Výsledkem z říše snů vstoupila do letošní sezony posádka Radek Mifka – Tomáš Plachý. Svého lancera dovedla do cíle Jänner na desátém místě absolutně a devátém v evropské klasifikaci.

Radek Mifka si Jänner rally zamiloval. Už v předchozích dvou startech v letech 2007 a 2008 okupoval příčky mezi dvacítkou nejrychlejších a s podobným cílem se do Freistadtu vracel i letos. Bonusem navíc byly sněhové podmínky, s kterými se posádka potýkala při seznamovacích jízdách. Škoda, že do konce závodu nevydržely…

„Jänner je vždy obrovská zkušenost. Mám rád nezpevněný povrch, a tak když se rozhodlo, že se rakouský závod opět pojede, neváhali jsme ani minutu. Na domácích závodech nic podobného nepoznáte," říká třicetiletý jezdec.

Tříletá rakouská pauza a minimální porce testovacích kilometrů na úzkých pneumatikách byly v úvodu znát. Navíc se posádka SAS Zlín nevyvarovala chyby a v podstatě začínala až ze čtvrté desítky s více než minutovou ztrátou. „V jedné z vraceček jsem do vzal příliš vnitřkem a sníh nás stáhnul dolů. Naštěstí jsme tam úplně neuvízli a díky zpátečce se nám po chvíli podařilo vrátit na cestu," objasnil ztrátu Mifka. V dalším průběhu dvojice Mifka – Plachý zrychlovala a díky patnáctému času v RZ7 se poprvé protlačila do dvacítky. Cestu vzhůru ale zhatil následující test. V polovině zkoušky při zkracování zatáčky přišla velká rána a mitsubishi bylo rázem neovladatelné. „Myslel jsem, že jsme urvali rameno, až v cíli jsem zjistil, že jsme v jednom místě prorazili obě pravé pneumatiky (on-board zde). Dostat auto do cíle nebylo nic příjemného," popsal rodák z Brandýsa nad Labem.

Do druhé etapy vstupovala česká posádka z osmnácté příčky absolutní klasifikace, s cílem poprat se o patnáctku.

„Druhá etapa byla hodně o volbě pneumatik, ale první dvě sekce jsem raději zůstal při úzkých pneumatikách. Byla to určitá jistota. Až na dlouhý test Tragwein jsme se rozhodli pro širší verzi s polovičním hrotem a při srovnání s Keferböckem, to byla správná volba. Nakonec jsme za ním zaostali o osmnáct vteřin, když před druhou etapou byla naše ztráta padesátisekundová. Navíc poslední erzeta za tmy a husté mlhy byla opravdovým vyvrcholením soutěže. Nic tak těžkého jsem už dlouho nejel. Proto nás potěšil desátý čas a nakonec i celkový výsledek. Určitě je to jeden z nejlepších výsledků mé kariéry," komentoval Mifka.

Letošní prioritou středočeského jezdce bude seriál Mezinárodního mistrovství ČR. „Objevíme se na vybraných podnicích, spíše v Čechách. Dále bych rád zkusil nějakou šotolinu, takže možná po letech opět vyrazíme na německou Lausitz rally," doufá.

Share.

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Leave A Reply