Šampionát IRC se vrací na šotolinu. Rally San Marino však neprověří pouze posádky. Náročný test schopností absolvují také týmoví inženýři.
Nicolas Roux, inženýr Andrease Mikkelsena u týmu ŠKODA UK Motorsport, vysvětluje některé ze změn, které bylo nutné provést na Škodě Fabia Super 2000, aby si zachovala na šotolině stejnou konkurence schopnos, jak na asfaltu.
Světlá výška: "Abychom nezničili auto, je především nutné, zvýšit světlou výšku. Šotolinové rychlostní zkoušky jsou mnohem drsnější s mnoha kameny, výmoly a nerovnostmi. Běžně se auto zvedá o 30 mm výš, než je tomu na asfaltu."
Zdvih: "Tlumiče jsou různé délky. Vyšší zdvih umožňuje zdolávat nerovnosti."
Brzdy: "Pravidla nařizují použít 16-palcové ráfky na šotolině a 18-palcové ráfky na asfaltu. Z tohoto důvodu není možné použít asfaltové brzdy do ráfku na šotolinu. Kvůli menšímu ráfku se tedy musí použít menší brzdy. Toto však nepředstavuje žádný problém, jelikož brzdy nejsou vystaveny takové zátěži, jako tomu bývá na asfaltových rally. Přestože jsou ráfky různé velikosti, poloměru otáčení kola je u obou verzí téměř shodný. Je to dáno vyšším profilem pneumatiky, která má také za úkol lépe absorbovat nárazy."
Diferenciály: "Kromě nastavení podvozku, tlumičů a brzd, věnují inženýři asi největší pozornost nastavení diferenciálů. Kvůli odlišné trakci je nastavení diferenciálu zcela odlišné oproti asfaltovému setupu. Na šotolině dochází k mnohem snadnějšímu prokluzu. Přidání plynu zvýší prokluz, ale jen část výkonu se zužitkuje. V určitém momentu trakce dosahuje maxima a pneumatika již nedokáže přenést více energie. Z tohoto důvodu je nastavení diferenciálu klíčové."