Populární jihočeské soutěže Rallye Český Krumlov se letos zúčastnilo pět posádek Klubu historických sportovních automobilů. Zatímco Vyorálek startoval se svou Ladou 1600 VFTS přímo v mistrovství historiků, další čtyři jezdci jeli v rámci Rallye Legend Show. Vrtošivá technika a částečně i nepříznivé počasí se projevily na skutečnosti, že na cílovou rampu v českokrumlovské Jelení zahradě dorazily jen dva vozy.

Domácí soutěž si stejně jako loni nenechal ujít bývalý tovární jezdec týmu Škoda Jiří Urban. Legendární sedmdesátiletý jezdec patří k nejaktivnějším členům KHSA a za volantem repliky Škody 130 RS stále dokazuje, že ze svého umění nic neztratil. I když se startovnímu poli legend neměří čas, na Urbanovu rychlou jízdu je pokaždé radost pohledět.

Za připomenutí stojí, že v roce 1979 dojel Jirka Urban na Rallye Český Krumlov se „stotřicítkou“ Barum týmu třetí. V roce 1972 soutěž dokonce se Škodou 120 S vyhrál.

Velmi atraktivní sport předváděl také Ondra Coufal s plnokrevným japonským Datsunem 240 Z. Czech National Datsun Rally tým prožíval těsně před cestou do Č. Krumlova hektické chvíle. Havárie při testech vyžadovala zásah karosáře a lakýrníka. Navíc se znovu objevily problémy s převodovkou, kterou bylo potřeba vyměnit. Vůz se naštěstí podařilo včas opravit a diváci mohli na výstavišti v Českých Budějovicích sledovat drifty klasického sportovního vozu a slyšet zvuk jeho výkonného šestiválcového motoru. Ukázalo se, že posádka si vybrala smůlu už před soutěží a vůz absolvoval celou dvoudenní soutěž bez problémů.

Petr Vlašín s Moskvičem 412

Další tři posádky se naopak cíle nedočkaly. Nejméně se svezl Petr Vlašín. Jeho ruský Moskvič 412 objel pouze jediný okruh a motor se zastavil. Problémy s přívodem paliva se jako přes kopírák opakovaly i při druhém průjezdu tratě na českobudějovickém výstavišti. Jedno kolo a dost.

Dalším smolařem byl domácí Marcel Suchý. Také při druhém letošním startu se potvrdilo, že loňské technické problémy jsou po důkladné zimní repasi Fordu Escort RS Cosworth minulostí. Slabší chvilku si tentokrát naopak vybral sám jezdec. V sobotu ráno v Malontech na mokré silnici vylétl z tratě, o kámen poškodil podvozek a vůz se zastavil až o strom.

„Bylo to v pravoúhlé pravé zatáčce na konci nového lesního úseku, kde měli podle záběrů v televizním sestřihu problémy i někteří přední jezdci. Nejeli jsme rychle, ale bylo mokro a strašně to klouzalo,“ vysvětlovat jezdeckou chybu Suchý.

Valašský jezdec Lumír Vyorálek naznačil už loni, že v případě pravidelné účasti v seriálu MČR-HA by mohl pomýšlet na stupně vítězů. Na úvodním českobudějovickém okruhu si zapsal slibný čtvrtý čas, ale na RZ 3 musel odstoupit. Jeho Ladu 1600 VFTS sk. B vyřadila poruchu elektroniky.

Řada členů KHSA se v následujících týdnech bude připravovat na start rakouské Gr. B Rallyelegenden v červenci, které se loni zúčastnilo sedm českých posádek. O měsíc dříve se některé vozy objeví na druhém ročníku Legend v pražských Bohnicích.

Sdílet

O autorovi

Komentáře