RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»J. Semerád: „V Česku mě to v této atmosféře nebaví“
    Osobnosti

    J. Semerád: „V Česku mě to v této atmosféře nebaví“

    Jiří DokulilBy Jiří Dokulil4.9.2013Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    O nadcházejícím víkendu čeká slovenský rallyový šampionát závěrečná soutěž v Košicích, kde se rozhodne nejen o držiteli absolutního titulu, ale také o novém mistrovi skupiny produkčních vozů.

    Hlavním kandidátem na „enkový" trůn je nestor českých rally Josef Semerád, který do aktuálního čísla magazínu Rally poskytl otevřený rozhovor. Krátký výtah z něj budiž námětem k zamyšlení a rovněž pozvánkou ke sledování košické rally.

    1. Jak se zrodil projekt Tvých startů ve slovenském šampionátu? Byl to pro Tebe krok do neznáma nebo jsi měl se slovenskými soutěžemi zkušenosti už z dob federace?
    „Pronájem vozu slovenskému týmu PEVA Racing se v průběhu minulého roku změnil na řízení pronajatého vozu. Poprvé jsem jel i se slovenským spolujezdcem Radovanem Moznerem mladším Rallye Košice 2012 a hned se nám podařilo vyhrát produkční vozy. Krok do neznáma to byl pouze ve smyslu znalosti tratí. Ani za dob federálního mistrovství jsem na slovenských tratích nikdy nestartoval, je to ale rally, a ta se jede jen a jen podle rozpisu. Musíme si jej prostě napsat tak, abychom pak na to mohli letět… Je jasné, že znalost tratí by se hodila, a je to trochu handicap, ale na druhou stranu už tenhle sport dělám tak dlouho, že by byla ostuda se na to jakkoli vymlouvat."

    2. O slovenských tratích se říká, že jsou na naše zvyklosti moc rozbité, anebo moc rychlé. Jak se zamlouvají Tobě?
    „Já jsem z nich většinou nadšený, protože pro mne je to takový jakoby návrat do mládí, kdy se jelo na rozbitých tratích a člověk se jim i dnes musí umět podřídit a pomoci autu přežít to až do cíle. Je to takový návrat ke kořenům rally a mě to strašně baví. Jede se opravdu na všech různě rozbitých površích a musím se vždycky už v tréninku usmívat při pomyšlení, co by tomu řekli čeští jezdci, zvyklí na takřka sterilní asfalty."

    3. Je reálný Tvůj návrat na domácí tratě? Třeba s nějakým historickým vozem?
    „Původně jsem o historicích uvažoval, ale teď, když závodím o titul v MSR v produkčních vozech, tak se mi ještě nechce a budu asi nějaký čas trápit soupeře v soudobých vozech. Na domácí tratě moc nemyslím. Je mi smutno z vytlačování diváků do nesmyslných vzdáleností od trati (jakkoli je to důvodnitelné), je mi smutno z rapidně padající úrovně a množství posádek. Je mi smutno i ze stálého mediálního tlaku, který stále visí nad každým českým závodem jako meč, který může kdykoli náš sport v ČR ukončit."

    ⇥

    J.S.: "Je to bohužel důsledek postoje naší nejvyšší sportovní autority v kritických prvních dnech po vzniku hysterie po tragédii v Lopeníku."

    "Musel by se stát asi zázrak, aby se v dohledné době napravil minimálně alespoň pohled veřejnosti na rally. Mě žádný z partnerů ke startům v Čechách nenutí a ani mě to tady, v této atmosféře, nebaví."

    jezdci
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Jiří Dokulil

    Člověk mnoha zájmů a koníčků, který si již vyzkoušel práci televizního redaktora i vyučujícího na vysoké škole. Celoživotní nadšenec pro rallysport, od roku 2007 redaktor časopisu Rally, občasný komentátor startovních a cílových ramp a příležitostný reportážní fotograf.

    Related Posts

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Žigulík v zebřím pyžamu pro Rudiho Stohla

    Toyota Celica ST185 „Safari“ – vzpomínky na Afriku Yoshia Fujimota

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.