O nadcházejícím víkendu čeká slovenský rallyový šampionát závěrečná soutěž v Košicích, kde se rozhodne nejen o držiteli absolutního titulu, ale také o novém mistrovi skupiny produkčních vozů.

Hlavním kandidátem na „enkový" trůn je nestor českých rally Josef Semerád, který do aktuálního čísla magazínu Rally poskytl otevřený rozhovor. Krátký výtah z něj budiž námětem k zamyšlení a rovněž pozvánkou ke sledování košické rally.

1. Jak se zrodil projekt Tvých startů ve slovenském šampionátu? Byl to pro Tebe krok do neznáma nebo jsi měl se slovenskými soutěžemi zkušenosti už z dob federace?
„Pronájem vozu slovenskému týmu PEVA Racing se v průběhu minulého roku změnil na řízení pronajatého vozu. Poprvé jsem jel i se slovenským spolujezdcem Radovanem Moznerem mladším Rallye Košice 2012 a hned se nám podařilo vyhrát produkční vozy. Krok do neznáma to byl pouze ve smyslu znalosti tratí. Ani za dob federálního mistrovství jsem na slovenských tratích nikdy nestartoval, je to ale rally, a ta se jede jen a jen podle rozpisu. Musíme si jej prostě napsat tak, abychom pak na to mohli letět… Je jasné, že znalost tratí by se hodila, a je to trochu handicap, ale na druhou stranu už tenhle sport dělám tak dlouho, že by byla ostuda se na to jakkoli vymlouvat."

2. O slovenských tratích se říká, že jsou na naše zvyklosti moc rozbité, anebo moc rychlé. Jak se zamlouvají Tobě?
„Já jsem z nich většinou nadšený, protože pro mne je to takový jakoby návrat do mládí, kdy se jelo na rozbitých tratích a člověk se jim i dnes musí umět podřídit a pomoci autu přežít to až do cíle. Je to takový návrat ke kořenům rally a mě to strašně baví. Jede se opravdu na všech různě rozbitých površích a musím se vždycky už v tréninku usmívat při pomyšlení, co by tomu řekli čeští jezdci, zvyklí na takřka sterilní asfalty."

3. Je reálný Tvůj návrat na domácí tratě? Třeba s nějakým historickým vozem?
„Původně jsem o historicích uvažoval, ale teď, když závodím o titul v MSR v produkčních vozech, tak se mi ještě nechce a budu asi nějaký čas trápit soupeře v soudobých vozech. Na domácí tratě moc nemyslím. Je mi smutno z vytlačování diváků do nesmyslných vzdáleností od trati (jakkoli je to důvodnitelné), je mi smutno z rapidně padající úrovně a množství posádek. Je mi smutno i ze stálého mediálního tlaku, který stále visí nad každým českým závodem jako meč, který může kdykoli náš sport v ČR ukončit."

J.S.: "Je to bohužel důsledek postoje naší nejvyšší sportovní autority v kritických prvních dnech po vzniku hysterie po tragédii v Lopeníku."

"Musel by se stát asi zázrak, aby se v dohledné době napravil minimálně alespoň pohled veřejnosti na rally. Mě žádný z partnerů ke startům v Čechách nenutí a ani mě to tady, v této atmosféře, nebaví."

Sdílet

O autorovi

Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

Komentáře