RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Orsák Rallysport: Kalvárie s poloosami
    Závody

    Orsák Rallysport: Kalvárie s poloosami

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý30.5.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Třetí soutěže MMČR v Českém Krumlově se zúčastnily obě posádky týmu Orsák Rallysport. Zatímco Orsák s Vajíkem debutovali za volantem zbrusu nového Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4 ve třídě 2, Vlček s Peškem nastoupili s osvědčeným produkčním lancerem ve třídě 3. Jejich výkony bohužel negativně poznamenaly problémy s vadnými poloosami.

    V dílnách týmu Orsák Rallysport se před jihočeskou soutěží svítilo dlouho do noci. Mechanici dokončovali stavbu nového vozu R4, testoval se vylepšený podvozek a všichni věřili, že se podaří zlomit letošní vleklou smůlu. Jaroslav Orsák byl s přípravou vozu maximálně spokojený:

    ⇥

    „V rámci kitu R4 máme lehká polykarbonátová okna, ocelové výztuhy ve dveřích byly nahrazeny bezpečnostní pěnovou výplní. Auto je asi o 50 kg lehčí, což se okamžitě projevilo lepší ovladatelností a kratší brzdnou stopou."

    Jeho slova potvrdil výborný čas na RZ2, kde posádka zaostala necelé dvě sekundy za Pechem. Orsák se usadil na slibné páté příčce absolutního pořadí, ale v deštivém počasí musel čelit nečekaným problémům. „Na vodě jsme si věřili, ale zamlžovalo se nám přední okno," postěžoval si valašský jezdec.

    „Specifikace R4 má mít vyhřívané čelní sklo, ale to Italové zatím nedodali a sériové topení je demontované. Malý ventilátor R4-ky nestíhal, a tak jsem musel sklo každou chvíli provizorně čistit stěrkou." On-boardový záznam dokazuje, že čistění okna v plné rychlosti na trati rychlostní zkoušky není jednoduchá záležitost a to se projevilo i na časech. Přesto posádka Orsák – Vajík nadále pevně okupovala pátou pozici.
    Při prvním průjezdu obávané vložky Malonty v sobotu ráno zaznamenal šestadvacetiletý jezdec pátý nejrychlejší čas. Bohužel, v dopolední sekci se na kola Orsákova mitsubishi opět přilepila smůla. V polovině RZ Lipno praskla zadní poloosa a zbytek erzet absolvoval jezdec jen s pohonem přední nápravy. V servisu mechanici poškozenou hnací hřídel vyměnili, ovšem poloosa stačila mezitím napáchat další skryté škody.
    „Ukázalo se, že poloosa poškodila brzdovou hadici, na Malontech nám auto přestalo brzdit a museli jsme odstoupit," konstatoval smutně Orsák. „Během dvou soutěží v Topolčanech a Českém Krumlově nám na obou autech praskly celkem čtyři poloosy. Přitom se jednalo o speciální drahé díly z Itálie, které měly být téměř nezničitelné! Odstoupení nás mrzí hlavně kvůli naším mechanikům, kteří odvedli neuvěřitelný výkon. Finišovali jsme se stavbou nového auta, intenzivně testovali a kluci si neodpočinuli ani při závodech, kde museli neustále měnit poloosy a diferenciály. Patří jim velký dík!"

    Druhá posádka týmu Orsák Rallysport Vlček – Pešek zahájila náročnou soutěž s respektem k počasí a hlavně k nočním vložkám. Sedmatřicetiletý jezdec zajížděl zpočátku časy v polovině druhé desítky absolutního pořadí, při druhých průjezdech zrychlil a první etapu dokončil na jedenácté příčce. „Byl to pro nás doslova křest ohněm, vlastně vodou a blátem," přiznal Vlček. „Když už jsme konečně chytili tempo, ozval se zvuk, který napovídal, že se něco děje na zadní nápravě. Praskla nám poloosa a noční jízda s předokolkou na blátě se negativně projevila na časech. Naštěstí byla jedna zkouška zrušena."
    Po nočním servisu byl druhý den Lancer Evo 9 opět v plné kondici a posádka Vlček – Pešek vyrazila vstříc nástrahám zmoklé sobotní etapy. Zajížděla časy na hranici druhé desítky a díky smůle druhého týmového vozu se po RZ 10 se posunula na 10. příčku celkového pořadí. Páteční scénář se však bohužel opakoval. „Opět praskla zadní poloosa a tentokrát jsme museli absolvovat tři erzety za sebou s předním náhonem," vysvětloval příčinu pádu ve výsledcích o dvě místa zpět Vlček. „Nekončící letošní porci smůly jsme si ještě vybrali po defektu při výměně kola. I když to nebylo přímo na vložce, vyzkoušeli jsme si všechna úskalí rally."

    Dalším startem týmu Orsák Rallysport bude 4. soutěž seriálu MMČR v Hustopečích, která se koná ve dnech 10. – 11. června.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.