RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Letos již žádné WRC body pro MINI
    Soutěžáky

    Letos již žádné WRC body pro MINI

    Roman FluxaBy Roman Fluxa2.2.2012Updated:15.8.2016Žádné komentáře6 Mins Read

    Navzdory tomu, že MINI figuruje na aktuálním seznamu registrovaných WRC týmů, nezíská letos žádné body.

    Letos již žádné WRC body pro MINI

    9.2.2012 – Richard Taylor, zodpovědný v Prodrive za značku MINI, včera potvrdil, že MINI letos nebude bodovat v klasifikaci WRC mezi týmy. A to i navzdory faktu, že WRC Team Mini Portugal je na aktuálním seznamu přihlášených týmů.

    FIA zveřejnila ve středu 8.2.2012 aktuální seznam WRC týmů. Kromě jasných dvojic týmů Citroën Total WRT a Ford WRT figuruje v dokumentu také kombinovaný tým WRC Team Mini Portugal. Tyto tři týmy jsou registrovány jako M1 (tovární – Manufacturers). Dalších pět registrací spadá do kategorie M2 (WRC) – z toho ve Švédku bodují pouze 2 vozy M-Sport Ford a Qatar Team. Registrace týmů Adapta a Citroën Junior Team by měla nabýt platnosti až po Švédské rally.

    Tím je potvrzeno vyřazení týmů Arminda Arauja (Armindo Araujo World Rally Team) a Paulo Nobreho (Palmerinha WRT) z hodnocení. Jimi získané body se nebudou dále započítávat.

    "Situace se vyjasnila během posledních 24 hodin poté, co byly projednány aktuální změny. Hlavním důvodem registrace WRC Team Mini Portugal byla snaha umožnit získání homologace MINI oficiální cestou. O tu nyní usiluje BMW u FIA, mimo jiné také ve prospěch privátních týmů, jež vozy provozují," uvedl Richard Taylor.

    Rozhodnutí se týká pouze klasifikace týmů, v bodování jezdců zůstává vše při starém. Taylor také potvrdil, že se Prodrive nezúčastní Rally Maxico, kde měl startovat v pozici týmové dvojky Francisco Name. Dalším závodem po Švédské rally, na kterém se tým postaví na start, bude Rally de Portugal. Jméno jezdce, který se v Portugalsku objeví spolu s Dani Sordem Taylor neprozradil. Po Švédské rally bude také ukončena oficiální marketingová podpora MINI poskytována doposud Prodrive. -MHR-


    MINI Motorsport následuje novou cestu ve WRC

    6.2.2012 – BMW oficiálně zveřejnilo výsledek složitých jednání o budoucnosti značky MINI ve WRC a spolupráci s britským Prodrive.

    Poté, co Dani Sordo (ES) a Carlos del Barrio (ES) vybojovali druhé místo na legendární Rallye Monte Carlo, nabírá MINI nový směr z hlediska svého dlouhodobého působení v šampionátu WRC. Ve čtvrtek 2. února, Fédération Internationale de l’Automobile (FIA) přijala přihlášku týmu WRC Team MINI Portugal. Následkem toho MINI dokončí homologaci Mini John Cooper Works WRC.

    Tým WRC MINI Portugal tvoří posádky Armindo Araújo (PT) – Miguel Ramalho (PT) a Paulo Nobre (BR) – Edu Paula (BR). Oba jezdci se zúčastní zbývajících 12 podniků 2012 FIA World Rally Championship.

    Zmíněná homologace zaručuje, že se MINI může účastnit "nejvyšší ligy" motoristického sportu, stejně jako působit na regionálních úrovních. Dle platných řádů FIA bude moci s touto homologací soutěžit do roku 2018 (včetně). Přetřásaná spolupráce s Prodrive bude postavena na zcela jiné bázi. Prodrive nadále zůstává odpovědný za výstavbu a podporu MINI John Cooper Works v rovině privátních vozidel specifikace WRC a bude pokračovat ve spolupráci s BMW Group na dalším vývoji vozu.

    Současný tým WRC provozovaný Prodrive, bude od nynějška soukromým s tovární podporou BMW. Program Daniho Sorda a Krise Meekeho prozatím není definitivně upřesněn. Body z Monte Carla zůstávají týmu Mini WRT v platnosti.

    Další novinkou je, že v Mexiku pojede s Mini WRC stáje Prodrive domácí Francisco Name.

    "Jsem rád, že budoucnost MINI ve WRC byla zajištěna v dlouhodobém horizontu," řekl Dr. Kay Segler, Senior Vice President Business MINI pro koordinaci a řízení značky. "Jsme přesvědčeni, že se rally dokonale hodí k naší značce. Situace, ve které se nyní nacházíme, znamená, že MINI Motorsport může a bude pokračovat v růstu na rally scéně. Se třemi umístěními na stupních vítězů z pouhých sedmi startů v mistrovství světa, MINI John Cooper Works WRC již jasně ukázal svůj potenciál. Jsem přesvědčen, že naše zákaznické týmy z celého světa, budou i nadále bavit fanoušky tohoto vozu. FIA měla zájem především o dlouhodobou přítomnosti značky MINI v seriálu WRC a svou aktivitou přispěla významně k nalezení konstruktivního řešení. Jsme vděčni za dobrou spolupráci a pochopení, které nám federace prokázala. " -BMW-

    ⇥

    K tomu Segler dodal: "Velkým nadšením a tvrdou prací sehrál tým Prodrive hlavní roli v úspěších, kterých jsme dosáhli při našich prvních startech s MINI John Cooper Works WRC. Jménem MINI Motorsport bych rád poděkoval všem v Prodrive za jejich dosavadní úsilí a těším se na další spolupráci s nimi při podpoře zákazníků našeho vozu MINI John Cooper Works WRC. "


    Rozhodnutí se oddaluje

    4.2.2012 – Ani na začátku víkendu neznáme výsledek jednání BMW a Prodrive.

    Přestože jsme se v pátek žádného prohlášení nedočkali, neoficiální zdroje z Prodrive přispustily, že se spolupráce mezi BMW a společností z Banbury skutečně blíží ke svému konci. Oficiální stanovisko BMW avizované na pátek 3.2. bylo odloženo na příští týden. Důvodem je poskytnutí dostatečné časové rezervy společnostiProdrive, aby mohly být vyřešeny všechny interní záležitosti firmy.

    Řada otázek bude muset být ještě zodpovězena. Tím spíš, když zástupci BMW i Prodrive stále prohlašují, že nemají povědomí o tom, že se děje něco nestandardního. S jistotou můžeme tedy potvrdit, že další program značky MINI v letošní sezoně, je stále nejistý. -MHR-


    BMW připravuje svůj plán

    2.2.2012 – S velkou pravděpodobností se dá předpokládat, že avizované páteční (3.1.2012) prohlášení BMW oznámí ukončení přímé spolupráce s britským Prodrive na WRC programu.

    Německá automobilka však bude pokračovat v přípravách pro novou homologaci MINI tak, aby nebyl přerušen vývoj tohoto projektu a byla posílena konkurenceschopnost vozu.

    BMW by mělo umožnit společnosti Prodrive dokončit započatou sezonu WRC 2012. Současně by v bavorské metropoli měl být vytvořen tým, který by mohl být nasazen v sezoně WRC 2013. BMW je znepokojeno současnou situací a snaží se podnikat kroky, které by neměly narušit vztahy s FIA a zákazníky.

    V jednání obou stran se dají očekávat další komplikace, minimálně co se smlouvy Dani Sorda týká. Dosavadní španělská jednička týmu má uzavřený kontrakt právě s Prodrive, nikoli s MINI BMW.

    Sordo, Wilcock, Lapworth

    V tuto chvíli není také známo, koho a jakým způsobem by nominovalo BMW na zbývající závody, ke kterým se přihlásilo jako značka Mini WRC. Se souhlasem dalších "M1" týmů může být jezdecké obsazení měněno závod od závodu. Stejné najasnosti panují kolem zbarvení vozu pro další část sezony. Aktuální červené provedení bylo navrženo jako dočasné v rámci kampaně "Monte Carlo Rally retro" při vstupu značky do WRC.

    BMW rovněž připustilo, že na začátku roku 2013 by mohl být představen třídveřový model MINI Countryman. Dá se tedy předpokládat, že definitvní rozvázání spolupráce s Prodrive a vstup BMW Mini do WRC by mohl být spojen s uvedením zmiňovaného modelu na začátku příštího roku.

    Šéf Prodrive Richard Taylor na otázku k aktuální situaci uvedl, že stanovený program pokračuje bez komplikací a podle plánu. Podle Tylora by tak neměla současná napjatá situace ovlivnit připravovanou homologaci Mini a nový vůz by měl být připraven k 1. 3. 2012. -MHR-

    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.