Členové Klubu historických sportovních automobilů se v červenci opět zúčastnili rakouské Gr. B Rallyelegenden. U všech šesti startujících posádek vládla spokojenost s organizací, tratěmi v podhůří Alp a letos i s nádherným počasím. Chvála a poděkování padla i na vrub činnosti a podpory KHSA.

Martin Hrachovec (st. č. 3)

Posádka Martin Hrachovec – Hana Vránská-Sichová musela loni pro technickou poruchu odstoupit. Jejich Škoda 130 RS prošla nedávno celkovou repasí a žádné problémy se tentokrát neobjevily. „Letos jsme si soutěž užili až do konce,“ usmíval se Hrachovec.

„Počasí se vydařilo, tratě jsou pěkné, užili jsme si i zpestření v podobě šotolinových úseků. V Rakousku se nám líbí, plánujeme start také v Admontu při podzimní Austrian Rallye Legends.“

Martin Sopúch (st. č. 4)

Nováčkem na tratích v okolí Saalfeldenu byla naopak manželská posádka Martin Sopúch – Karin Sopúchová s Fordem Escort 2000 RS. I když druhý den vinou problémů s diferenciálem nepokračovali, ani oni cesty do Rakouska nelitovali.

„Musím říci, že akce byla příjemným zpestřením sezony. Nádherná krajina, perfektní tratě RZ, krásná auta. Bylo příjemné se povozit na tratích, které neničí závodní vozy. Musím taky poděkovat KHSA za přístup a pomoc vůči nám závodníkům. Škoda, že takových akci není víc i u nás v ČR.“

Petr Vlašín (st. č. 17)

Pro rakouské diváky byl velkou atrakcí Moskvič 412 posádky Petr Vlašín – Renáta Vlašínová. Nejenže ruský vůz u našich jižních sousedů vůbec neznají, ale brněnský jezdec si navíc dokáže bravurně poradit s jízdními vlastnostmi robustního moskviče a projížděl některé zatáčky se zvednutým kolem.

„Byl to jeden z mých nejpříjemnějších rally zážitků. Nejen z důvodu krásného prostředí a pohodových pořadatelů, ale taky díky velmi příjemnému a vcelku levnému ubytování. Cesta po rakouské dálnici přes Salzburg byla úplná pohoda, benzín, nafta a jídlo v obchodě za téměř stejné ceny jako doma. A navíc z jedné akce mám tolik vzpomínek, vidío a krásných fotek, že bych je nenasbíral v Česku za celý rok! Bylo super, že se každý mohl svézt, kde chtěl a zařadit se pak zpět,“ dodává Vlašín.

„Po závodech mi dokonce volal nějaký Němec, jestli bych mu nepůjčil moskviče na nějaké jejich rally legendy. Minulý týden jsem poslal přihlášku na Star Rally Zlín. Zkusíme jet s mladým opět oba. Akorát on letos pojede s prověřenou „čtyřistadvanáctkou“ a já s bílomodrým AZLK 1600 SL.“

Martin Helis (st. č. 20)

Martin Helis byl v Rakousku přihlášen už loni, ale pro poruchu motoru tehdy zůstal doma. Tentokrát si posádka Helis – Poláček soutěž se svou Škodou 120 S užila dvojnásob. Jejich doménou byl především zkušební polygon rakouského autoklubu ÖAMTC, kde už v pátek večer předváděl početným divákům divoké kousky. „Po parádním pátku jsme v sobotu byli natěšení na diváckou arénu, kde jsme se nechali vyhecovat a jeli co to šlo dveřmi napřed,“ usmíval se valašský jezdec.

„Naše řádění v pravotočivé šikaně odnesl přední levý blatník a, jak se zjistilo v servise, také přední levý brzdič s proraženou hadicí. Kluci v servise všechno zvládli na jedničku a v dalším průjezdu touto vložkou jsme naše řádění v té samé šikaně korunovali promáčklými zadními dveřmi a zadním blatníkem. Naštěstí nic vážného. Škoda jen, že v poslední erzetě nám odešla převodovka. Ale po tom všem se ani nedivím.“

„Co se týče hodnocení soutěže, tak s Jaromírem jsme v poslední době nezažili nic lepšího. Organizace rally, erzety, servis a hlavně diváci byli na perfektní úrovni. Jsme přece jenom zvyklí na naše rallysprinty, které v současné době vypadají tak nějak nevalně, a s touto soutěží se nedají srovnávat. Snad kromě Barumky, na kterou se taky moc těšíme.“

Marcel Suchý (st. č. 28)

Českobudějovický jezdec Marcel Suchý měl s přípravou svého Fordu Escort RS Cosworth v barvách Martini před startem ze všech účastníků asi největší starosti. Při domácí Rallye Český Krumlov havaroval a poškodil přední část vozu. Musel měnit řadu komponentů přední nápravy včetně diferenciálu. Využil toho i k výměně světlometů za čtyři kulaté reflektory, které vůz opticky přiblížily vzhledu speciálu pro skupinu A. Jeho stabilní spolujezdec tentokrát nemohl startovat a tak na horké sedadlo usedl jednadvacetiletý syn Tomáš.

„Za nás určitě pozitivní hodnocení, z pohledu jezdců i diváků se jedná o pěkně připravenou soutěž,“ pochvaloval si Gr. B Rallyelegenden 2015 Suchý. „Jízdu jsme si užili moc, auto fungovalo naprosto bez problémů a tentokrát jsme dojeli až do cíle. Diváci u trati byli taky perfektní, hlavně při městské vložce. Těšíme se už na Barum Rally Zlin, do které opět připravujeme drobné úpravy na voze.“

Karel Horník (st. č. 80)

Ke skupině jezdců, kteří v Saalfeldenu startovali už loni, patřila také posádka Karel Horník – Martin Pavlík s originálním prototypem Škoda 160 RS MTX. Vědom si svého drahocenného vozu Horník jezdí raději opatrněji, navíc stejně jako loni pojal soutěž částečně jako rodinný výlet.

„Auto jsme poctivě připravovali s dostatečným předstihem,“ říkal Horník. „Velký podíl na tom má dílna Petra Molčana. Navíc jsme do vozu dávali novou převodovku. Její odstupňování i stálý převod jsme sladili s výkonovou charakteristikou motoru, takže jízda s autem je teď opravdovým zážitkem. Neměli jsme žádné vážnější technické problémy, snad kromě občasné zvukové kulisy od lehce váznoucí hydraulické ruční brzdy na levém zadním kole.“

„Také letos panovala jedinečná atmosféra. Vítanou novinkou byl dřívější začátek páteční etapy. Těšíme se na příští ročník.“

Stanislav Bláha

Sedmým do party měl být původně Stanislav Bláha s Wartburgem 353. Pro technické problémy s vozem se však musel na poslední chvíli omluvit.

„Bohužel na nás zbyla role diváků,“ hlásil Bláha. „Ale i tu jsme si užili dostatečně, hlavně první den. Krátké, ale přesto krásné erzety, jsme si v pátek ještě stačili projet. Perfektní byla závodní atmosféra a přístup pořadatelů. Jediné, co bych mohl organizaci z pohledu diváka vytknout, bylo v sobotní etapě dlouhé čekání na další závodní auta. Poslední erzeta ve městě to však plně vynahradila. Za naši posádku Saalfelden určitě ANO. Budeme se těšit na příští ročník, kde snad budeme jako startující dvojice. I za cenu úspor a vynechání domácí Rallye Český Krumlov.“

Sdílet

O autorovi

Komentáře