Jedna z nejslavnějších a nejnáročnějších rally světa poznala nového vítěze. Tour de Corse 2012, 4. podnik seriálu IRC, vyhrál Španěl Dani Sordo s MINI před našimi Kopeckým s Dreslerem.

III. etapa

Sobota 12.5.2012

Jan Kopecký získal na Korsice cenné druhé místo

› Pořadí v cíli: 1. Sordo, 2. Kopecký + 17.8 s, 3. Campana + 32.4 s
› Kopecký srdnatě bojoval s vítězným Sordem
› Mikkelsen na tovární Fabii pátý a nadále vede IRC
› Dosud nejnáročnější soutěž kalendáře IRC
› V TOP 10 celkem čtyři vozy Fabia Super 2000

Nejnáročnější, nejdelší, nejtěžší. Všechny tyto přívlastky zaslouží Korsická Rally, čtvrtý podnik seriálu IRC. Jan Kopecký z továrního týmu ŠKODA Motorsport dojel po skvělém souboji druhý za vítězným Dani Sordem. Další pilot tovární Fabie Super 2000, Andreas Mikkelsen z týmu ŠKODA UK Motorsport, skončil pátý. I nadále však vede celý šampionát IRC. V první desítce se objevily ještě další dvě Fabie Super 2000 – Sepp Wiegand skončil osmý, Hermann Gassner devátý.

Kopeckého výkon během soutěže gradoval – první den končil na pátém místě, během druhé etapy se postupně probojoval na druhou příčku. Nejlepší jízdu předvedl Kopecký v sobotu, v posledním dnu soutěže, kdy zvítězil v pěti rychlostních zkouškách a snižoval tak náskok na vedoucího Sorda. Ten si však svoji pozici z předešlých etap už zkušeně pohlídal. Kopecký tak na této náročné soutěži zopakoval umístění z loňského roku.

„Byla to opravdu jedna z mých nejtěžších soutěží kariéry. Začátek nebyl ideální a měli jsme i trochu štěstí. Páteční a zejména sobotní etapa se nám však až na jednu rychlostní zkoušku povedla výborně. S druhým místem za špičkovým pilotem mistrovství světa a v konkurenci ostatních pilotů můžeme být spokojeni. Snažili jsme se zvítězit a dali do toho skutečně všechno." Jan Kopecký

„Stále jsem v týmu nováčkem a takto těžkou soutěž jsem ještě nikdy neabsolvoval. Bylo to vysilující, ale nasbíral jsem zde moře zkušeností, které jistě zúročíme v dalším průběhu sezony."Pavel Dresler

Rally na Korsice se svým formátem vrátila do 80. a 90. let a byla charakteristická velmi náročnou logistikou. Neustálé přesuny, soutěž rozesetá po celém ostrově, přes 300 soutěžních kilometrů a více než 750 km přejezdů ve třech soutěžních dnech představovalo obrovský nápor na všechny posádky a týmy.

Výsledky Tour de Corse Rally 2012:

1. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000
2. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +17.9
3. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +32.4
4. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +53.5
5. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, +4:19.0
6. Breen / Roberts, Peugeot 207 S2000, +5:28.7
7. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +6:22.1
8. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +6:54.8
9. Gassner / Wicha, Škoda Fabia S2000, +7:10.2
10. Leandri / Leonardi, Peugeot 207 S2000, +7:39.9

25. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, +31:49.8 (4. ve Tř. 5)


RZ14 "Marinca – Cagnano 3" 30,00 km – vítěz: Kopecký / vítěz rally: Sordo (+ 17.9s)

>>> Kopecký – Dresler, 1. v RZ / 2. celkově (+ 17.9s)
>>> Pletka – Plachý, 25. v RZ (+ 3:36.4s) / 25. celkově (+ 31:49.8s) / 4. ve Tř. 5

RZ13 "Macinaggio – Centuri 3" 15,29 km – vítěz: Kopecký / vedení: Sordo (+ 23.8s)

>>> Kopecký – Dresler, 1. v RZ / 2. celkově (+ 23.8s)
>>> Pletka – Plachý, 27. v RZ (+ 1:38.6s) / 26. celkově (+ 28:19.3s) / 5. ve Tř. 5


Výsledky Tour de Corse Rally po RZ12:

1. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000
2. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +28.4
3. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +32.6
4. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +55.4
5. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, +4:06.0
6. Breen / Roberts, Peugeot 207 S2000, +5:15.4
7. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +5:32.4
8. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +6:17.2
9. Leandri / Leonardi, Peugeot 207 S2000, +6:38.6
10. Gassner / Wicha, Škoda Fabia S2000, +6:51.7

26. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, +26:45.3 (5. ve Tř. 5)


RZ12 "Marinca – Cagnano 2" 30,00 km – vítěz: Kopecký / vedení: Sordo (+ 28.4s)

>>> Boleslavští zabrali šponu a Campana se nestačí divit. Vítězství v RZ12 vrací Jana na druhé místo průběžně!
>>> Kopecký – Dresler
, 1. v RZ / 2. celkově (+ 28.4s)
>>> Pletka – Plachý, 26. v RZ (+ 3:29.4s) / 26. celkově (+ 26:45.3s) / 5. ve Tř. 5

"V prvním průjezdu jsem nemohl chytit rytmus. Teď je to mnohem lepší." Honza Kopecký

RZ11 "Macinaggio – Centuri 2" 15,29 km – vítěz: Kopecký / vedení: Sordo (+ 31.8s)

>>> Janu Kopeckému tato RZ evidentně sedí. I v druhém průjezdu dosahuje nejrychlejšího času. Na druhého Campanu teď ztrácí nicotných 0.4s!
>>> Kopecký – Dresler, 1. v RZ / 3. celkově (+ 32.2s)
>>> Pletka – Plachý, 28. v RZ (+ 1:32.8s) / 27. celkově (+ 23:19.7s) / 5. ve Tř. 5


Výsledky Tour de Corse Rally po RZ10:

1. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000
2. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +31.2
3. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +37.2
4. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +52.4
5. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, +3:56.7
6. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +4:49.2
7. Breen / Roberts, Peugeot 207 S2000, +5:00.9
8. Leandri / Leonardi, Peugeot 207 S2000, +5:33.0
9. Arzeno / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +6:02.0
10. Gassner / Wicha, Škoda Fabia S2000, +6:21.8

27. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, +21:51.9 (5. ve Tř. 5)

Pierre Campana

RZ10 "Marinca – Cagnano 1" 30,00 km – vítěz: Campana / vedení: Sordo (+ 31.2s)

>>> Domácí Pierre Campana využil znalosti trati a nejrychlejším časem v této RZ dosáhl také posunu na druhou příčku …
>>> … na které bohužel střídá Jana Kopeckého:

"Holt někteří jezdci tuto RZ znají jak své boty. Tak to je!" Jan Kopecký

>>> Kopecký – Dresler, 6. v RZ (+ 17.0s) / 3. celkově (+ 37.2s)
>>> Pletka – Plachý, 28. v RZ (+ 3:18.1s) / 27. celkově (+ 21:51.9s) / 5. ve Tř. 5

RZ9 "Macinaggio – Centuri 1" 15,29 km – vítěz: Kopecký / vedení: Sordo (+ 20.9s)

>>> Stejně jak včera Honza s Pavlem skončili, dnes také zahájili poslední dějství Korsické rally. Vítězství umázlo 5s z náskoku prvního Daniho Sorda. Skvělý čas Jan Kopecký vysvětlil v cíli:

"Další vložka je hodně těžká, proto jsme se na této snažili zatáhnout." Jan Kopecký

>>> Kopecký – Dresler, 1. v RZ / 2. celkově (+ 20.9s)
>>> Pletka – Plachý, 27. v RZ (+ 1:30.8s) / 28. celkově (+ 18:34.5s) / 5. ve Tř. 5

 


II. etapa

Pátek 11.5.2012

Kopecký na Korsice bojuje o podium

› Pořadí po 2.etapě: 1. Sordo, 2. Kopecký + 25.2, 3. Campana + 29.6
› Jan Kopecký se dnes posunul z šestého místa na druhé
› Andreas Mikkelsen je po defektu pneumatiky pátý

Druhý den Korsické rally přinesl napínavou podívanou a změnu pořadí na předních příčkách. Do výsledků promluvilo odstoupení Bassa a defekt pneumatiky Mikkelsena, který přišel o vedoucí pozici z prvního dne a po druhé etapě figuruje na pátém místě. Jan Kopecký se z šesté příčky posunul během pátku na druhou příčku, 25 sekund za vedoucím Sordem.

„Dnešek byl pro nás velmi dobrý. Sváděli jsme skvělé souboje se soupeři a posun pořadím směrem vzhůru je před poslední etapou povzbudivý. Bude to však ještě hodně těžké, jezdci za námi na třetím a čtvrtém místě jsou v těsném závěsu." Jan Kopecký

Páteční den byl logisticky nejnáročnějším z celé soutěže. Ranní servis v Calvi vystřídal přesun celého týmu a zázemí do města Corte. Po odjetí všech soutěžních kilometrů se opět veškeré zázemí soutěže přestěhovalo do další destinace v Macinaggiu na úplném severu ostrova. Tam bude soutěž v sobotu zakončena finální sobotní etapou, která čítá šest rychlostních zkoušek o celkové délce 136 kilometrů. Zkoušku číslo 10 a 14 vysílá přímým přenosem televizní stanice Eurosport.

Výsledky Tour de Corse Rally po I. etapě:

1. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000
2. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +25.2

3. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +29.6
4. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +36.0
5. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, +3:55.6
6. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +4:05.8
7. Breen / Roberts, Peugeot 207 S2000, +4:05.9
8. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +4:26.4
9. Leandri / Leonardi, Peugeot 207 S2000, +4:32.7
10. Gassner / Wicha, Škoda Fabia S2000, +5:30.4

29. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, +17:08.0 (7. ve Tř. 5)

RZ8 "Erbajolo – Pont d’Altiani 2" 25,15 km – vítěz: Kopecký / vedení: Sordo (+ 25.2s)

>>> Mathieu Arzeno odstupuje po problémech s diferenciálem
>>> Mikkelsen dělá defekt
>>> Mattei hasí požár Fabie S2000 …

Mattei - Fabia S2000 in fire
Mattei - Fabia  S2000 in fire Mattei - Fabia S2000 in fire

>>> Kopecký – Dresler, 1. v RZ / 2. celkově (+ 25.2s)
>>> Pletka – Plachý, zkouška zrušena / 29. celkově (+ 17:08.0s) / 5. ve Tř. 5

RZ7 "Taverna – Pont de Castirla" 15,28 km – vítěz: Sordo / vedení: Sordo (+ 29.2s)

>>> Kopecký – Dresler, 4. v RZ (+ 3.5s) / 2. celkově (+ 29.2s)
>>> Pletka – Plachý, 34. v RZ (+ 1:46.8s) / 31. celkově (+ 16:32.8s) / 5. ve Tř. 5

RZ6 "Barchetta – La Porta 2" 23,26 km – vítěz: Sordo / vedení: Sordo (+ 25.7s)

>>> Julien Maurin havaroval
>>> Kopecký – Dresler, 4. v RZ (+ 4.9s) / 2. celkově (+ 25.7s)
>>> zkouška zrušena, posádkám od 15. místa bude přidělen náhradní čas
>>> Pletka – Plachý, zkouška zrušena / 31. celkově (+ 14:46.0s) / 5. ve Tř. 5


Výsledky Tour de Corse Rally po RZ5:

1. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000
2. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +20.8

3. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +25.1
4. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +26.6
5. Arzeno / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +38.2
6. Maurin / Ural, Ford Fiesta S2000, +2:01.4
7. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +2:28.4
8. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 2:35.7
9. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +2:44.6
10. Leandri / Leonardi, Peugeot 207 S2000, +2:55.0

35. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, +13:57.3 (7. ve Tř. 5)

"Plán je posouvat se ve výsledcích výš. Pokud nebudou mít problémy také naši soupeři, mohli bychom skončit 6. Teď nezbývá, než se o to pokusit. / The plan is to climb the leaderboard. I think we can finish 6th without anyone else having a problem, so we just need to try & do that." Andreas Mikkelsen

RZ5 "Erbajolo – Pont d’Altiani 1" 25,15 km – vítěz: Bouffier / vedení: Sordo (+ 20.8s)

>>> Andreas Mikkelsen chybuje! Následkem čehož je defekt a poškození ráfku, který bude třeba vyměnit. Následuje propad na 8. příčku průběžné klasifikace. Velké štěstí pro Nora je, že posádky po této RZ míří do servisu.
>>> Do čela se tak posouvá Dani Sordo
>>> … nicméně důležitější je postup Honzy Kopeckého na druhou příčku!
>>> Kopecký – Dresler, 3. v RZ (+ 2.8s) / 2. celkově (+ 20.8s)
>>> Pletka – Plachý, 37. v RZ (+ 2:57.4s) / 35. celkově (+ 13:57.3s) / 7. ve Tř. 5

RZ4 "Le Fangu – ND de la Serra" 27,53 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 7.2s)

>>> McCormack dělá gumu
>>> Oleksandr Saliuk zřejmě vlivem defektu poškodil vůz a pro technickou závadu s nejvetší pravděpodobností končí:

"Těsně před cílem jsme trefili nějaký beton a udělali defekt." Oleksandr Saliuk

>>> Honza Kopecký s Pavlem Dreslerem vlítnuli do druhé etapy jako dělová koule a zajel druhý čas. Výsledkem je posun na třetí příčku za Dani Sorda. Přesto nebyl jezdec mladoboleslavského továrního týmu Škoda v cíli spokojený, ba naopak:

"Jsem vytočený. Značky pro cíl byly v tréninku značeny na úplně jiném místě. Nějakých 200 metrů jsem tak jel "na oči". Jan Kopecký

>>> Kopecký – Dresler, 2. v RZ (+ 2.3s) / 3. celkově (+ 26.1s)
>>> Pletka – Plachý, 38. v RZ (+ 3:13.1s) / 36. celkově (+ 11:08.0s) / 7. ve Tř. 5

Pletka - Plachy Tour de Corse 2012


I. etapa

Čtvrtek 10.5.2012

Andreas Mikkelsen s tovární Fabií Super 2000 ve vedení Korsické rally

› Mikkelsen vede, Kopecký šestý (+24.8 s)
› Rally Korsika patří k nejnáročnějším soutěžím letošního IRC vůbec
› 318 km soutěžních kilometrů, 756 km přejezdů, 14 rychlostních zkoušek

Letošní Korsická rally kopíruje profil klasických soutěží z 80. a 90. let, kdy se místní soutěž jezdila ještě jako součást mistrovství světa. Přitažlivost korsické soutěže zvýší letos premiérový přímý přenos televizní stanice Eurosport z celkem čtyř rychlostních zkoušek (RZ 5/8 v pátek a RZ 10/14 v sobotu).

„V úvodní části jsme trochu šetřili pneumatiky, ve snaze trochu „zatáhnout" na třetí erzetě jsme se však dopustili zaváhání a ztratili pár vteřin. Soutěž je hodně náročná na pneumatiky, rozhodně to zde bude dlouhé a napínavé až do konce." Jan Kopecký

Rally Korsika pokračuje v pátek druhou etapou – na posádky čeká pět rychlostních zkoušek a 116 kilometrů. Soutěž je charakteristická neustálými přesuny. Na týmy čekají celkem čtyři servisní zóny ve třech dnech. Vrcholem bude právě páteční etapa – ta začíná servisem ve městě Calvi, pokračuje servisní zónou v Corte a končí na severu ostrova v Bastii.

Výsledky Tour de Corse Rally po I. etapě:

1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 46:19.8
2. Basso / Dotta, Ford Fiesta S2000, +1.8
3. Sordo / Del, Mini John Cooper Works S2000, +2.8
4. Campana / De Castelli, Peugeot 207 S2000, +19.3
5. Arzeno / Jamoul, Peugeot 207 S2000, +20.7
6. Kopecký / Dresler, Škoda Fabia S2000, +24.8
7. Bouffier / Panseri, Peugeot 207 S2000, +27.6
8. Maurin / Ural, Ford Fiesta S2000, +1:14.3
9. Manzagol / Patrone, Peugeot 207 S2000, +1:17.7
10. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +1:30.2

Giandomenico Basso odstupuje po RZ3! Při vyhýbacím manévru na přejezdu trefil italský pilot kámen a poškodil svůj Ford Fiesta S2000 natolik, že odstupuje ze závodu.

RZ3 "Sarrola – Plage de Liamone" 26,70 km – vítěz: Campana / vedení: Mikkelsen (+ 1.8s)

>>> Al-Ketbi dělá defekt
>>> Posádka Škoda Motorsport hlásí krizovku:

"Měli jsme štěstí. Šli jsme ven a trefili nějaký beton. Ale jsme v cíli…" Jan Kopecký

>>> Kopecký – Dresler, 7. v RZ (+ 12.4s) / 6. celkově (+ 24.8s)
>>> Pletka – Plachý, 39. v RZ (+ 2:58.6s) / 36. celkově (+ 7:55.9s) / 7. ve Tř. 5

RZ2 "Gare de Carbuccia – Tavera" 17,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 0.1s)

>>> Herman Gassner dělá v RZ2 defekt
>>> Craig Breen hlásí problémy s poloosou:

"Velké zklamání. Na začátku rychlostní zkoušky jsme poškodili přední poloosu a od té doby si připadám, že jedu se zadokolkou Ford Escort." Craig Breen

>>> Kopecký – Dresler, 3. v RZ (+ 3.3s) / 4. celkově (+ 13.2s)
>>> Pletka – Plachý, 40. v RZ (+ 2:14.6s) / 38. celkově (+ 4:58.1s) / 7. ve Tř. 5

RZ1 "Pénitencier Coti – Agosta plage" 24,00 km – vítěz: Basso / vedení: Basso (+ 3.4s)

Nad Ajacciem modrá obloba, slunce praží už od rána, posádky čeká "pekelný" den s necelými 70 km RZ / Sunny in Ajaccio now

>>> Kopecký – Dresler, 8. v RZ (+ 13.7s) / 8. celkově (+ 13.7s)
>>> Pletka – Plachý, 39. v RZ (+ 2:47.3s) / 39. celkově (+ 2:47.3s) / 7. ve Tř. 5

Slavnostní start (středa 9.5.2012)

Dani Sordo, Tour de Corse rally 2012


Shakedown

Výsledky (neof.):

1.Sordo Daniel, Mini John Cooper Works S2000, 2:38.8
2.Mikkelsen Andreas, Škoda Fabia S2000, 2:38.9
Kopecký Jan, Škoda Fabia S2000, 2:38.9
4.Basso Giandomenico, Ford Fiesta S000, 2:39.1
5.Bouffier Bryan, Peugeot 207 S2000, 2:39.9
6.Gassner Hermann, Škoda Fabia S2000, 2:41.3
7.Campana Pierre, Peugeot 207 S2000, 2:43.0
8.Wiegand Sepp, Škoda Fabia S2000, 2:44.0
Maurin Julien, Ford Fiesta S2000, 2:44.0
10.Manzagol Jean-Marc, Peugeot 207 S2000, 2:45.4
11.Aigner Andreas, Subaru Impreza STi, 2:47.4
12.Arai Toshihiro, Subaru Impreza TMR R4, 2:47.8
13.Saliuk Alexander, Ford Fiesta S2000, 2:48.6
14.Tamrazov Oleksii, Ford Fiesta S2000, 2:48.7
15.Nikara Jarkko, Subaru Impreza TMR R4, 2:48.9
16.McCormack Marty, Ford Fiesta S2000, 2:49.7
17.Delecour Francois, Renault Megane RS, 2:50.3
18.Al-Ketbi Rashid, Škoda Fabia S2000, 2:52.2
19.Marchi Jean-Francois, Peugeot 207 S2000, 2:52.9

(zdroj: Forum-Rallye)

Andreas Mikkelsen

Andreas Mikkelsen (2. čas, 4. jízdy): "Trénink i shakedown proběhl v pohodě. Žádné drama. Cíl je jasný, zisk dalších bodů na Korsice. Z tohoto pohledu bude souboj s dalšími vozy S2000 napínavý. Co se týká přeplňovaných vozů Regional Rally Cars (RRC), nemám strach. Určitě nepůjdu jako blázen po Dani Sordovi, který bude bezpochyby velmi rychlý. Letošní Tour de Corse bude náročná a dlouhá rally. Ale těšíme se na ni!"

 


Info před startem

Tour de Corse na Eurosportu

Rally Giru di Corsica-Tour de Corse bude díky Eurosportu dalším podnikem IRC, který budou moci fanoušci sledovat živě.

Eurosport plánuje přenosy ze čtyř meřených testů, dva v pátek 11. května a dva v sobotu 12. května.

"Tak obsáhlý program Eurosportu je fantastický," reagoval Andreas Mikkelsen.

Plán Eurosportu

Pátek 11. května
11 – 12:00: RZ5 Erbajolo-Pont d’Altiani 1 (Eurosport LIVE)
18 – 19:00: RZ8 Erbajolo-Pont d’Altiani 2 (Eurosport LIVE)

Sobota 12. května
11 – 12:00: RZ10 Marinca-Cagnano 1 (Eurosport LIVE)
18 – 19:00: RZ14 Marinca-Cagnano 3 (Eurosport LIVE)


Dani Sordo debutuje s novým MINI S2000 1.6T

Dani Sordo nastoupí na start Korsické rally s evolucí MINI John Cooper Works Super 2000. Prodrive využije všechny komponenty, které odzkoušel při Portugalské rally ve specifikaci WRC. Odlišností zůstane zadní křídlo a přední nárazník, které nemohou být podle regulí S2000 použity.

Sordův vůz byl tento týden důkladně testován a technický ředitel Prodrivu David Lapworth na jeho adresu řekl:

"Auto je ještě lepší než jsme doufali. Změny jsou pro tento vůz větším přínosem než u WRC. Proto bude zajímavé sledovat, jak si Dani s 30 mm restriktorem povede proti atmosférickým dvoulitrům. Věřím, že lepší průběh kroutícího momentu a turbo budou pro Daniho výhodou a dočkáme se úspěchu." David Lapworth

Sordo  Mini S2000 1,6T

Sordo bude pilotovat vůz týmu Drive-Pro, který normálně připravuje francouzská stáj SMG Motorsport. Tentokrát se silnou inženýrskou podporou z Prodrivu.


Flodinův program je zpožděn

Švéd Patrik Flodin se na Korsice neobjeví. Na vině je zlomená klíční kost. Právě na Korsice měla odstartovat Flodina pouť IRC, následně měl startovat na všech podnicích do konce sezony.

"Incident se stal 9. dubna, při běhu. Odpočíval jsem a doufal, že vše bude v pořádku. Ale v pátek 27. dubna se stav zhoršil, potřeboval jsem lékařské ošetření. Kvůli tomu jsme se rozhodli start zrušit. Věřím, že do IRC vstoupíme na Ypres v červnu," objasnil Švéd.


Tour de Corse startuje už za týden …

Jaké změny nabízí letošní ročník soutěže?
"Loni se Tour de Corse odehrávala mezi Calvi, Ajacciem a Corte. Letos bude novinkou začlenění Bastie do harmonogramu soutěže. Tour de Corse se vrací na jih ostrova poprvé od roku 1994. Na Cap Corse (severní část ostrova) se naposledy závodilo v roce 1975."

Co bude vrcholem Tour de Corse v roce 2012?
"Bezesporu třetí den, se zkouškami na Cap Corse. Půjde o dvě zkoušky o délce 15 a 30 km, které se pojedou třikrát. Věříme, že až tam se budu rozhodotvat o osudu závodu a fanoušky udržíme co nejdéle v napětí. Ale celý průběh bude náročný. První den čeká na posádky 70 měřených kilometrů, druhý 110 km a poslední 140 km."

Kolik se přihlásilo posádek?
Existuje 48 přihlášek, do paralelního závodu Ronde Giraglia očekáváme 60 – 70 vozů. Evidujeme 22 speciálů S2000 značek Škoda, Peugeot, Ford a Mini 1.6T. Dále tři tovární renaulty, stejně jako oficiální týmy Subaru."

Kromě tovární posádky Škody Motorsport míří na Korsiku rovněž Tomáš Pletka s Citroënem DS3 R3T. Pletkovi bylo přiděleno startovní číslo 38.

Share.
Leave A Reply