RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Nezařazené»Citroën míří za vítězstvím v Jordánsku
    Nezařazené

    Citroën míří za vítězstvím v Jordánsku

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý12.4.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Citroën Total World Rally Team vyhrál poslední dvě dějství FIA WRC díky posádkám Sébastien Loeb – Daniel Elena v Mexiku a Sébastien Ogier – Julien Ingrassia v Portugalsku. Obě posádky jsou nyní doslova nabité očekáváním před vzájemným soubojem na dalším šotolinovém povrchu při čtvrté rally sezony Jordánské rally.

    Po sněhu na Rally Švédsku, nadmořských výškách při Rally Mexiko a tradičních trasách Rally Portugalsko, čeká týmy ve světovém šampionátu FIA bitva v Jordánsku. Třetí ročník soutěže na Středním východě nabídne obvyklý itinerář. Servisní park je na dohled Mrtvého moře a start bude ve starověkém městě Jerash, když závěrečné stupně vítězů se vztyčí přímo v jordánské poušti, známé to kolébce lidské civilizace.

    Program rally byl sestaven tak, aby kopíroval víkend na Středním východě. Start do první ostré etapy bude ve čtvrtek ráno po průjezdu Jerashem. Závěr celé rally proběhne v sobotu 16. dubna pozdě odpoledne po 20 rychlostních zkouškách.

    Tři otázky pro Svena Smeetse, manažera Citroën Total WRT

    Neměli jste žádné obavy ze startu Citroën Racing v Rally Jordánsko?
    "Trochu jsme nad situací v regionu přimhouřili oči po konzultaci s vedením PSA, ministerstvem zahraničí, představiteli FIA a nakonec i s organizátory Jordánské rally. Naší prioritou byla bezpečnost našich lidí a spolupracovníků. Naši účast jsme potvrdili až poté, co jsme získali potřebné záruky."

    Jaká opatření jste museli udělat v logistické oblasti?
    "Hlavní potíž byla v tom, že v Evropě používáme jiná dopravní zařízení. Naše nákladní vozy jsou velké na to, aby mohly být dopravované letecky, tak jsme museli využít námořní dopravu. Náš plán zněl – proplavit se Suezem a přistát na jihu Jordánska v Aqabě. Ale situace v Egyptě celou cestu průplavem ztížila, tudíž jsme se rozhodli pro vylodění v Tartous v Sýrii. Jenže po nedávných událostech nebylo ani toto řešení možné. Nakonec jsme se společně s Fordem, North One Sport, Michelinem a několika privátními týmy na našem charteru vylodili v Haifě v Izraeli. Celé vybavení dorazilo k Mrtvému moři v pondělí v noci."

    Jak vidíte rally ze sportovního úhlu?
    "Hlavním rysem je počet kilometrů prvního dne, ve čtvrtek – celkem 70. To znamená, že pro startující z pátého nebo šestého místa bude nemožné využít vymetání k získání velkého náskoku. Pořadí po prvním dni by se nemělo od startu příliš lišit. Když někdo první den ztratí jednu nebo dvě minuty, neznamená to, že by nemohl bojovat o vítězství. Pátek bude hodně důležitý, ale ne natolik, jako kilometry v sobotu. A novinkou jsou i tvrdší pneumatiky Michelin, u kterých jsme ještě plně nedocenili jejich výdrž a charakteristické rysy, které umožní pilotům jet naplno podle podmínek na trati."

    WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Rallye de Portugal 1986 – Damoklův meč nad skupinou B

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.