Značka Jaguar rozšiřuje řadu XK. Jste-li řidič s velkým srdcem a přemýšlíte o něčem „hot“ z kategorie GT, pak právě pro vás připravil Jaguar novinku s názvem XKR-S.

Přeplňovaný osmiválec V8, zdokonalené tlumiče a nový aerodynamický kit představují ingredience, kterými Jaguar obohatil genovou výbavu řady XK. Novinka XKR-S využívá osvědčenou hliníkovou konstrukci což v kombinaci se zvýšeným výkonem a design faceliftem představuje splnění vize: luxus GT s maximálním výkonem.

"XKR-S bude nepřehlédnutelný model naší nabídky," uvedl Adrian Hallmark, šéf automobilky Jaguar. "Snažíme se zaujmout stávající zákazníky a přilákat i nové řidiče, hledající komfort, image a jedinečnost, kterými je naše značka proslavená. To vše v kombinaci s excelentním výkonem," doplnil.

XKR-S nabízí výtečných 550 koní (404 kW) s maximálním točivým momentem 680 Nm. Nejvyšší rychlost 300 km v hodině představuje hodnotu velmi blízkou realitě. Uvažte hodnoty zrychlení. Po anglicku – z nuly na 60 mph za 4,2 vteřiny, na sto mil pak za 8,6 vteřin. Rychlejší Jaguar na silnici nespatříte!

Aby si sportovně naladění šoféři mohli osahat hranice fyzikálních možností, nasazuje Jaguar, spolu s již zmiňovanými přepracovanými tlumiči, zdokonalený Adaptive Dynamics system. Řízení auta se těmito zásahy stává citlivější, preciznější a bezpečnější.

Nový XKR-S představuje Jaguar symbolicky v době, kdy slaví jubileum 50 let od vzniku legendárního modelu E-type. "Je nepopsatelné, jaký význam model E-type měl pro značku Jaguar. Najednou zde bylo auto, které dokonale ztělesnilo ducha své doby a stalo se legendou. Těšíme se na oslavu a představení všech modelů značky Jaguar na autosalonu v Ženevě," uvedl šéfdesignér Ian Callum.

K modelu XKR-S a především k jubilantovi E-type se vrátíme v dalších článcích, především v souvislosti s prezentací na britském Race Retro v Coventry, které zahajuje v pátek 25. 2.

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply