Citroën Total World Rally Team vyhrál poslední dvě dějství FIA WRC díky posádkám Sébastien Loeb – Daniel Elena v Mexiku a Sébastien Ogier – Julien Ingrassia v Portugalsku. Obě posádky jsou nyní doslova nabité očekáváním před vzájemným soubojem na dalším šotolinovém povrchu při čtvrté rally sezony Jordánské rally.
Po sněhu na Rally Švédsku, nadmořských výškách při Rally Mexiko a tradičních trasách Rally Portugalsko, čeká týmy ve světovém šampionátu FIA bitva v Jordánsku. Třetí ročník soutěže na Středním východě nabídne obvyklý itinerář. Servisní park je na dohled Mrtvého moře a start bude ve starověkém městě Jerash, když závěrečné stupně vítězů se vztyčí přímo v jordánské poušti, známé to kolébce lidské civilizace.
Program rally byl sestaven tak, aby kopíroval víkend na Středním východě. Start do první ostré etapy bude ve čtvrtek ráno po průjezdu Jerashem. Závěr celé rally proběhne v sobotu 16. dubna pozdě odpoledne po 20 rychlostních zkouškách.
Tři otázky pro Svena Smeetse, manažera Citroën Total WRT
Neměli jste žádné obavy ze startu Citroën Racing v Rally Jordánsko?
"Trochu jsme nad situací v regionu přimhouřili oči po konzultaci s vedením PSA, ministerstvem zahraničí, představiteli FIA a nakonec i s organizátory Jordánské rally. Naší prioritou byla bezpečnost našich lidí a spolupracovníků. Naši účast jsme potvrdili až poté, co jsme získali potřebné záruky."
Jaká opatření jste museli udělat v logistické oblasti?
"Hlavní potíž byla v tom, že v Evropě používáme jiná dopravní zařízení. Naše nákladní vozy jsou velké na to, aby mohly být dopravované letecky, tak jsme museli využít námořní dopravu. Náš plán zněl – proplavit se Suezem a přistát na jihu Jordánska v Aqabě. Ale situace v Egyptě celou cestu průplavem ztížila, tudíž jsme se rozhodli pro vylodění v Tartous v Sýrii. Jenže po nedávných událostech nebylo ani toto řešení možné. Nakonec jsme se společně s Fordem, North One Sport, Michelinem a několika privátními týmy na našem charteru vylodili v Haifě v Izraeli. Celé vybavení dorazilo k Mrtvému moři v pondělí v noci."
Jak vidíte rally ze sportovního úhlu?
"Hlavním rysem je počet kilometrů prvního dne, ve čtvrtek – celkem 70. To znamená, že pro startující z pátého nebo šestého místa bude nemožné využít vymetání k získání velkého náskoku. Pořadí po prvním dni by se nemělo od startu příliš lišit. Když někdo první den ztratí jednu nebo dvě minuty, neznamená to, že by nemohl bojovat o vítězství. Pátek bude hodně důležitý, ale ne natolik, jako kilometry v sobotu. A novinkou jsou i tvrdší pneumatiky Michelin, u kterých jsme ještě plně nedocenili jejich výdrž a charakteristické rysy, které umožní pilotům jet naplno podle podmínek na trati."