Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Rallylegend San Marino 2025

      4.11.2025

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»FOR SALE»Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A
    FOR SALE

    Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

    By Ivo Nowi Novák15.7.20254 Mins Read

    Šest po sobě jdoucích titulů mistra světa v konstruktérech a 46 vítězství v soutěžích nejvyšší ligy. Lancia Delta HF Integrale se už v době svého aktivního působení na tratích rychlostních zkoušek stala ikonou. Není tedy s podivem, že soutěžní speciály turínské automobilky jsou dodnes vysoce ceněnými, zvláště pokud se jedná o originální ex-tovární exempláře.

    16V s boulí na kapotě

    Delta HF Integrale 16V byla v pořadí třetí evolucí úspěšného modelu. Oproti osmiventilové verzi oplývala mnoha vylepšeními se zaměřením na zvýšení výkonu motoru. Nový agregát se čtyřmi ventily na válec disponoval dvě stě devadesáti koňskými silami (strop stanovený FIA byl v té době 300 koní). Na něj bylo nainstalováno menší turbodmychadlo Garett pro eliminaci “turbo díry” a tím zrychlení reakce na plynový pedál.

    Motorový prostor se stal ještě těsnějším přidáním většího mezichladiče a samozřejmě objemnější šestnácti ventilové hlavy. Její implementace si vyžádala úpravu kapoty. Vznikla na ní pro Lancii typická “boule”. Delta byla nově osazena brzdovými kotouči s větším průměrem a upravenou řídící jednotkou.

    Šasi 500582 pro Mikiho Biasiona

    Lancia Delta HF Integrale 16V s číslem karoserie 500582 byla postavena pro Miki Biasiona. Prvním ostrým startem vozu s registrační značkou “TO92330P” se stala Rallye Monte Carlo. Soutěž, ve které dokázal turínský tým zvítězit v předchozích pěti letech. Proměnlivé povětrnostní podmínky, typické pro monackou soutěž, opět úřadovaly. Už na počátku zvolil Biasion nevhodné obutí. Poté se přidaly problémy s brzdami. Na celkové vítězství pomýšlet nemohl, nicméně svedl lítý souboj o třetí flek s týmovým kolegou Brunem Sabym. Když v závěrečné etapě odstoupil další krotitel turínského zvířete, Francouz Didier Auriol, vyhoupli se Biasion se Sivierem na druhou příčku celkového pořadí.

    © girardo.com

    Nabízená Lancia poté absolvovala pouze jediný vývojový test, aby se vrátila zpět do dílen Abarthu. V roce 1992 ji ruce šikovných mechaniků přestavěly do finální specifikace HF Integrale EVO, označované jako “Deltona”. Inovace obsahovala svalnatější blatníky, mohutnější křídlo a vylepšení samotného benzínového srdce vozu.

    Kariéra v zářivých barvách REPSOL

    Na konci roku 1991 ukončila tovární skvadra Lancia Martini Racing svou oficiální činnost. Další sportovní program italské značky plynule přešel pod dříve satelitní tým JOLLY CLUB. Delta obdržela pro sezonu 1993 novou SPZ “TO85302S” a zářivou livrej hlavního sponzora, olejářské společnosti “Repsol”. V rukou zkušeného uruguayského soutěžáka Gustavo Trellese absolvovala Rothmans Rally New Zealand (7. místo) a Rallye Catalunya – Costa Brava (6. místo).

    © girardo.com

    Race of champions 1993

    Závodní derniéru si odbyla na roku 1993 při akci s názvem Race Of Champions, konané na ostrově Gran Canaria. Ač bylo tehdy dnes již tradiční setkání mistrů v plenkách, dokázalo přilákat řadu zvučných závodnických jmen. Mnoho z nich se v průběhu závodu vystřídalo i v kokpitu Lancie Jolly Clubu – Ari Vatanen, Didier Auriol či Francois Delecour.

    Ve velké konkurenci se dokázal Carlos Sainz probojovat až do samotné finálové jízdy. V ní, právě za volantem Delty, nakonec podlehl Didierovi Auriolovi s Toyotou Celica, když v jednom místě okruhu vycestoval ven. Následný lehký náraz do balíku slámy jej připravil o cenné vteřiny a zároveň o celkové vítězství.

    © girardo.com

    Lancia jde do důchodu

    Po výletu na Kanárské ostrovy zamířila Delta nazpět do fabriky Abarthu, kde zůstala uložena až do října roku 1996. 

    Co činí tu Lancii ještě vzácnější je ověřitelná skutečnost, že ve svém závodním důchodu nikdy neprošla žádnou výraznější renovací. Fiat Auto SpA prodal Deltu v roce 1996 řeckému sběrateli Gansi Volkmarovi. V původním stavu, se všemi neduhy a šrámy. V roce 2018 pak putovala Lancia z Řecka do Velké Británie, kde se z ní stala garážová “úloženka”, která nebyla nikde veřejně prezentována.

    Lancia Delta HF Integrale EVO v barvách Repsol a se signifikantními znaky Race Of Champions 1993, je nabízena v udržovaném a provozuschopném stavu. Zároveň je však osazena všemi dobovými nezbytnostmi, jako jsou sedáky či bezpečnostní pásy. Oplývá zároveň tolik milovanou patinou, kdy kupříkladu na bocích vozu jsou jasně viditelné šrámy po střetu s balíkem slámy při Race Of Champions´93. Zajímavostí u tak starého soutěžního vozu je fakt, že za uplynulých 28 let vystřídal pouhé dva majitele.

    Cena za italský kus rallyové historie je na vyžádání. Pokud vaše portmonka aktuálně přetéká hotovostí a v garážovém stání máte ještě nějaké to volné místo, obraťte se přímo na prodejce www.girardo.com.

    fotografie/photos: ©girardo.com

    Carlos Sainz Gustavo Trelles Itálie Jolly Club Lancia Delta HF Integrale Miki Biasion sezóna 1993
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Malíř slov & živoucí fotopast. Přiznaný fanoušek italské Lancie a vyznavač kultu skupiny B. Milovník časů, kdy startovní čísla poctivě okupovala celé přední dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.8.2025

    AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

    Ivo Nowi Novák16.6.2025

    Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

    Ivo Nowi Novák20.7.2024

    Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.