RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 2.díl

      14.9.2023

      Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

      5.9.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022
    • Fotogalerie

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

      29.9.2023

      5. Rallye Kroměříž 2023

      27.9.2023

      Rally Vyškov 2023

      13.9.2023

      BMW E30 M3 Rally – Jiří Hanák

      27.8.2023
    • Soutěžáky

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022

      Lada 2105 VFTS – lidové „béčko“ z východního bloku

      22.2.2022
    • Osobnosti

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      David Richards z PRODRIVE vrací Elenovi úder

      17.3.2021
    • Závody

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023

      Evropská Barum Czech Rally Zlín 2023 připravena ke startu

      25.7.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 odtajnila časový harmonogram

      3.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Je čas vrátit se jako Michelin
    Soutěžáky

    Je čas vrátit se jako Michelin

    By Roman Fluxa23.1.20114 Mins Read

    FIA v rámci změn pravidel zrušila omezení pro dodavatele pneumatik. Díky tomu se po třech letech vrací do MS značka Michelin. Nicka Shorrocka, ředitele motorsport divize, vyzpovídal v Monte Carlu náš spolupracovník Martin Holmes.

    Návrat značky Michelin do nejvyšší ligy rallysportu přichází po třech letech neomezeného působení konkurenčního dodavatele Pirelli v letech 2008 – 2010. Před rokem 2008 se Michelin prezentoval dvě sezony ve světovém šampionátu pod značkou BF Goodrich.
    Pro letošní sezonu se MS otevře i dalším dodavatelům pneumatik. V případě registrovaných posádek (WRC, SWRC, PCWRC) budou mít na výběr se značek Michelin a DMack. A to se francouzské značce zamlouvá.
    Pro Michelin je právě rally jednou z nejextrémnějších disciplín, kde může zkoušet nové technologie a následně je uplatňovat v běžném provozu.

    Shorrock navštívil Monte Carlo s cílem nasbírat co nejvíce informací ze šampionátu IRC, který se řídí odlišnými pravidly než WRC, speciálně v oblasti pneumatik. Přestože pneumatiky Michelin a BF Goodrich platily v posledních letech v IRC prakticky za neporazitelné, pro Shorrocka je na prvním místě světový seriál. Proč?

    N. S.: "WRC a IRC jsou nyní otevřené šampionáty, otevřené ve smyslu možnosti prezentace více dodavatelů. Líbí se nám přístup WRC k udržení rozpočtů, což je v dnešní době mimořádně důležité. Pro Michelin je soutěžní sport určitou laboratoří, kde můžeme testovat veškeré změny ve skutečných podmínkách a v reálném čase. V podmínkách, které jsou extrémní a kde získáváte velmi rychle zpětnou vazbu.
    Další důvod je ten, že se opět chceme ve všech zemích prezentovat pod značkou Michelin. Tím podpoříme marketingové aktivity po celém světě, obzvlášť v klíčových odbytištích jako jsou Brazílie, Rusko, Indie nebo Čína.
    Při otevřenosti šampionátu můžeme porovnávat, jak jsme nebo nejsme úspěšní ve srovnání s konkurencí.
    Rallysport byl z pohledu historie vždy disciplínou, kde jsme se prezentovali. (Michelin obouval Renault Alpine A110, se kterým v roce 1973 vyhrál J-C. Andruet historicky první soutěž započítávanou do MS a jehož tým získal ve stejném roce Pohár konstruktérů) Takže není náhoda, že jsme se rozhodli vrátit se do MS a věnovat se tomu, co jsme tady dlouhou dobu budovali, včetně období pod značkou BF Goodrich. Cítíme, že je čas, vrátit se jako Michelin! "

    Předpokládám, že prvořadým zájmem Michelinu při návratu do MS je snaha v sezoně 2011 uspět. Dle podmínek FIA platí regule pro specifikaci pneumatik, které musí být celou sezonu totožné. Jak v této souvislosti probíhá proces homologace pneumatiky? Nebude zmíněné roční omezení spíše překážkou vzhledem k průběžnému získávání nových dat a zkušeností?

    N. S.: "Návrat do světového šampionátu je obrovskou výzvou. Předpisy ohledně pneumatik jsou ve WRC velmi přísné na rozdíl od IRC, proto se použité produkty liší. Někdy na přelomu listopadu a prosince 2010 jsme prezentovali na FIA tři různé typy pneumatik – zimní, asfaltovou a šotolinovou. Přestože asfaltové pneu přijdou na řadu až ve druhé polovině sezony, už je máme připraveny. Asfaltové a šotolinové přichází ve dvou provedeních, jeden model je určen pro sníh a led. Uvedená sada pěti typů pneu představuje rozdíl oproti deseti povoleným v IRC. Jestliže jsme se jednou upsali WRC, musíme ctít specifikaci platnou pro rok 2011. Tato skutečnost nicméně nemá prakticky vliv na vývoj našich produktů."

    Díky exkluzivitě mělo Pirelli možnost věnovat se věcem, které sami uznali za vhodné, například zvyšování sportovní a společenské prestiže. Nemuseli se obávat srovnání s konkurencí. Michelin díky existenci dalšího autorizovaného dodavatele pneu, značky DMack, je ve zcela jiné situaci.

    N. S.: "Ano. Tato skutečnost je právě důsledkem otevření soutěže a vytvoření konkurenčního prostředí. Je to zamýšlený výsledek férových pravidel, které FIA ustanovila. Pro Michelin naopak představuje vytvoření konkurenčního prostředí možnost, jak představit a porovnat nové technologie a možnosti produktů v rámci soutěže. Toto srovnání nám pomůže nalézt řešení, která bude možné v budoucnu aplikovat na běžné silniční pneumatiky."

    Jaké máte vnitřní pocity z návratu do mistrovství světa?

    N. S.: "Já i všichni u Michelinu jsme nadšeni. Víme, že to bude velmi těžký rok. Připouštíme si řadu problémů. Budeme muset zodpovědět mnoho otázek našich obchodních partnerů v rally. Tato zkušenost nám umožní zhodnotit, jak dobře jsme se připravili na rok 2011 a poskytne nám cenná data pro vývoj produktů pro léta 2012 a 2013. Na základě pravidel stanovených FIA vstupujeme do mistrovství světa pouze na rok. Naše politika spočívá v budování dlouhodobějšího pohledu na toto téma. Je to pro nás investice, která se zhodnotí až s odstupem. Jednoznačně máme zájem být součástí WRC po dobu minimálně tří let."

    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Jakub Skýpala30.9.2023

    Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

    By Ivo Nowi Novák29.9.2023

    Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín 2023

    By Jakub Skýpala27.9.2023

    5. Rallye Kroměříž 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Říjen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      12/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    13
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      13/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    14
    • XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN

      Celý den
      14/10/2023
      AUTOKLUB Vsetín – město v AČR

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko

      Štěpánská 383, 755 01 Vsetín, Česko
      http://www.vsetinrally.cz/

      XIX. RENTOR – PARTR RALLY VSETÍN 2023

      Průběžný seznam přihlášených posádek
      Časový …[Read more]

    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      14/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    15
    • RALLYLEGEND San Marino

      Celý den
      15/10/2023-15/10/2023
      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino

      Via Rancaglia, 18, 47899, San Marino
      http://www.rallylegend.com

      RALLYLEGEND San Marino 2023

      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních zkoušek
      Interaktivní …[Read more]

    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (86) fanoušci (56) Ford (43) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (34) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (336) technika (71) technika WRC (47) testování (33) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (593) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.