Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021

      Barum rally Zlín 2021 – RECCE rychlostní zkouška HALENKOVICE

      23.8.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»Orsák Rallysport: Kalvárie s poloosami
    Závody

    Orsák Rallysport: Kalvárie s poloosami

    By Tomáš Plachý30.5.20113 Mins Read

    Třetí soutěže MMČR v Českém Krumlově se zúčastnily obě posádky týmu Orsák Rallysport. Zatímco Orsák s Vajíkem debutovali za volantem zbrusu nového Mitsubishi Lancer Evo 9 specifikace R4 ve třídě 2, Vlček s Peškem nastoupili s osvědčeným produkčním lancerem ve třídě 3. Jejich výkony bohužel negativně poznamenaly problémy s vadnými poloosami.

    V dílnách týmu Orsák Rallysport se před jihočeskou soutěží svítilo dlouho do noci. Mechanici dokončovali stavbu nového vozu R4, testoval se vylepšený podvozek a všichni věřili, že se podaří zlomit letošní vleklou smůlu. Jaroslav Orsák byl s přípravou vozu maximálně spokojený:

    ⇥

    „V rámci kitu R4 máme lehká polykarbonátová okna, ocelové výztuhy ve dveřích byly nahrazeny bezpečnostní pěnovou výplní. Auto je asi o 50 kg lehčí, což se okamžitě projevilo lepší ovladatelností a kratší brzdnou stopou."

    Jeho slova potvrdil výborný čas na RZ2, kde posádka zaostala necelé dvě sekundy za Pechem. Orsák se usadil na slibné páté příčce absolutního pořadí, ale v deštivém počasí musel čelit nečekaným problémům. „Na vodě jsme si věřili, ale zamlžovalo se nám přední okno," postěžoval si valašský jezdec.

    „Specifikace R4 má mít vyhřívané čelní sklo, ale to Italové zatím nedodali a sériové topení je demontované. Malý ventilátor R4-ky nestíhal, a tak jsem musel sklo každou chvíli provizorně čistit stěrkou." On-boardový záznam dokazuje, že čistění okna v plné rychlosti na trati rychlostní zkoušky není jednoduchá záležitost a to se projevilo i na časech. Přesto posádka Orsák – Vajík nadále pevně okupovala pátou pozici.
    Při prvním průjezdu obávané vložky Malonty v sobotu ráno zaznamenal šestadvacetiletý jezdec pátý nejrychlejší čas. Bohužel, v dopolední sekci se na kola Orsákova mitsubishi opět přilepila smůla. V polovině RZ Lipno praskla zadní poloosa a zbytek erzet absolvoval jezdec jen s pohonem přední nápravy. V servisu mechanici poškozenou hnací hřídel vyměnili, ovšem poloosa stačila mezitím napáchat další skryté škody.
    „Ukázalo se, že poloosa poškodila brzdovou hadici, na Malontech nám auto přestalo brzdit a museli jsme odstoupit," konstatoval smutně Orsák. „Během dvou soutěží v Topolčanech a Českém Krumlově nám na obou autech praskly celkem čtyři poloosy. Přitom se jednalo o speciální drahé díly z Itálie, které měly být téměř nezničitelné! Odstoupení nás mrzí hlavně kvůli naším mechanikům, kteří odvedli neuvěřitelný výkon. Finišovali jsme se stavbou nového auta, intenzivně testovali a kluci si neodpočinuli ani při závodech, kde museli neustále měnit poloosy a diferenciály. Patří jim velký dík!"

    Druhá posádka týmu Orsák Rallysport Vlček – Pešek zahájila náročnou soutěž s respektem k počasí a hlavně k nočním vložkám. Sedmatřicetiletý jezdec zajížděl zpočátku časy v polovině druhé desítky absolutního pořadí, při druhých průjezdech zrychlil a první etapu dokončil na jedenácté příčce. „Byl to pro nás doslova křest ohněm, vlastně vodou a blátem," přiznal Vlček. „Když už jsme konečně chytili tempo, ozval se zvuk, který napovídal, že se něco děje na zadní nápravě. Praskla nám poloosa a noční jízda s předokolkou na blátě se negativně projevila na časech. Naštěstí byla jedna zkouška zrušena."
    Po nočním servisu byl druhý den Lancer Evo 9 opět v plné kondici a posádka Vlček – Pešek vyrazila vstříc nástrahám zmoklé sobotní etapy. Zajížděla časy na hranici druhé desítky a díky smůle druhého týmového vozu se po RZ 10 se posunula na 10. příčku celkového pořadí. Páteční scénář se však bohužel opakoval. „Opět praskla zadní poloosa a tentokrát jsme museli absolvovat tři erzety za sebou s předním náhonem," vysvětloval příčinu pádu ve výsledcích o dvě místa zpět Vlček. „Nekončící letošní porci smůly jsme si ještě vybrali po defektu při výměně kola. I když to nebylo přímo na vložce, vyzkoušeli jsme si všechna úskalí rally."

    Dalším startem týmu Orsák Rallysport bude 4. soutěž seriálu MMČR v Hustopečích, která se koná ve dnech 10. – 11. června.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Tomáš Plachý

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Redakce RL.CZ25.11.2023

    Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

    By Redakce RL.CZ15.11.2023

    AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

    By Jakub Skýpala13.9.2023

    Rally Vyškov 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (59) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.