Jana Olejníčka: