RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Tlusťák bojoval na Kopné o prvenství
    Osobnosti

    Tlusťák bojoval na Kopné o prvenství

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý18.5.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Na výbornou si vedla při Impromat Rallysprint Kopná ve posádka A.T. Motosport Antonín Tlusťák – Jan Škaloud na voze Škoda Fabia Super 2000.

    Zádveřický jezdec bojoval do závěrečných metrů o absolutní prvenství a nakonec obsadil se ztrátou pouhých 4.3 vteřiny druhé místo za vítězným Romanem Odložilíkem.

    ⇥

    „Opravdu je to pro mě Kopná srdeční záležitost. Od roku 1999 jsem vynechal pouze loňský ročník, který se termínově kryl s evropským závodem v Chorvatsku. Před deseti lety mě ani ve snu nenapadlo, že budu startovat na špičkovém voze a poperu se o absolutní vítězství. Jsem nesmírně rád, že se to podařilo. Celý tým má ve Slušovicích své zázemí, navíc jedna rychlostní zkouška vede kolem rodného domu, zkrátka paráda," uvedl spokojený Antonín Tlusťák.

    Až poslední rychlostní zkouška rozhodla o celkovém vítězi. Tlusťák během odpoledne vyhrál tři erzety a před posledním úsekem měl ztrátu pouhých 2,5 vteřiny na Odložilíka. Nakonec se před svým největším protivníkem sklonil.

    „Zklamaný jsem i nejsem. Každopádně to byly nádherné závody, neboť jsme do posledního metru jeli naplno a bojovali o celkové prvenství. Neustále se zrychlovalo a společně s Valdou a Romanem jsme zbytku startovního pole odjeli. Jel jsem velmi rychle, ale nechtěl jsem to posunout až za hranu auta i svou. Ve vracáku v Podkopné Lhotě v místě zvaném u garáží přišla chyba a ztráta zhruba pěti až šesti vteřin. Určitě to však nebylo rozhodující. Kdo ví, jak by to dopadlo, Roman by určitě zrychlil a spekulovat nemá cenu. Prostě Roman Odložilík byl v cíli o čtyři vteřiny před námi a zaslouženě vyhrál. V každém případě to byl krásný souboj. Být druhý o čtyři vteřiny je lepší než vyhrát s minutovým náskokem a s nikým nezávodit," vysvětlil Tlusťák, který překvapil výborným výkonem a výsledkem i sám sebe. Před startem rozhodně pomýšlel na jiné umístění.

    „Má představa byla skončit do pátého místa. Určitě jsem nemyslel, že budu bojovat o první nebo druhé místo. Před startem byl rozhodně největší favorit Pavel Valoušek. Přece jen vůz specifikace WRC má před autem kategorie Super 2000 stále ještě určitý náskok. Má větší výkon, turbo a lepší diferenciály, i když s podvozkem je to horší. Pro nás to byla soutěž na domácí půdě se spoustou fanoušků. Všem přátelům, co nám fandili podél tratě, patří naše velké poděkování," uvedl Antonín Tlusťák.

    Velkou pochvalu za výborně připravený vůz Škoda Fabia Super 2000 patří všem mechanikům v čele s Jiřím Malčíkem. „Naše fabia je připravena na velmi špičkové úrovni a postupem času jsme ji uvedli do stavu dokonalosti. Od začátku nám při přípravě vozu a testování pomáhá Roman Kresta, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. Dovolím si říci, že nyní auto využívám na 95 procent. Samozřejmě jsem jel Kopnou s vědomím, že auto nesmím poškodit, neboť nás čekají v těsném sledu další soutěže," objasnil Tlusťák, který se objeví na českých tratích v letošní sezoně spíše sporadicky, neboť přednost dostává zákonitě evropský šampionát.

    Přesto je možný start za dva týdny na Rallye Český Krumlov. „Tato rally je stále s otazníkem a během týdne to musíme rozřešit. Ve stejném termínu jako evropský závod v Turecku se jede ukrajinská Yalta Rally coby IRC a k dispozici nejsou volná auta. Nejraději bychom si na tureckou šotolinu pronajali konkurenceschopné auto a náš vůz pošetřili. Může se stát, že pojedeme v Turecku nakonec s naší fabií a poté bychom na Krumlově nestartovali. Definitivní verdikt padne v nejbližších dnech," uzavřel zádveřický jezdec.

    Celý tým A.T. Motosport soustředí nyní veškeré úsilí na druhý start v letošním seriálu FIA Mistrovství Evropy, kterým je Croatia Rally v Rijece (19. – 21. května). Tlusťák se Škaloudem obhajují v evropském šampionátu titul vicemistrů.

    Rallysprint Kopná 2011
    Česko jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.