Ač pouze jediný vůz značky Citroën zdolal všechny nástrahy krumlovské trati, francouzská značka figurovala hodně vysoko. Posádka Jan Černý – Pavel Kohout obsadila 13. místo absolutně, suverénně zvítězila mezi vozy s jednou poháněnou nápravou. V rámci Citroën Racing Trophy CZ získala finanční prémii čtyři tisíce euro.
CRT po Krumlově
Jan Černý se před startem netajil nejvyššími ambicemi a podle toho rovněž vstoupil do závodu. Od prvních testů figuroval na bodovaných příčkách a postupně navyšoval svůj náskok v hodnocení dvoukolek i třídy 5. V novém černém designu se jeho vůz Citroën DS3 R3T protlačil až na třinácté místo absolutně, na kterém rovněž soutěž zakončil.
„Stejně jako na Valašce nás v první etapě trápily tlumiče a auto bylo ve vyšších rychlostech na rozbitém hůře ovladatelné. Ve druhé etapě jsme chtěli i trochu výše absolutně, ale z naší snahy a agresivity pramenily chyby. Sám jsme si vyráběl problémy. Bylo to tedy spíš horší než lepší. Ale celkově jsme s krumlovským výsledkem spokojeni. Hlavně jsme vyhráli dvoukolky a uspěli v CRT CZ, což bylo hlavní," uvedl v cíli Jan Černý, kterého čeká za dva týdny cesta do Bulharska na další podnik evropského šampionátu.
Druhá déestrojka´ zlínské dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová nevstoupila do soutěže ideálně. Posádka se potýkala s technickými problémy plynoucí z havárie na Šumavě. Postupné zrychlování zastavila po RZ10 porucha palivového čerpadla.
„Po havárii na Šumavě jsme se pomalu dostávali do tempa, navíc jsme řešili drobné problémy, které se po předchozí nehodě vyskytly. Ve druhé sekci jsme se rozjeli a pěkně jsme si zazávodili. V sobotu jsme laborovali s nastavení. Použili jsme data od výrobce pro pneumatiky Pirelli, ale auto bylo obtížné udržet na Kohoutu a na Malontech na cestě. Pro druhý Kohout jsme citroën změkčili, ale zase nás zpomalil Vrkoslavův výlet z trati. A bohužel po cestě do Českých Budějovic nás zastavilo palivové čerpadlo," popsal průběh závodu Egon Smékal.
Ve třídě 6 se v úvodu závodu neztratili ani další účastníci CRT CZ 2012. Velmi rychle začali s Citroënem C2 R2 MAX Pavel Přibyl i Petr Křížek. Přibyl ale ze čtvrtého místa ve třídě v RZ4 havaroval. Na stejném testu se blýsknul nejrychlejším časem mezi šestnáctistovkami Petr Křížek. Pražský jezdec se vyhoupl na druhé místo ve třídě, které musel posléze přenechat konkurenci, ale po první etapě mu patřila ve třídě 6 třetí pozice. To však byla labutí píseň dvojice Křížek – Novák…
„Petr v soutěžním autě dlouho neseděl, a tak se v úvodu závodu trochu sžíval s cé-dvojkou. Ale v dalších erzetách jsme nasadili dobré tempo a postupně zrychlovali. Byli jsme v kontaktu s konkurencí a v sobotu se chtěli poprat o čelní příčky třídy. Bohužel v posledním pátečním testu nás zradila převodovka. V závěru zkoušky jsme dvakrát nezařadili, posléze se z ní začaly ozývat hrozné zvuky. Protože jsme neměli druhou skříň, museli jsme ze závodu odstoupit," objasnil spolujezdec Petr Novák.
Polák Rafal Janczak stejně jako na Valašské rally havaroval, tentokrát v RZ5.
"Krumlovská soutěž je vždy obtížná a vítězem je ten, kdo spatří cíl. To se podařilo pouze jediné posádce s Citroënem DS3 R3T. Mrzí mně odstoupení Pavla Přibyla, jenž po havárii skončil v nemocnici. Do tohoto incidentu stále zrychloval. Přeji mu brzké uzdravení.
Smůla potkala také Petra Křížka, jenž v závěru první etapy odstoupil pro poruchu převodovky. Myslím, že by v sobotu konkurenci ukázal záda.
Rafal Janczak dál pokračuje v sérii nehod. Jeho snaha vše rychle opravit a nastoupit do dalších závodů je obdivuhodná.
Avšak veškeré technické problémy a poškozené plechy jsou malicherností proti tragédii, o které jsem se dozvěděl v závěru dne. Tímto bych chtěl za Citroen Racing Trophy CZ vyjádřit lítost a upřímnou soustrast všem pozůstalým kolem Aleše Zimolky, pro kterého byl krumlovský závod tím posledním," zhodnotil druhý závod Citroën Racing Trophy CZ promoter Tomáš Pletka.
Výsledky účastníků CRT CZ na Rallye Český Krumlov 2012 :
Posádka Umístění CRT DS3 R3T Prémie
Černý – Kohout 1. místo 4 000 Euro + 50 l paliva ELF
Smékal – Hýbnerová palivové čerpadlo po RZ10
Celkem DS3 R3T 4 000 Euro
Posádka Umístění CRT C2 R3 Max
Křížek – P. Novák odstoupili po RZ7
Přibyl – Pilný havárie v RZ4
Janczak – Grudziňski havárie v RZ5
Celkem C2 R2 Max 0 Euro
CRT před Krumlovem
Velké změny v týmu Honzy Černého
Honzu Černého s Pavlem Kohoutem už pomalu opustila vlna bujarých oslav po vítězném tažení na italské Rally 1000 Miglia, kdy víno teklo proudem a příbramské ženštiny šly z ruky do ruky….
Tak takhle nějak by mohla začínat tisková zpráva před dalším závodem Honzy Černého, kdyby vše nebylo o trochu jinak. Hned po návratu z Itálie totiž u Honzy Černého v Příbrami začalo vše běžet podle trochu jiného plánu. Soutěžní Citroën DS3 R3T servisní truck cestou z Itálie složil v dílně rodinné firmy Černých v Příbrami, a začaly se dít věci. Po dohodě s Tomášem Pletkou Honza Černý Citroën odkoupil a sestavil téměř celý nový tým, jenž mu bude soutěžní vůz připravovat na dalších soutěžích.
Šéfmechanikem se stal Petr Brynda, který s Honzou už před lety spolupracoval a jehož profesionalita se stala pro Honzu Černého měřítkem. Petr k práci na Citroënu DS3 R3T přizval i svého bratra Jirku a spolu s dalšími mechaniky z hlubošského týmu vytvořili nové uskupení, které bude mít péči o francouzský speciál na starost. V zázemí příbramské dílny a na závodech jim v tom budou pomáhat ještě další technici, jako například Tomáš Albrecht a Karel Moravec.
⇥
„Byl to krok, který jsem musel udělat. Tuhle sezónu jsem se rozhodl, že do všeho půjdeme na 100% a potřeboval jsem mít auto pod kontrolou a mít maximální vliv na jeho přípravu. Chci také mnohem více testovat a to byl trochu problém za situace, kdy já jsem v Příbrami a zbytek týmu ve Slušovicích. Tomáš Pletka nám vyšel maximálně vstříc, dohodli jsme cenu a já auto odkoupil. Spolupráce s Tomášem Pletkou si vážím a nadále mezi námi zůstává úzký vztah. Tomáš nám bude zajišťovat díly a budeme spolupracovat i při konzultacích okolo našeho vozu," vysvětluje náhlou změnu majitele vozu Honza Černý.
Aby byla změna majitele vozu na první pohled dobře patrná, rozhodl se Honza radikálně změnit design vozu, kde bude dominovat, jak jinak černá-matná barva.
V příbramských kuloárech už se mezi tím začaly šířit zvěsti, že angažmá Petra Bryndy jako šéfmechanika byl od Honzy Černého promyšlený tah, kterým se zbavil jednoho z nejvážnějších soupeřů v MMČR. Honza Černý s nadhledem sobě vlastním to vysvětluje:
⇥
„Ano, je to pravda. Petra jsem potřeboval definitivně odstranit ze seznamu přihlášených na další závody, proto se teď bude Peťan objevovat u nás v dílně a pracovat na Citroënu. Postupně se chystám nabídnout práci i dalším jezdcům v TOP 10 v českém mistráku, pak by měla být naše cesta k titulu o něco snadnější…" J. Č.
Plán Honzy Černého a Pavla Kohouta zůstává přes velké změny v týmu beze změn. I nadále chce dvojice mladíků z České republiky odstartovat na většině závodů Mistrovství Evropy, kde se chce pokusit získat titul v kategorii vozů s pohonem jedné nápravy. Předpoklady k tomu má ideální, kdy dva ze dvou závodů letos Černý Kohout vyhrál. V České republice je plán podobný, a pokud nebude docházet ke kolizím se zahraničními starty, tak Černého Kohouta uvidíme na většině závodů MMČR do konce sezony.
První soutěží, kde se ukáže nový tým Černý Racing v novém, totálně černém zbarvení, bude nadcházející Rallye Český Krumlov. Zde Honza Černý s Pavlem Kohoutem budou opět útočit na pozici nejrychlejší dvoukolky. „Loni jsme tady zajeli fantastický závod s Emilem Trinerem. Se Škodovkou jsme dojeli na desátém místě absolutně a až do samotného závěru jsme se s Emilem přetahovali. Klikaté silničky Rallye Český Krumlov by měly našemu vozu vyhovovat, a tak opět budeme útočit i na absolutní pořadí. Rádi bychom byli mezi nejrychlejšími deseti posádkami v cíli," dává si smělý cíl Honza Černý před startem Rallye Český Krumlov, který se odehraje v pátek odpoledne v Českých Budějovicích.
Krumlov kulisou Citroën Racing Trophy CZ
Citroën Racing Trophy CZ míří do rozkvetlé jihočeské přírody. Tratě Rallye Český Krumlov (25. – 26. května 2012) budou místem dalšího klání vozů Citroën DS3 R3T a Citroën C2 R2 MAX. O pohárové body a finanční prémie se popere pět dvojic s vozy francouzské značky.
Hlavní pozornost ve třídě 5 bude soustředěna na dva vozy Citroën DS3 R3T v rukou Jana Černého a Egona Smékala. Oba jezdci patřili v úvodních podnicích mezi nejrychlejší. Jan Černý s Pavlem Kohoutem i přes neúčast na Šumavě (ve stejném termínu zvítězili ve dvoukolkách na evropské Rally 1000 Miglia v Itálii) nadále vévodí průběžné klasifikaci vozů s jednou poháněnou nápravou. Navíc pro Rally Český Krumlov chystají překvapení. Černý s Kohoutem zůstávají věrní vozu Citroën DS3 R3T, ale v dalším průběhu roku pojedou s vlastním vozem mimo stáj Gekon Racing Tomáše Pletky.
Druhou ´déestrojku´ povede zlínská dvojice Egon Smékal – Monika Hýbnerová. Na Valašce vstoupili do sezony třetí místem, na Šumavě bohužel havarovali a výrazně poškodili svůj speciál.
"Na autě jsme začali pracovat ihned po Šumavě a i díky větší pauze mezi oběma soutěžemi se nám podařilo opravu Citroënu DS3 R3T zvládnout. Auto jsme už otestovali a vypadá to, že vše zdárně funguje. Až na pár maličkostí, které jsme doladili při testu na místě, se žádná další závada zatím neprojevila. Určitě chci tímto poděkovat všem lidem, kteří se na tak rozsáhlé opravě vozu podíleli a časově nám vyšli vstříc. Také chci poděkovat našim mechanikům Sparrow Teamu, především Davidovi, který strávil celkem hodně volného času a nocí opravou," popsal Egon Smékal.
Další účastníci CRT CZ 2012 budou bojovat s vozy Citroën C2 R2 MAX o vavříny ve třídě 6. Polák Rafal Janczak na Valašce havaroval a v Česku má co napravovat. Další dva piloti – Petr Křížek a Pavel Přibyl – vstoupí do klasifikace CRT CZ až na jihočeských tratích. Přibyl se objevil už na Šumavě, kde obsadil druhé místo ve třídě 6.
"Jako rodák z Plzně jsem si nechtěl nechat Šumavu ujít, navíc jsem tam nikdy v minulosti nestartoval. Je to soutěž blízko mého domova, proto jsem neřešil, zda je nebo není v kalendáři CRT. Bohužel dlouhá pauza byla hodně znát. Po pátku jsem chtěl jet domů, moc se nám nedařilo. V sobotu jsme si naštěstí vše vynahradili. A proto doufám, že se v Českém Krumlově už budu za volantem cítit mnohem lépe," doufá Pavel Přibyl.
Na poslední chvíli se pořadatelům omluvil Marcel Svačina s dalším ´maxem´. Dalšími dvěma reprezentanty Citroënu při Rally Český Krumlov budou Michal Srb (C2 R2) a Maďar Kornél Lukács (3. místo ve třídě 6 na Šumavě).
"Citroën Racing Trophy sice bude v Českém Krumlově postrádal kvantitu, přesto očekávám, že značka Citroën bude míchat kartami na čele dvoukolek, resp. ve třídách 5 i 6. Janu Černému přeji ve svých barvách mnoho šťastných kilometrů, kvituji i práci mechaniků týmu Egona Smékala, kteří uvedli jeho vůz po nehodě na Šumavě do pořádku. Jsem rád i za účast staronových tváří Petra Křížka a Pavla Přibyla. Naopak polské pozice bude hájit pouze Rafal Janczak, další piloti se na české tratě vrátí až při mladoboleslavské Rally Bohemia.
Fanoušky Citroën Racing Trophy si opět dovoluji pozvat do pohárového zázemí, které bude umístěno v servisní zóně na výstavišti v Českých Budějovicích. Kromě chutné kávy Dallmayr si tam budou moci vyzvednout i další číslo CRT Rallylife.cz Journalu.
Dále mě těší, že mohu představit nového mediálního partnera CRT CZ, kterým se stala televizní stanice Sport5," okomentoval předstartovní stav promotér CRT CZ Tomáš Pletka, jenž na začátku května úspěšně pokořil závod IRC Tour de Corse.
Rallye Český Krumlov odstartuje v pátek 25. května v 16 hodin superspeciálkou na českobudějovickém výstavišti. Trať soutěže měří 549,44 km, posádky budou bojovat o sekundy na 14 rychlostních zkouškách (178,70 km).
Kalendář Citroën RacingTrophy CZ 2012
23. – 24. března Bonver Valašská rally
25. – 26. května Rallye Český Krumlov
22. – 23. června Agrotec Rally Hustopeče
13. – 15. července Rally Bohemia
31. srpna – 2. září Barum Czech Rally Zlín
04. – 06. října Rally Příbram
V každé rally zapsané v kalendáři závodů „CITROËN RACING TROPHY CZ 2012" bude možné podle konečného výsledku získat odměnu za umístění dle níže uvedené tabulky. Z bojů o finanční prémie jsou nadále vyloučeny speciály Super 1600 (tř. 5) a Kit Car (tř. 6). Odměny za umístění budou vyplaceny po každém závodě.
Citroën DS3 R3T – hodnocení ve třídě 5
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 5, mimo vozy S1600)
1. místo 4 000 € + 50 litrů ELF Turbo EVO 10 bodů
2. místo 2 500 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 1 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 8 000 € / závod
Citroën C2 R2 Max – hodnocení ve třídě 6
Tabulka finančních odměn a bodů pro jednotlivé závody (Tř. 6, mimo vozy Kit Car)
1. místo 1 200 € + sada předních brzdových desek Pagid 10 bodů
2. místo 800 € + dárkové předměty nebo oblečení Citroën Racing 8 bodů
3. místo 500 € + maziva Total 6 bodů
Celkem 2 500 € / závod
Citroën RacingTrophy CZ bude zajišťovat společnost GEKON RACING s.r.o., která zároveň distribuuje náhradní díly a přestavbové kity pro vozy Citroën C2 R2 MAX a Citroën DS3 R3T. V případě potřeby GEKON RACING s.r.o. poskytne všem zájemcům o starty s vozy Citroën detailní informace.
Kontakt: GEKON RACING s.r.o. (Tomáš Pletka, tel.: +420 777 853 681, e-mail: t.pletka@iol.cz)
Všechny potřebné informace k Citroën RacingTrophy CZ 2012 naleznete na stránkách www.citroenracingtrophy.cz.
Total a Pirelli jsou partnery CITROËN RACING TROPHY.
Partnery CRT v ČR jsou dále také společnosti PSA Finance Česká republika a OMD.
Mediálními partnery Citroën Racing Trophy CZ 2012 jsou www.rallylife.cz, televizní stanice Sport5, www.ewrc.cz a Svět motorů.