KN - www.zavodnifiltry.cz od RIEGGER

Jen několik měsíců uplynulo od světové premiéry unikátní Lancie ECV a chystá se další. Tentokrát středoevropská. Fantastickou zprávou je, že se tak stane u nás v Českých Budějovicích.

Když loni pořadatelé Rallylegend oznámili záměr, představit ve spolupráci s Giuseppe Voltou poprvé v historii unikátní vůz Lancia ECV1, vyvolalo to mezi fanoušky poprask. Na počátku října v San Marinu skutečně zaparkoval autobus v kamufláži Volta Racing, v jehož útrobách čekala Lancia s tajemným označením ECV1.

Podobnou zprávu vyslali nyní pořadatelé Rally Český Krumlov. „Myšlenka na představení Lancie ECV českým fanouškům vznikla okamžitě po našem startu na loňských „Legendách“. Situaci velmi usnadnila skutečnost, že se s Giuseppem Voltou již delší dobu známe. Byl to právě on, kdo v roce 2007 zahájil tradici startů historiků na Rally Český Krumlov,“ objasnil člen organizačního týmu, Karel Mach.

Co je LANCIA ECV?

ECV1 (Experimental Composite Vehicle) název je odvozen od konstrukce vozidla kompletně postavené z uhlíkových kompozitů. Současně auto sloužilo jako „mobilní laboratoř“ pro tuto novou technologii. Cílem bylo zhodnotit vlastnosti a výdrž materiálu v drsném prostředí rally. Prototyp ECV1 byl poprvé představen na autosalonu v Bologni 1986. O rok později se objevil v Ženevě.

ECV mělo představovat revoluční předěl v aktivitách týmu Lancia. Vůz byl postaven na bázi upravené Lancia Delta S4 a vynikal ojedinělým a patentem chráněným motorem s názvem „TRIFLUX“. Po řadě testů měl konečně zasáhnout do bojů v seriálu MS v sezoně 1987. Na závodní debut však nikdy nedošlo. Bohužel. V roce 1986 FIA rozhodla o zrušení skupiny B, pro kterou bylo „écévéčko“ navrženo. Tým projekt odložil a na řadu přišla Delta, která později kralovala v MS nepřetržitě po 7 let.

Giuseppe Volta, specialista na přípravu soutěžních vozů, koupil před několika lety většinu z částí této rally ikony. Na konci roku 2009 se Volta rozhodl obnovit ECV, ale ve svých plánech chtěl jít dál než Lancia před lety. Volta si předsevzal, že přivede ECV na závodní tratě v plně funkční podobě.

S pomocí bývalých kolegů z Abarthu v Turíně, dosáhl svého a na loňských Rallylegend v San Marinu odhalil plně funkční rudý speciál v barvách Martini Racing. Jako parťáka si pozval do kokpitu Lancie Miki Biasiona. Díky nezlomnému úsilí Giuseppe Volty tak mají možnost fandové rally obdivovat zbraň týmu Lancia Martini, která však nikdy nedostal příležitost, ukázat svůj potenciál.

Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře