Rumunská soutěž ve dnech 19. – 21. června je nováčkem v seriálu IRC a třetím letošním závodem IRC na šotolině.
Živě ze servisního areálu
Další kamera
II. etapa
Sobota 21. července
Konečné výsledky Sibiu Rally Romania 2012:
1. | Mikkelsen / Floene | Škoda Fabia S2000 | 2:13:47.4 |
---|---|---|---|
2. | Flodin / Bergsten | Ford Fiesta S2000 | +5:32.9 |
3. | Delecour / Savignoni | Peugeot 207 S2000 | +11:52.2 |
4. | Pushkar / Mishyn | Mitsubishi Lancer Evo X | +13:46.5 |
5. | Keleti / Csomortani | Mitsubishi Lancer Evo X | +14:40.9 |
6. | Consani / Beynet | Renault Clio R3 | +17:12.4 |
7. | Porcisteanu / Dobre | Mitsubishi Lancer Evo X R4 | +18:00.6 |
8. | Hunt / Durant | Citroën DS3 R3T | +18:36.6 |
9. | Cosma / Dorca | Citroën C2 R2 Max | +20:42.3 |
10. | Zupanc / Trcek | Mitsubishi Lancer Evo IX | +21:03.3 |
Ohlasy v cíli:
⇥
Andreas Mikkelsen "Byl to dlouhý víkend. S takovým náskokem je to jen o tom, dojet v pořádku do cíle. Po sérii druhých míst je to skvělý pocit, být opět na nejvyšším stupínku. Zajeli jsme důležitý výsledek pro nás i pro celý tým."
⇥
Patrik Flodin "Jsme nesmírně šťastni a hrdí za druhé místo. Všichni v týmu odvedli perfektní výkon. Za to patří jim a Petteru (Solbergovi s jehož podporou Flodin jede pozn. red) velký dík. Z počátku jsme neměli štěstí, ale ukázali jsme, čeho jsme schopni. Těšíme se na další rally."
⇥
Francoise Delecour "Bylo příjemné, být opět v akci. Snad se svezeme ještě na nějakém dalším podniku IRC."
RZ12 "SUPERSPECIALA II" 2,50 km – vítěz: Mikkelsen / vítěz rally: Mikkelsen (5:33.8s)
Ohlasy před závěrečnou superspeciálkou:
⇥
Andreas Mikkelsen "Je mi líto Seppa. V těchto podmínkách je velmi snadně poškodit auto."
⇥
Francois Delecour "Tak tentokrát je to pro změnu tlumič na levé straně. Budeme tomu muset přizpůsobit jízdu."
⇥
Patrik Flodin "Jsem velmi šťastný. Snažili jsme jet plynule a proto jsme teď ztratili nějaké vteřiny. Je to nesmírně těžká rally. Děkuji týmu a Hankooku."
⇥
Vitaliy Pushkar "Velmi těžký závod. Máme poničené auto."
RZ11 "SANTA MAX II" 22,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+5:32.9s)
>>> problémy s posilovačem řízení hlásí Patrik Flodin
RZ10 "GÂTU BERBECULUI II" 30,00 km – vítěz: Flodin / vedení: Mikkelsen (+5:18.9)
>>> podle zpráv trápí Francoise Delecoura stále problémy s tlumičem
>>> z TOP10 vypadává Marco Tempestini (spojka před RZ, 7. místo průběžně)
>>> nejvýraznější ztrátou je však odstoupení Seppa Wieganda (2. místo průběžně), který nejprve udělal defekt a následně poškodil zadní tlumič tak, že ani s provizorní opravou nebylo možné pokračovat
Průb. výsledky po RZ9:
1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 1:40:01.2
2. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +2:48.5
3. Flodin / Bergsten, Ford Fiesta S2000, +5:26.7
4. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +6:47.4
5. Pushkar / Mishyn, Mitsubishi Lancer Evo X, +10:09.3
6. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +10:49.6
7. Tempestini / Pulpea, Škoda Fabia S2000, +11:18.9
8. Hunt / Durant, Citroën DS3 R3T, +12:00.5
9. Consani / Beynet, Renault Clio R3, +12:54.5
10. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +14:20.2
Ohlasy po RZ9:
⇥
Andreas Mikkelsen "Jde to v pohodě. Teď hlavně dovézt auto v pořádku do cíle. Jedeme na jistotu"
⇥
Sepp Wiegand "Pěkná vložka. Spousta zábavy. Snažíme se tlačit, ale tato RZ byla dost nebezpečná, tak jsem malinko ubral."
⇥
Francois Delecour "Pravý přední tlumič je v háji. Obě RZ jsme museli jet opatrně. V servisu to dáme do pořádku."
⇥
Valentin Porcisteanu "Asi tři kilometry po startu jsme měli defekt, který vzápětí poškodil řízení. K tomu nás předjel Vitaliy a kvůli prachu jsme vůbec nic neviděli. Teď jedeme do servisu a pak se do toho znovu opřeme."
⇥
Vitaliy Pushkar "Na první dnešní RZ jsme udělali dojitý defekt a zkoušku dokončili pouze na ráfcích. Nemáme žádnou tvrdou gumu, pouze media."
RZ9 "SANTA MAX I" 22,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+2:48.5s)
>>> Valentin Porcisteanu a Marco Tempestini dělají defekt
RZ8 "GÂTU BERBECULUI I" 30,00 km – vítěz: Wiegand / vedení: Mikkelsen (+2:33.4s)
>>> Vitaliy Pushkar dělá dvojitý defekt
>>> Gergély Szabó odstupuje ze čtvrtémho místa s ulomeným kolem
>>> Michaël Burri zastavil na vložce
>>> Francois Delecour má problémy s tlumičem
I. etapa
Pátek 20. července
Průb. výsledky po I. etapě (RZ7):
1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 1:06:07.1
2. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +2:44.1
3. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +3:08.8
4. Szabó / Borbely, Škoda Fabia S2000, +4:17.7
5. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +4:48.6
6. Flodin / Bergsten, Ford Fiesta S2000, +5:33.2
7. Pushkar / Mishyn, Mitsubishi Lancer Evo X, +6:15.3
8. Tempestini / Pulpea, Škoda Fabia S2000, +6:36.6
9. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +6:44.1
10. Hunt / Durant, Citroën DS3 R3T, +7:50.5
RZ7 "SANTA I NOAPTE" 15,80 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+2:44.1s)
>>> i přes vysokou prašnost dostala noční RZ od většiny posádek velkou pochvalu
>>> další defekt pro Burriho
>>> dnešní náročnou etapu vystihuje nejlépe následující komentář:
⇥
"Byl to náročný den. Co dodat? Chci jet na hotel, vyspat se a zítra do toho jít na krev! Je to pěkná rally, ale je velmi obtížné jet v prachu. Nejprve jsme museli vypnout světla, pak jsme ztratili rozpis…" Patrik Flodin
RZ6 "PALTINIS I NOAPTE (asfalt)" 10,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+2:03.6s)
Průb. výsledky po RZ5:
1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 49:33.6
2. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +1:58.8
3. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +2:26.5
4. Szabó / Borbely, Škoda Fabia S2000, +3:27.2
5. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +3:30.1
6. Pushkar / Mishyn, Mitsubishi Lancer Evo X, +4:20.0
7. Flodin / Bergsten, Ford Fiesta S2000, +4:45.4
8. Tempestini / Pulpea, Škoda Fabia S2000, +4:52.2
9. Marisca / Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX, +4:59.0
10. Keleti / Csomortani, Mitsubishi Lancer Evo X, +4:59.2
RZ5 "SUPERSPECIALA I" 2,50 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+1:58.8s)
RZ4 "CRINTI II" 28,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+1:56.3s)
>>> posádky si stěžují na extrémní prašnost a téměř nulovou viditelnost, v důsledku čehož si další defekty připsali Burri a Szabó
⇥
"Toto není rally!" Michaël Burri
RZ3 "DOBARCA II" 7,50 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+1:07.8s)
>>> Burri dělá defekt
Průb. výsledky po RZ2:
1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 24:05.6
2. Szabó / Borbely, Škoda Fabia S2000, +57.4
3. Delecour / Savignoni, Peugeot 207 S2000, +1:05.1
4. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +1:10.6
5. Porcisteanu / Dobre, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +1:37.6
6. Marisca / Itu, Mitsubishi Lancer Evo IX, +1:54.2
7. Tempestini / Pulpea, Škoda Fabia S2000, +02:03.5
8. Burri / Rey, Peugeot 207 S2000, +2:32.8
9. Grigorescu / Marza, Renault Clio R3, +3:24.5
10. Ungur / Avram, Mitsubishi Lancer Evo VI, +3:35.0
RZ2 "CRINTI I" 28,00 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+57.4s)
>>> Druhá RZ se nesla ve znamení defektů, z předních posádek dělali gumu: Wiegand, Flodin, Aigner a Szabo
⇥
"Vůbec netuším, kde jsme k tomu přišli. V jedné zatáčce jsme najednou měli prázdnou gumu. Jel jsem v klidu, nechápu jak se to stalo." Sepp Wiegand
>>> Mathieu Arzeno a Andreas Aigner končí v důsledku uraženého kola
>>> Havarovala posádka st. č. 11 Girtofan Dan / Berghea Adrian, vůz zasahuje do trati a brzdí další posádky …
>>> … následně zkouška ZRUŠENA a zbylým posádkám bude přidělen náhradní čas
RZ1 "DOBÂRCA I" 7,50 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+3.8s)
>>> v Rumunsku je jasno, teplota kolem 30°C
>>> Hermann Gassner zastavil pro technickou poruchu, ale pokračuje
Shakedown
Aktuální nejrychlejší časy ze shakedownu – TOP5:
1. Sepp Wiegand / Timo Gottschalk, Skoda Fabia S2000 Rally, 02:09,10
2. Patrick Flodin / Goran Bergsten, Ford Fiesta S2000, 02:10,30
3. Mikael Burri / Stephane Rey, Peugeot 207 S2000, 02:17,10
4. Porcisteanu Valentin / Dobre Dan, Mitsubishi Lancer Evo 10, 02:23,50
5. Keleti Edwin / Csomortani Botond, Mitsubishi Lancer Evo 10, 02:20,50
Info před startem
Arzeno a Burri s Peugeoty stáje Saintéloc Racing
Mathieu Arzeno bude hlavní hvězdou francouzské stáje Saintéloc Racing při Sibiu Rally, s druhým vozem se objeví švýcarský talent Michael Burri.
Mathieu Arzeno se spolujezdcem Renaudem Jamoulem zvítězili s Citroënem DS3 R3T při Rallye Aveyron "Rouegrue-Midi Pyrnees" ve skupině R a také v Rumunsku mají nejvyšší ambice. Francouzi pojedou se shodným vozem Peugeot 207 Super 2000 jako při Circuit of Ireland a na Tour de Corse.
⇥
"Bude to moje první šotolinová zkušenost za volantem čtyřkolky. Na rozdíl od DS3 R3T bude potřeba jet jiným způsobem, více agresivněji. Ale po testech jsem před závodem v dobrém rozpoložení," říká Arzeno, lídr francouzského seriálu Citroën Racing Trophy. "Pokud vše půjde dobře, rád bych skončil mezi třemi nejrychlejšími," dodává.
Pro Michaela Burriho a Stéphane Reye to bude teprve čtvrtý start s Peugeotem 207 Super 2000 (po Monte Carlo Rally a dvou švýcarských závodech). Stejně jako Arzeno se Burri představí s peugeotem poprvé na šotolině.
"Naším cílem bude hlavně sbírat zkušenosti s autem i na šotolině," pronesl Burri.
Dvě omluvenky evidují pořadatelé Rally Sibiu – maďarskou dvojici Csaba Spitzmuller – Szoke Tamas a finský tandem Kristian Sohlberg – Peter Flythstrom.
Počet účastníků se tím pádem redukuje na počet 59. Csaba Spitzmuller nebude startovat kvůli zdravotním důvodům, účast Fina Kristiana Sohlberga, jenž se pokouší vrátit na mezinárodní scénu, bude zřejmě souviset s nedostatkem financí.
Debut Sibiu Rally v IRC nabídne 205,8 kilometrů rychlostních zkoušek. Dále jednu diváckou speciálku, jeden asfaltový test, jeden mix úsek a také dvě noční zkoušky.
2012 Sibiu Rally se uskuteční 19. – 21. července v okolí města Sibiu. Kromě zařazení do IRC bude Sibiu rally rovněž pátým závodem rumunského šampionátu a FIA European Rally Cupu.
"Letošní ročník je pro Sibiu rally hdoně důležitý. Zařazením do kalendáře IRC se vyplatila všechna naše předchozí práce. Naše soutěž bude druhým nejvýznamnějším sportovním podnikem sezony v Rumunsku po finále UEFA League. Je to pro všechny obrovská výzva," říká Sorin Itu, šéf organizačního týmu Sibiu Rally.
Centrum soutěže a servis bude umístěn na Sibiu Grand Plaza. Zde proběhne 19. července i slavnostní start. Během první etapy, 20. července, čeká na psoádky 100 km rychlostních zkoušek. Závod odstartuje ve 14 hodin, posádky objedou dvakrát testy Dobarca a Crinti. V závěru dne je připravena superpseciálka na rallykrosovém okruhu a a za tmy dvě zkoušky Paltinis (asfalt) a Santa (šotolina).
Test Crinti
Sobota, 21. července, bude nejdelším dne závodu se 106,5 kilometry RZ. První vůz odstartuje v 10 hodin Grand Plaza. V harmonogramu jsou dva průjezdy testů Gatu Berbecului a Santa MAX (mix, 4 km asfaltu). Závěr opět obstará speciálka na rallykrosové trati.
"Bude to pěkná soutěž, v zajímavé krajině. Šotolina je pěkná, ne příliš rozbitá, je snadné na rumunských tratích dostat se do rytmu. Region mi hodně připomíná francouzskou oblast Haute Savoie, poblíž Švýcarska a Itálie. Máte tam hory, údolí, hodně zeleně. Jsem si jistý, že soutěž bude dobře přijata," pronesl manažer IRC Jean-Pierre Nicolas.