Neúspěšně pátráte po jakémkoliv základu pro stavbu svého vysněného závoďáku? Našli jsme pro vás řešení. V Itálii je aktuálně na prodej vyrámovaná budka, ze které ve své garáži při troše snahy sestavíte jeden z neobyčejných speciálů zlaté éry rally.
Béčková buggy
Prvotní pohled na spleť trubek ve vás začne evokovat pocity, že právě stojíte tváří v tvář monokoku buginy prvního československého mistra Evropy v autokrosu Karla Havla. Chyba lávky. Jedná se totiž o jedno z nejpokročilejších řešení šasi, které kdy bylo v rámci bájné skupiny B vymyšleno. Trubkový rám s vysokou torzní tuhostí a odolností při nárazu, který je však zároveň velmi lehký.
KSPORT “MB001” - první a jedinečné
Na konci roku 2000 FIA rozhodla o možném návratu Lancie 037 Rally na tratě historických rally. Podmínkou se stala úprava původní konstrukce bezpečnostního rámu dle homologace J1 pro zvýšení ochrany posádky.
Šéf týmu KSPORT Marco Bianchini zadal tento úkol společnosti Marchesi & C. Modenská firma je špičkou ve svém oboru, když v jejich dílnách v minulosti vznikaly podvozkové rámy pro ikonické sporťáky Lamborghini Miura, Countach či Diablo.
Při této příležitosti požádal Bianchini techniky firmy Marchesi, aby upravili nosnou část karoserie Lancie Delty S4 tak, aby splňovala stejné bezpečnostní normy jako 037.
Ex-tovární šasi s jedinečnou úpravou přijalo označení “MB001”. Oproti původní specifikaci prošlo vyztužením střechy i příčných nosníků motorového prostoru a úpravou rozmístění a zesílení trubek v prostoru posádky i přední části rámu. V následujících letech byla “vylepšená” S4 použita na několika akcích, kdy v jejím kokpitu seděly opravdové osobnosti světa rally.
- 2010 – Trofeo Ghiaccio / Marco Bianchini / design “KARNAK”
- 2012 – Test pneumatik Pirelli P7 Corsa / Juha Kankkunen, Paolo Andreucci / design “Pirelli”
- 2015 – Rallylegend / Markku Alen & Illka Kivimäki / design “Martini Racing”
– v rámci shakedownu došlo k vylomení pravého předního kola a nárazu do balíku slámy





Kupte si téměř kompletní "Essequattro"
Základem inzerátu s cenovkou 75 tisíc eur (v přepočtu 1,9 milionu korun) je kompletní podvozek s podlahou, kryty palivových nádrží, přístrojovou deskou a původními dveřmi. Na požádání je k dispozici kompletní soupis dalších originálních náhradních dílů. Najdete mezi nimi mimo jiné sadu kol, tlumiče a pružiny, panely karoserie či řídící jednotky motoru IAW40 či IAW60.