Příchod automobilky Audi s revoluční technologií pohonu všech čtyřech kol navždy změnil tvář rally. Lancia 037 Rally se však postarala, aby to ingolstadtská automobilka minimálně ze začátku neměla tak snadné. Ač byla italská “Zerotrentasette” zadokolkou, přidělala německé čtyřkolce pořádné vrásky na čele. I když se v sezóně 1983 stal mistrem světa Hannu Mikkola s Audi Quattro A2, Lancia brala titul v mistrovství světa značek. Jednalo se jen ojedinělý výkyv, ale o to více cennější!


Kimera EVO37 přichází

Ikonický příběh o lítém boji bude po opravdu dlouhé době oslaven nejnovějším výtvorem italské firmy Kimera Automobili. Její duší je i u nás známý soutěžák Luca Betti.

Kimera EVO37 vzdává hold legendární Lancii 037 Rally. Jde o zcela nový automobil, který je vytvořen tak, aby napodoboval vzhled, ovladatelnost a výkon původního soutěžního vozu.

Aby byla zajištěna co největší autentičnost, požádal Betti o pomoc někdejší inženýry Lancie, kteří se zásadní měrou podíleli na úspěchu původního projektu.

Claudio Lombardi

Claudio Lombardi

Ti samí muži, kteří se stali legendami, předali své znalosti a filozofii těm, kteří prostřednictvím výzkumu a technologického rozvoje přijali výzvu reprezentovat region, který byl v minulosti hlavním protagonistou v oblasti designu a inovativních technologií v automobilovém průmyslu.

Nejpovolanější z nich, inženýr Claudio Lombardi, je tvůrcem jedinečné speciality-benzínového čtyřválce přeplňovaného jak turbodmychadlem, tak kompresorem.

V souladu s touto historickou “vychytávkou” bude i Kimera užívat dvoulitr s totožným systémem plnění. Je zkonstruován v souladu s nejpřísnějšími emisními normami. I přesto EVU poskytne výkon 550 koní, což je o dvě stě více, než v původním “soutěžáku”. Zákazník bude moci volit mezi klasickou manuální převodovkou nebo skříní se sekvenčním řazením. Váha vozu by neměla přesáhnout 950kg.

Nejdříve bude vyrobeno 37 exemplářů se zadním náhonem a poté 10 strojů “Integrale” s pohonem všech kol.

Jak přesně bude reinkarnovaná legenda vypadat, si budeme muset počkat do 22. května 2021. V tento den je totiž v plánu oficiální odhalení. Známá je už cenovka. Přesáhne v přepočtu 12 miliónů korun českých.

Jedno je však jisté. Výsledkem úsilí mnoha odborníků je nekompromisní automobil, vědomý si své podstaty a povahy, vyrobený s dokonalostí a tím nejlepším, co současné technologie v oblasti automobilového průmyslu nabízí. Vozidlo, které kombinuje styl, chuť a šarm legendární závodní „rakety“ z 80.let se všemi vlastnostmi úžasného moderního automobilu z hlediska technické avantgardy, výkonu a potěšení z jízdy.

Kimera EVO37

Je to výsledek hluboké úcty a vnitřní lásky k něčemu, co již neexistuje. Ale vzpomínáme na to s potěšením, náklonností a nostalgií. Něco, co bychom zase rádi viděli. Italský příběh znovu ožívá!

Sdílet

O autorovi

Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

Komentáře