Osmé místo absolutně, třetí ve třídě 3 a hlavně vítězství mezi juniory – to je vynikající výsledek uherskobrodského juniorského závodníka Martina Bujáčka a jeho spolujezdce Marka Omelky na Rallysprintu Kopná.
Martin s Markem na start nastupovali s cílem poprat se o stupně vítězů ve třídě 3 a samozřejmě také mezi juniory. Oba tyto cíle splnili, proto v celém týmu BH CAPO Car Racing zavládla veliká spokojenost. Mitsubishi Lancer evo IX po celou soutěž fungovalo výborně, za což patří dík především přípravci vozu – týmu K.I.T. Racing. K celému závodu a vlastně i dosavadnímu průběhu sezony se vyjádřil nejprve Martin, který zodpověděl pár otázek.
Martine, Kopná je za zdárně za tebou. Den před startem to ale nevypadalo moc dobře. Připomeň, jaké jsi měl vlastně potíže a jak moc ovlivnily tvou jízdu na druhý den?
"Na Kopnou jsem se velmi těšil, protože tento závod mám moc rád. Jsou tu krásné tratě, hodně fanoušků a navíc se jede skoro doma. Den před závodem mě ale postihla menší viroza a nebylo mi vůbec dobře. Během závodu už bylo vše v pořádku a nijak to můj výkon nepoznamenalo."
Po celý sprint jsi jezdil stabilně časy mezi sedmým a jedenáctým místem. Nenecháš se někdy vyprovokovat třeba extrémně rychlými domácími jezdci ze stejné kategorie, nebo volíš růst svým vlastním tempem? Najet kilometry je důležité a tobě se to daří moc dobře…
"Úvodní zkouška se nám povedla a čas byl super, takže na úvod panovala spokojenost. V cíli zkoušky jsem viděl problémy Mirka Jakeše, který následně odstoupil, takže tím pro nás byl plán do cíle jasný – udržet první místo mezi juniory. První sekce byla i přesto opatrnější. Další dvě sekce jsme si ovšem pořádně užili a také pobavili diváky, protože časové rozestupy kolem nás byly už celkem velké."
Musím říct, že u trati jde vidět, že diváci se na tebe hodně těší a stylem jízdy jsi rázem mezi nejpopulárnějšími jezdci. Během pár letošních závodů jsi dokázal, že na posádku Bujáček – Omelka se vyplatí počkat. Nejsou dlouhé smyky někdy přeci jen na úkor nějaké té sekundy?
"Tak určitě to stojí nějaké vteřinky, ale jak jsem říkal, teď na Kopné byl závod rozjetý tak, že naše ztráta na posádku před náma byla veliká a náskok na další posádku za náma byl dostatečný, takže nějaká ztracená vteřinka nebyla nijak důležitá. Určitě nás s Markem těší podpora fanoušků a jsme moc rádi, že se jim náš styl líbí."
Jak vnímáš zvýšený zájem o vaši posádku u trati i v servisu?
"Je to velmi přijemné a jsem rád, že nás podporují a drží nám palce. Je to vždy velká motivace nezklamat diváky a zajet slušný výsledek. Všem fanouškům určitě patří velký dík za podporu!"
Po úvodních závodech se dá odhadovat, kdo se jak připravil na sezonu. Jak tedy vypadají tvé cíle ve velkém i malém mistráku?
"Plán je stejný jako na začátku sezony – dojíždět co nejvíc závodů, získávat zkušenosti a udržet takové tempo, jaké od začátku sezony máme. Pokud půjde ještě nahoru bude to fajn, ale hlavní je vždy dokončit a získat potřebné body do šampionátu, protože zatím máme oba mistráky velice slušně rozjeté."
Několika málo otázkám neuniknul ani navigátor Marek Omelka. Marku, letos jste se s Martinem do toho obuli takříkajíc naplno. Co na to
říká tvá žena, že tolik týdnů budeš trávit na závodech?
"Moje žena samozřejmě po informaci, že s Martinem pojedu kompletně celou sezonu (tzn. malý + velký mistrák + 3 volné podniky) nebyla moc
nadšená a ihned vyhrožovala rozvodem (smích). Přeci jen, kromě toho, že ji v daný okamžik mých závodů zůstávají na starosti nejenom naše dvě děti, ale taky chod mého autoservisu, nemá to holka vůbec jednoduché. Já musím konstatovat, že mám v tomto směru štěstí, že to tak skvěle zvládá."
Jak pokračuje spolupráce s Martinem? Ty přeci jen vidíš pokroky v jeho jízdě asi nejlíp.
"Spolupráce s Martinem pokračuje podle mě správným směrem. Pokud mohu hodnotit začátek sezony, tak si myslím, že plníme (zatím) vše na 105%. Valašská rally byla super svezení + super výsledek, Šumava zase smolná po všech stránkách (pro Marťu ale určitě taky dobrá zkušenost), protože nějaký ten výlet mimo trať taky musí být. Lužičky vyšly na opětovné získání jistoty za volantem celkem hezky a to i výsledkově a teď domácí Kopná opět svezení super a výsledek parádní. Zatím teda vše klape a doufám, že se nám bude takhle dařit dál."
Nemusíš jej někdy upozorňovat, aby zas netahal za tu ručku, případně jej trochu mírnit z toho divokého stylu?
"Na ručku Martina upozorňuji málokdy, protože přeci jen když už jedete nějakou střelbu tak ty smyky k tomu nějak patří. Já sám je mám rád a jsem na ně zvyklý ať od startů s Honzou Štěpánkem nebo Tiborem Cserhalmim, to všechno jsou střelci, kteří když to příjde tak to tam prostě dají a pak je to super jízda nejen pro nás, ale taky pro diváky. Samozřejmě pokud jedete vyloženě o čas, tak je potřeba jízdu tak nějak uhladit, ale pokud už je rozhodnuto, tak nějaká ta vteřinka ztracená rozevlátým stylem nevadí. Určitě to bylo vidět třeba teď na Kopné v posledních dvou RZ :-)"
Stíháš vlastně při tak velkém soutěžáckém nasazení i provozovat svůj autoservis? S tím časem to asi nebudeš mít jednoduché.
"Tady u této otázky byla odpověď částečně řečena, s časem bojuji neustále i v civilu, provozuji svůj vlastní autoservis, takže starostí mám někdy až příliš. Na druhou stranu ale nevím, kdo by mě zaměstnal, kdybych mu oznámil, že v průběhu roku budu zhruba 25 týdnů někdy od úterý a někdy od čtvtka na závodech nebo promoakcích. Takže s tím bojuji jak můžu a zvládám to především díky mé ženě."
Před začátkem sezony se ti ozvaly bolesti zad. Jak je to teď, když už je sezona v plném proudu? Všechno už je v pořádku?
"Jak už jsi řekl, začátek sezony byl pro mě dost těžký z pohledu zdraví (prostě po těch letech strávených v závodničkách a taky po nějakých karambolech tělo začíná trochu stávkovat). Záda bolí v závislosti na zátěži, takže když se hlídám, jsem v pohodě. Po závodech to bývá horší. Někdy dokonce i před – třeba při startu v Prešově před dvěma týdny jsem po tréninkových jízdách musel na druhý den na kapačku, jinak bylo vymalováno (ale nakapali mi to asi dobře z pohledu výsledku). Teď se chystám na dovolenku, takže doufám, že si trochu odpočinu a pak zas jedu na plno dál."
Dalšími závody posádky budou soutěže v Krumlově, Hustopečích a Krkonoších. V jižních a severních Čechách se Martin představí premiérově, půjde tedy především o sbírání zkušeností na neznámých tratích.