Rally Targa Florio se zapíše černým písmem do historie IRC. Při nehodě Craiga Breena v RZ8 tragicky zahynul jeho spolujezdec Gareth Roberts.

Targa Florio rally logo

Seznam přihlášených posádek (Entry list, pdf)


Gareth Roberts není mezi námi…

Gareth Roberts debutoval v rally v sezoně 2004. Následně startoval s Gwyndafem Evansem na Wales Rally GB 2008, aby posléze přesedl ke Craigu Breenovi. Společně se stali vítězi Fiesta Sporting Trophy International a UK Fiesta Sporting Trophy (2009). Loni opanovali FIA WRC Academy (2011).

Čest jeho památce!

Breen - Roberts

Craig Breen – Gareth Roberts v cíli Rallye Sunseeker 2011


Rally Targa Florio (výsledky po RZ8):

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Kopecký / Dresler Škoda Fabia S2000 1:04:59.1
2. Mikkelsen / Floene Škoda Fabia S2000 +0.8
3. Basso / Dotta Ford Fiesta S2000 +2.5
4. Scandola / D’Amore Škoda Fabia S2000 +23.5
5. Andreucci / Andreussi Peugeot 207 S2000 +33
6. Gamba / Inglesi Peugeot 207 S2000 + 54.4
7. Wiegand / Gottschalk Škoda Fabia S2000 + 1:08.7
8. Perico / Carrara Peugeot 207 S2000 + 1:18.3
9. Riolo / Picarella Fiat Grande Punto S2000 + 2:16.6
10. Campedelli / Fappani Citroën DS3 R3T + 3:03.5

Kopecký - Dresler  Targa Florio 2012

II. etapa

Sobota 16. 6.

SS11 "CASTELBUONO 2" 16,20 km – 14:19
SS10 "CEFALU‘ 2" 18,00 km – 13:15

servis

SS9 "CASTELBUONO 1" 16,20 km – 9:36

 

Posádky zamířily do servisu a soutěž byla ukončena!

SS8 "CEFALU‘ 1" 18,00 km – vítěz: Basso / vedení: Kopecký (+ 0,8 s)

Giandomenico Basso "zatroubil" k útoku a deklasoval konkurenci. Pomyslná jízda na jistotu vzala vedení Mikkelsenovi, novým lídrem je Jan Kopecký. Vedoucí trojice je však vtěsnána ve 2,5 sekundy. Basso může být pro obě fabie tvrdým oříškem.

* Craig Breen v RZ8 havaroval. 24letý spolujezdec Gareth Roberts svým zraněním podlehl!

Sicilská rally pokračuje závěrečnými čtyřmi rychlostními zkouškami o celkové délce 68 kilometrů.


I. etapa

Pátek 15. 6.

Na Sicílii vede Mikkelsen před Kopeckým

› Na prvních dvou místech průběžně vozy ŠKODA Fabia Super 2000
› 1. Mikkelsen, 2. Kopecký + 4.5 s, 3. Basso + 13.2 s
› V sobotu soutěž končí čtyřmi rychlostními zkouškami

Známé sicilské rally Targa Florio vévodí po první etapě vozy ŠKODA Fabia Super 2000. Na prvních dvou místech jsou piloti továrních vozů Andreas Mikkelsen a Jan Kopecký.
Pátá soutěž šampionátu Intercontinental Rally Challenge v okolí sicilského Palerma se jede za typických místních podmínek – sucho a vysoké teploty překračující 30 stupňů. Po první etapě čítající sedm rychlostních zkoušek je ve vedení Andreas Mikkelsen s Ola Floene na tovární Fabii Super 2000. O pouhé 4.5 vteřiny za ním figurují na druhém místě Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem. Čtvrtou příčku zatím drží domácí duo Scandola/D´Amore jedoucí s privátní Fabií Super 2000 a podporou italského importéra vozů ŠKODA.

Jan Kopecký: „Snažíme se jet rychle a přitom neudělat chybu. Trať je rychlá, často se mění druh asfaltu. Hodně to klouže a místy je to i uskákané. Odstupy nejsou velké, čeká nás ještě tuhý boj."


Pořadí po I. etapě

1. Mikkelsen A. / Floene Ola Škoda Fabia S2000 53:23.5
2. Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia S2000 + 4,5
3. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 + 13,2
4. Scandola U. / D’Amore Guido Škoda Fabia S2000 + 23,6
5. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 + 34,8
6. Breen Craig / Roberts Gareth Peugeot 207 S2000 + 52,8
7. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 + 53,6
8. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo Škoda Fabia S2000 + 1:07,4
9. Perico A. / Carrara F. Peugeot 207 S2000 + 1:17,5
10. Runfola Marco / Lo Neri G. Peugeot 207 S2000 + 1:36,9
12. Campedelli S. / Fappani Danilo Citroën DS3 R3T + 3:02,7 (2WD)

Andreas Mikkelsen v akci

SS7 "COLLESANO 3" 19,60 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 4,5 s)

SS6 "TARGA 3" 13,60 km – vítěz: Kopecký / vedení: Mikkelsen (+ 4,0 s)


Pořadí po RZ5

1. Mikkelsen A. / Floene Ola Škoda Fabia S2000 36:15.3
2. Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia S2000 + 4,8
3. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 + 10,2
4. Scandola U. / D’Amore Guido Škoda Fabia S2000 + 17,8
5. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 + 23,5
6. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 + 30,6
7. Breen Craig / Roberts Gareth Peugeot 207 S2000 + 37,5
8. Perico A. / Carrara F. Peugeot 207 S2000 + 47,0
9. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo Škoda Fabia S2000 + 48,4
10. Runfola Marco / Lo Neri G. Peugeot 207 S2000 + 1:03,9
12. Campedelli S. / Fappani Danilo Citroën DS3 R3T + 1:54,9 (2WD)

Andreas Mikkelsen pokračoval ve vítězném tažení také v druhých průjezdech dvojice testů Rally Targa Florio. Jezdci si stěžovali na větší počet vytahaných nečistot na trať, norskému jezdci to nezabránilo navýšit náskok v čele na 4,8 sekundy. Druhý zůstává Honza Kopecký, jenž po druhém času v RZ4 dokončil pátý test jako čtvrtý.

V kontaktu s vedoucí dvojicí se drží zkušený Ital Basso s Fiestou S2000 1,6T, rychle jede i Scandola. Mladý Ital se po RZ5 dostal na čtvrté místo před Andreucciho. Italský multišampion naopak není ve své kůži a podle svých slov "hledá optimální rytmus".

Giandomenico Basso v akci

SS5 "COLLESANO 2" 19,60 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 4,8 s)

SS4 "TARGA 2" 13,60 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 2,9 s)


Pořadí po RZ3

1. Mikkelsen A. / Floene Ola Škoda Fabia S2000 19:02.8
2. Kopecký Jan / Dresler Pavel Škoda Fabia S2000 + 1.7
3. Basso G. / Dotta Mitia Ford Fiesta S2000 + 8.3
4. Andreucci Paolo / Andreussi Anna Peugeot 207 S2000 + 11.6
5. Scandola U. / D’Amore Guido Škoda Fabia S2000 + 13.1
6. Gamba Matteo / Inglesi E. Peugeot 207 S2000 + 13.9
7. Perico A. / Carrara F. Peugeot 207 S2000 + 23.4
8. Breen Craig / Roberts Gareth Peugeot 207 S2000 + 26.9
9. Wiegand Sepp / Gottschalk Timo Škoda Fabia S2000 + 27.5
10. Runfola Marco / Lo Neri G. Peugeot 207 S2000 + 32.7
11. Campedelli S. / Fappani Danilo Citroën DS3 R3T + 58.7 (2WD)

Andreas Mikkelsen se dvěma nejrychlejšími časy v dopolední sekci Rally Targa Florio – Rally Internazionale Di Sicilia posunul do čela. Před návštěvou v servisu má na značkového kolegu Jana Kopeckého náskok 1,7 sekundy.

"Neměl jsem žádné problémy, ani jsem nejel absolutně na limitu," pronesl Mikkelsen.

V RZ2 se vklínil mezi obě fabie Basso, na třetím testu doplnil vedoucí dvojici třetím časem jezdec Škoda Italia Umberto Scandola.

SS3 "COLLESANO 1" 19,60 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 1,7 s)

Paolo Andreucci v akci

SS2 "TARGA 1" 13,60 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+ 0,6 s)

On-board dvojice Jan Kopecký – Pavel Dresler


Čtvrtek 14. 6.

Pořadí po 1. sekci:

1. Kopecký 1:39.8, 2. Mikkelsen + 0,6, 3. Andreucci + 0,7, 4. Breen + 1,1, 5. Gamba + 2,2, 6. Basso + 2,4, 7. Wiegand + 2,7, 8. Perico + 2,9, 9. Scandola + 4,2, 10. Runfola + 5,7

 

SS 1 "CITTA‘ DI PALERMO 1" 1,65km – vítěz: Kopecký / vedení: Kopecký (+ 0,6 s)

Jan Kopecký byl dlouho lídrem úvodního testu Rally Targa Florio. Ale pak ho překonal Rashid Al-Ketbi. Ten neúmyslně absolvoval trať speciálky chybně, a tak se v jeho případě čeká na rozhodnutí sportovních komisařů. Následně bylo pořadí upraveno …
Mikkelsen zaostal za Kopeckým jen šest desetin, následoval Andreucci. Scandolu s další fabií postihly hodiny a zhasnul mu motor.



Shakedown

Nejrychlejší časy (zdroj IRC):

1 Andreas Mikkelsen (ŠKODA Fabias S2000) 1m39.1s
2 Craig Breen (Peugeot 207 S2000) 1m39.8s
3 Giandomenico Basso (M-Sport Ford Fiesta RRC) 1m40.1s
4 Alessandro Perico (Peugeot 207 S2000) 1m40.6s
5 Jan Kopecký (ŠKODA Fabia S2000) 1m40.7s
6 Umberto Scandola (ŠKODA Fabia S2000) 1m41.5s
7 Sepp Wiegand (ŠKODA Fabia S2000) 1m42.5s
8 Paolo Andreucci (Peugeot 207 S2000) 1m42.7s


Video Peugeot Italia (Paolo Andreucci na shakedownu a v RZ1)


Info před startem

Zvítězí Paolo Andreucci posedmé?

Italský šampion Paolo Andreucci připustil, že zařazení dvou zkoušek Collesano a Castelbuono, které se při Targa Florio-Rally Internazionale di Sicilia nejely od osmdesátých let, může zkomplikovat jeho cestu za dalším úspěchem na tomto závodě.

Italský veterán je, se spolujezdkyní Annou Andreussi, hlavním kandidátem na vítězství v pátém letošním závodě IRC.

"Na většinu tratí tohoto závodu budu moci čerpat ze zkušeností, ale na nových vložkách budeme všichni na stejné úrovni. To bude velmi zajímavé a ukáže se, kdo jak rychle pojede," řekl Paolo krátce před startem.


Návrat Martina Kangura s Hondou do IRC

Estonec Martin Kangur se ve spolupráci s italským týmem JAS Motorsport vrací do IRC. Pojede s vozem Honda Civic Type-R. Mladému Estonci však příliš nevyšla příprava na italský závod…

"Na testu jsem vyletěl z trati a poškodil vůz. Tým se snažil auto opravit, ale nakonec bylo rozhodnuto, že pojedu s hondou, kterou používám v estonském šampionátu,"objasnil Martin Kangur. "Čekalo nás hodně práce, bylo potřeba auto technicky doladit, protože doma závodím pouze na šotolině. Pracovali jsme na motoru, podvozku i převodovce," dodal Estonec, jenž se po Targa Floriu objeví i na belgické Ypres rally.

Martin Kangur  Ypres


ŠKODA chce na Sicílii bodovat

› Premiéra tovární posádky Kopecký/Dresler na Targa Florio
› S tovární Fabií Super 2000 startuje rovněž šampion IRC Andreas Mikkelsen
› Sicílie poprvé v kalendáři IRC

ŠKODA chce v pátém podniku šampionátu IRC 2012 na Sicílii potvrdit letošní dosavadní dobré výkony. Pro posádku továrního týmu ŠKODA Motorsport ve složení Jan Kopecký / Pavel Dresler se jedná o premiérový start na této soutěži. O body pro značku ŠKODA budou bojovat rovněž úřadující šampioni Andreas Mikkelsen / Ola Floene z týmu ŠKODA UK Motorsport, startující rovněž s tovární Fabií Super 2000.
V pořadí pátá rally letošního IRC na Sicílii – známá též pod názvem Targa Florio – vystřídala původně plánovanou soutěž v Maďarsku. V kalendáři IRC se tak sicilská rally objevila poprvé.

Jan Kopecký před sicilskou rally říká: „Jedná se o nový závod kalendáře IRC a je jasné, že italští ‚dravci‘ zde budou velmi rychlí. Tato rally bude náročným testem pro posádku i celý tým. Chceme přirozeně skončit co nejvíce vpředu, a tak si nemůžeme dovolit žádné chyby. Už teď se s Pavlem moc těšíme na naši sicilskou premiéru."

Rally Sicílie je též součástí italského šampionátu. Soutěž je charakteristická neobvyklým formátem rychlostních zkoušek – jede se pouze pět různých „erzet", které se opakují. Celkem čítá rally 11 zkoušek a 170 kilometrů.


Podle tradičních zvyklostí se očekává, že mistrovské body budou v konfrontaci s italskou špičkou hodně vysoko.

Rally Targa Florio – Rally Internazionale di Sicilia bude mít na startu největší italské hvězdy Paola Andreucciho a Giandomenica Bassa. Andreucci je šestinásobným vítězem tohoto závodu, nadále zůstává věrný speciálu Peugeot 207 Super 2000. Basso zase na Rally 1000 Miglia i v první etapě Korsické rally ukázal konkurenceschopnost speciálu Ford Fiesta RRC.

Naproti tomu barvy Škody budou hájit úřadující šampion Andreas Mikkelsen a Jan Kopecký. Pro oba to bude první start na tomto závodě.

Do boje o čelní příčky se mohou zapojit i další italští jezdci Umberto Scandola a Alessandro Perico či talentovaný Němec Sepp Wiegand.

Soutěž odstartuje ve čtvrtek 14. června diváckým testem v Palermu (1,65 km). V pátek bude soutěž pokračovat šesti zkouškami na třech úsecích, v sobotu Targa vyvrcholí čtyřmi RZ. Trať soutěže měří celkem 793,82 km (11 RZ – 151,95 km).

Basso Ford Fiesta RRC

Share.
Leave A Reply