RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Lifestyle»Jänner: Col de Pierbach
    Pierbach 01
    Lifestyle

    Jänner: Col de Pierbach

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil2.1.2012Updated:9.1.2020Žádné komentáře4 Mins Read

    Barumka má svou Pinduli, Bohemia Návarov a rakouská Jänner Rallye proslulý Pierbach. Když do známých serpentin nad Pierbachem začnou proudit davy fanoušků, není pochyb o tom, že zimní přestávka už je definitivně u konce.


    Rychlostní zkouška PIERBACH

    Dlouhá, technicky náročná RZ Pierbach patří ke klasice Lednové rally. Na trati soutěže sice najdeme celou řadu dalších divácky zajímavých úseků, kdo však nenavštívil Pierbach, jakoby na Jänneru nebyl.

    Rychlostní zkouška začíná u hlavní silnice mezi Bad Zell a Pierbachem, přičemž kousek po startu na posádky čeká série technických pasáží s měnícím se rytmem.

    Pierbach 04
    Pierbach 03

    Opravdový divácký ráj však přichází přibližně čtyři kilometry po startu. Trať zkoušky začne po rychlé pasáži prudce klesat, až se soutěžní vozy dostanou do dvojice obtížných serpentin nad Pierbachem. První část serpentin je velice přehledná a nabízí pohled na několik set metrů tratě.

    Pravý divácký „kotel“ však přichází o kousek dál. Rychlá levá zatáčka s následným obtížným brzděním do dvojice prudkých serpentin z kopce je nejen suverénně nejoblíbenějším diváckým místem na trati, ale zároveň se řadí i mezi pasáže, u kterých mají posádky v rozpisu několik vykřičníků.

    Pokud chcete zažít atmosféru, srovnatelnou s monackou Col de Turini, neměli byste si „pierbachské motačky“ nechat ujít. Inu, ne nadarmo se zdejší divácké zóně přezdívá „Col de Pierbach“…

    „Srdcový“ nálet do serpentin má výhodu v tom, že se zde může předvést prakticky kdokoliv bez ohledu na typ či výkon vozu. Zvláště na sněhu a ledu je však trefování do prudkých „zalamováků“ na okraji lesa skutečným oříškem.

    V letech 2004 až 2009 se o tom postupně stihli přesvědčit mj. Hermann Gassner, Jozef Béreš, Franz Wittmann, Jaromír Tarabus a mnozí další.

    Posledními dvěma oběťmi „Col de Pierbach“ jsou z minulého roku Pavel Valoušek a Raimund Baumschlager, kteří chybovali ve spodní serpentině. Pro „Valdu“ zde po nešťastném kontaktu s tyčkou, vymezující krajnici, soutěž skončila úplně, zkušený „Mundl“ zase musel hned na úvod (po výletu do příkopu) překousnout zhruba minutovou ztrátu na čelo, doplněnou o předjetí od tradičního rivala Waldherra.

    Pierbach 02
    Pierbach 01

    Kudy tudy na Pierbach?

    Jak se tedy do „Col de Pierbach“ dostat? Pojedete-li po hlavní silnici mezi Bad Zell a Pierbachem, s neustále se snižující vzdáleností od diváckého místa se bude úměrně zvyšovat počet vozů, zaparkovaných u cesty.

    Trať zkoušky je ze silnice doslova na dohled, právě parkování však představuje patrně nejstinnější stránku návštěvy tohoto diváckého bodu. Ideální je zaparkovat na jednom z mála přilehlých parkovišť u cesty, ale pokud tak chcete učinit, musíte být na místě už přibližně dvě hodiny před startem RZ.

    Kdybyste nestíhali a do Pierbachu přijížděli například půl hodiny před zahájením vložky, pak na vás čeká několik kilometrů dlouhá kolona vozidel a vaše úspěšné zaparkování v blízkosti trati je podmíněno obrovskou dávkou štěstí.

    Pokud jste včas na místě a v pořádku jste zaparkovali, přicházíte nyní k mostu, který je spojnicí mezi hlavní cestou a tratí rychlostní zkoušky. U místních stánkařů zde bývá vítaná možnost občerstvit se „svařákem“ či výběrem z úzkého okruhu rakouských rallyových specialit (např. klobása, chleba se sádlem). A věřte, že občerstvení vám přijde vhod!

    Z mostu je totiž k vidění pouze nepříliš atraktivní levé odbočení ve tvaru trochu prudšího „téčka“ a do „Col de Pierbach“ zbývá stále ještě skoro kilometrový výšlap proti směru RZ. Zde však není třeba zásadních obav ani při pozdním příchodu. Zkušení pořadatelé mají každoročně připravenou diváckou stezku, která fanoušky v bezpečí a pohodě (stranou od trati) přivede do jejich vytouženého cíle. Snad by jen neškodilo upozornění, že méně trénovaní turisté budou po výšlapu prudkého kopce asi chvíli lapat po dechu 🙂

    Pierbach 05
    Pierbach 06

    Jsou diváci, kteří v „Col de Pierbach“ vydrží na oba průjezdy a zpět ke svým autům se vydávají až po odjetí všech soutěžních vozidel. Pokud ale nevydržíte dlouho na stejném místě, pak můžete na druhý průjezd popojít na druhou stranu od mostu – tentokrát ve směru RZ.

    Přibližně 300 metrů za diváckým místem jsou totiž na RZ další serpentiny, a to do kopce. Jejich atraktivita se povětšinou odvíjí od toho, zda se v nich nachází sníh či nikoliv. V roce 2008, kdy jsme si na sněhovou nadílku nemohli příliš stěžovat, byla k vidění celá řada pěkných smyků, hlavně od posádek se zadními náhony.

    Pokud chcete své idoly sledovat v přehledném úseku, máte rádi rychlé protahováky i průjezdy dveřmi napřed a rádi se o své zážitky podělíte se stovkami dalších diváků, pak byste nad návštěvou Pierbachu neměli váhat. Minimálně jednu nevýhodu však návštěva této vyhlášené pasáže přináší. Vzhledem k brzkému startu (první průjezd začíná již v 8:18 hod) bude třeba si v pátek náležitě přivstat..

    Jänner rallye Rakousko trekker
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    Jänner rallye 2023

    Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

    Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.