Víkendová Rally Krkonoše v okolí Trutnova přinesla posádce Interaction Ford Czech Rally Teamu kýžené umístění v nejlepší desítce. A mohlo to být ještě lepší…
Jiří Navrátil nastupoval do Rally Krkonoše po týdnu plném událostí a to se podepsalo i na jeho psychické pohodě v úvodu soutěže. V první sekci, především pak na RZ1, byla jízda trochu neurovnaná a pomalá. Jirku tenhle start do soutěže mrzí o to víc, že zvolil vhodné obutí a mohl tak na vlhké RZ1 zajet znatelně lepší čas. Podobné to bylo i na RZ2. Když pak průběžné pořadí po dvou odjetých testech ukázalo Ford Fiesta S2000 se startovním číslem 15 na osmém místě s minimální ztrátou na čtvrtého v pořadí, rozhodli se Jirka s Juldou pro agresivnější jízdu. I na RZ3, kde byl jednak v první polovině velice uklouzaný asfalt a ještě trochu vlhko, zvolené „nulky" fungovaly perfektně. RZ4 už byla kompletně suchá, jenže na ní bylo zase hodně míst s vytahaným mokrým blátem a tak posádka Fiony musela řešit asi čtyři nepříjemné situace. Přesto jí po první sekci patřilo sedmé místo!
Do druhé sekce většina jezdců zvolila střední směs slicku. Jirka už se dostal do potřebného tempa a RZ5 a RZ6 se mu hodně povedly. Škoda jen, že na „šestce" byl Jirka zpomalen až příliš brzy kvůli odstavenému vozu Martina Hudce těsně před cílem. Posádce bylo prvně máváno již několik zatáček před odstaveným autem, na což posádka samozřejmě reagovala zpomalením, protože bezpečnost je to nejdůležitější. I o takových ztrátách cenných sekund automobilové soutěže bohužel jsou.
Na startu RZ7 se na trať opět spustil déšť a zhruba první 2 km se jelo na mokru, poté byla trať vlhká a od půlky testu už bylo sucho. Podobná situace se odehrála i na RZ8, kde na asi kilometrovém úseku pršelo. Z toho vzešla drobná chyba, když Jirka na mokrém asfaltu za horizontem nedobrzdil do zatáčky a musel se za ní otáčet. Nebylo úplně jednoduché na měnícím se povrchu správně odhadnout odpovídající rychlost. Poslední RZ odjeli Jirka s Juldou v dobrém tempu a v cíli se mohli radovat z prvního letošního umístění v nejlepší desítce!
⇥
Jiří Navrátil „S ohledem na to, že auto bylo ještě ve čtvrtek odpoledne na dílně rozebrané, můžeme mluvit o štěstí, že se nám vůbec podařilo do soutěže nastoupit. Za poslední dva podniky jsme řešili repase různých věcí a věděli, že nás teď čekají ještě další. Rozhodli jsme se je však provést až po Krkonoších. To se nám okamžitě vymstilo. Spojka, kterou jsme v týdnu krizově řešili, nám jasně ukázala, že technika S2000 jakýkoli odklad nesnese. V týdnu po Krkonoších máme naplánovanou repasi motoru v M-Sportu. S tímto vědomím jsem k soutěži přistoupil.
⇥
Nechtěl jsem předem stanovený program ohrozit jakoukoliv chybou a poškozením auta. Z dnešního pohledu mě trochu mrzí okolnosti, které ovlivnili přípravu na soutěž. Ukázalo se, jak moc je důležité být před soutěží v psychické pohodě. To, že jsme neměli k dispozici alespoň krátký test, bylo na začátku velkým handicapem. Na prvních dvou RZ jsme jeli až zbytečně opatrně a ztratili drahocenné sekundy, které v závěru chyběly. I když tentokrát jsme měli i trochu smůly v podobě zpomalení u havárie Tomáše Kostky a Martina Hudce, stejně jako na déšť, který se v druhé sekci spustil až později startujícím posádkám.
⇥
Auto fungovalo celou dobu bez problémů, jen v první sekci jsme jednou na brzdách trefili díru a trochu poškodili nárazník a jeho uchycení, s opravou však nebyl problém. 10. místo je náš zatím nejlepší výsledek s fiestou a také můj nejlepší v absolutním pořadí v českých soutěžích vůbec. Hodně jsme se na to nadřeli, ale je to skvělá odměna pro celý tým i všechny naše partnery.
⇥
Julius Gál „Škoda, že jsem trochu zaspali na RZ1, ve druhém průjezdu jsme se na ní zrychlili o více jak 10 sekund. Jinak ale musím říci, že jsem si to tentokrát opravdu užíval. Je vidět, že Jirka zase o kousek zrychlil a nakonec jsem rád, že pro zrychlování zvolil tenhle postupný způsob. Jedeme bez vážnějších „krizovek" a Fionu jsme opět dovezli do cíle celou! Navíc jsme neměli ani jeden defekt či technický problém. Jsem jak s Rally Krkonoše, tak s první půlkou sezóny spokojen!"