Rally San Marino 2012 nabídla neuvěřitelnou bitvu mezi Norem Mikkelsenem a italským matadorem Giandomenicem Bassem.

San Marino rally logo

Startovní pořadí do I. etapy


II. etapa

Sobota 7. července

Konečné výsledky San Marino rally 2012:

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥⇥

⇥⇥

1. Basso / Dotta Ford Fiesta S2000 2:35:56.6
2. Mikkelsen / Floene Škoda Fabia S2000 +2.8
3. Scandola / D’Amore Škoda Fabia S2000 +1:41.6
4. Wiegand / Gottschalk Škoda Fabia S2000 +2:06.2
5. Nikara / Kalliolepo Subaru Impreza Sti R4 +6:12.2
6. Szabó / Borbely Mitsubishi Lancer Evo X R4 +10:15.6
7. Tempestini / Pulpea Subaru Impreza Sti R4 +13:22.6
8. Noberasco / Michi Mitsubishi Lancer Evo IX +13:47.9
9. Bujdos / Benkő Mitsubishi Lancer Evo IX +14:03.0
10. Hunt / Durant Citroën DS3 R3T +14.49.0

Ohlasy v cíli:

Giandomenico Basso: "Fantastické. Jsem nesmírně šťastný. Andreas je vynikající jezdec. Poděkování patří mému týmu, je skvělý!"

Giandomenico Basso

Andreas Mikkelsen: "Snažil jsem se udělat maximum. Poslední sekci se sjezdem jsem zkusil zabrat a dost jsem katoval. Byla to skvělá bitva, ve které vyhrál ten lepší."

Umberto Scandola: Skvělý výsledek pro nás i pro italský šampionát. Pěkný závod."

SS 13 "ROFELLE 3" 15,85 km – vítěz: Mikkelsen / vítěz rally: Basso (+2.8s)

SS 12 "MONTE BENEDETTO 3" 6,82 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Basso (+3.8s)

>>> Bohužel sérii odstoupení v náročném závěru soutěže prodloužila také česká posádka Tomáš Pletka / Tomáš Plachý…

SS 11 "SANT’AGATA FELTRIA 2" 14,45 km – vítěz: Basso / vedení: Basso (+4.9s)

>>> Germain Bonnefis odstupuje ze sedmého místa

SS 10 "ROFELLE 2" 15,85 km – vítěz: Basso / vedení: Mikkelsen a Basso (0s)

>>> Juha Salo odstupuje z 5. místa – ztráta vody v chladiči

SS 9 "MONTE BENEDETTO 2" 6,82 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+0.3s)

>>> Lorent Reuche odstupuje ze 6. místa poté, co urazil kolo na Peugeotu 207 S2000


Průb. pořadí po SS8:

1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 1:48:06.8
2. Basso / Dotta, Ford Fiesta S2000, +0.0
3. Scandola / D’Amore, Škoda Fabia S2000, +33.1
4. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +1:06.6
5. Salo / Salminen, Ford Fiesta S2000, +2:10.7
6. Reuche / Deriaz, Peugeot 207 S2000, +2:37.8
7. Nikara / Kalliolepo, Subaru Impreza Sti R4, +2:38.1
8. Szabó / Borbely, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +6:13.1
9. Bonnefis / Fournier, Peugeot 207 S2000, +8:37.2
10. Noberasco / Michi, Mitsubishi Lancer Evo IX, +8:41.3

 

SS 8 "SANT’AGATA FELTRIA 1" 14,45 km – vítěz: Basso / vedení: Mikkelsen a Basso (0s)

SS 7 "ROFELLE 1" 15,85 km – vítěz: Basso / vedení: Mikkelsen (+1.3s)

SS 6 "MONTE BENEDETTO 1" 6,82 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+9.2s)


I. etapa

Pátek 6. července

Průb. pořadí po I. etapě (SS5):

1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 1:17:08.1
2. Basso / Dotta, Ford Fiesta S2000, +4.1
3. Scandola / D’Amore, Škoda Fabia S2000, +9.6
4. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +34.0
5. Nikara / Kalliolepo, Subaru Impreza Sti R4, 1:29.7
6. Salo / Salminen, Ford Fiesta S2000, +1:41.6
7. Reuche / Deriaz, Peugeot 207 S2000, +1:51.5
8. Angrisani / Pollicino, Mitsubishi Lancer Evo X, +3:48.5
9. Tempestini / Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, +4:07.8
10. Szabó / Borbely, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +4:21.9

23. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, 10:18.5 (6. ve třídě 5)

 

SS 5 "SAN MARINO" 6,43 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+4.1s)


Průb. pořadí po SS2:

1. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, 1:12:13.5
2. Basso / Dotta, Ford Fiesta S2000, +2.4
3. Scandola / D’Amore, Škoda Fabia S2000, +5.3
4. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, +31.5
5. Salo / Salminen, Ford Fiesta S2000, +1:12.8
6. Nikara / Kalliolepo, Subaru Impreza Sti R4, 1:19.1
7. Reuche / Deriaz, Peugeot 207 S2000, +1:40.1
8. Angrisani / Pollicino, Mitsubishi Lancer Evo X, +3:34.6
9. Tempestini / Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, +3:41.4
10. Szabó / Borbely, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +4:10.4

23. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, 9:34.7 (6. ve třídě 5)

 

SS 4 "MERCATELLO 2" 24,15 km – vítěz: Mikkelsen / vedení: Mikkelsen (+2.4s)

>>> T. Arai odstupuje pro technickou závadu

SS 3 "SESTINO 2" 19,33 km – vítěz: Basso / vedení: Mikkelsen (+1.8s)


Průb. pořadí po SS2:

1. Wiegand / Gottschalk, Škoda Fabia S2000, 36:30.1
2. Scandola / D’Amore, Škoda Fabia S2000, +3.3
3. Mikkelsen / Floene, Škoda Fabia S2000, +4.3
4. Basso / Dotta, Ford Fiesta S2000, +9.9
5. Salo / Salminen, Ford Fiesta S2000, +24.8
6. Nikara / Kalliolepo, Subaru Impreza Sti R4, +29.0
7. Arai / Moscatt, Subaru Impreza Sti R4, +52.7
8. Reuche / Deriaz, Peugeot 207 S2000, +56.0
9. Tempestini / Pulpea, Subaru Impreza Sti R4, +1:14.4
10. Szabó / Borbely, Mitsubishi Lancer Evo X R4, +1:20.7

23. Pletka / Plachý, Citroën DS3 R3T, 3:00.5 (6. ve třídě 5)

 

SS 2 "MERCATELLO 1" 24,15 km – vítěz: Basso / vedení: Wiegand (+3.3s)

>>> Patrik Flodin odstupuje poté, co přišel o vodu v chladiči

SS 1 "SESTINO 1" 19,33 km – vítěz: Wiegand / vedení: Wiegand (+2.5s)

>>> Germain Bonnefis měl problémy s tlakem paliva, zhasl mu motor a více než 2 minuty trvalo, než se peugeot podařilo opět nastartovat.
>>> Kvůli Bennefisovu stojícímu vozu museli zastavit Flodin a Salo
>>> Problémy s palivem (údajně voda v benzinu) hlásí také Umberto Scandola
>>> Odstupuje Oleksii Tamrazov


Info před startem

Video ze čtvrtečního shakedownu

 


Z tábora Gekonu Racing: Tomáš Pletka – Tomáš Plachý (Citroën DS3)

"Poslední hodiny zbývají do našeho druhého letošního startu v IRC. Po kultovní Korsice pokračujeme na šotolinové Rally San Marino. Co můžeme od závodu čekat? Určitě obrovská vedra, která Itálii sužují od našeho pondělního příjezdu. Teploty se neustále pohybují nad třicítkou a San Marino bude nesmírně fyzicky náročné.

Dnes jsme absolvovali dva průjezdy shakedownem. Trať ovšem nebyla moc reprezentativní. Navíc jsme se kvůli zdržení technického přebírání dostali na trať až mezi posledními, což bylo znát. Byly hodně vyjeté koleje, na mnoha místech číhaly velké kameny. Ve druhém průjezdu jsme se jen o kousek vyhnuli kamenu, který bych přirovnal k menšímu fotbalovému míči.

Na druhou stranu, když se vrátíme k přejímkám, nemuseli jsme nikam citroëna převážet, ale techničtí komisaři putovali od jednoho servisního místa k druhému a vozy přebírali ke startu… Samozřejmě s absolutně vstřícným přístupem.

A ještě něco málo k trati… Určitě v mnohém souhlasíme s hodnocením Mirka Janoty. Jako první jsme trénovali úvodní test Sestino a ten nás vyloženě namlsal. Opravdu je to nádherná zkouška světového formátu, která svým charakterem přibližuje to, proč jsme se rozhodli na tomto závodě startovat. Nádherná šotolina, pěkné pasáže, většinou v otevřené krajině… Ještě druhá páteční vložka Mercatello se jí blíží, jen s mírně rozbitějším úvodem vložky.

Bohužel tři sobotní testy nebudou nic příjemného. Zde převládají opravdu rozbité pasáže, které by možné lépe zvládal vůz cross-country a nikoli soutěžák. Navíc trať často vede v úzkém, nepřehledném terénu, se spoustou stromů kolem trati. A nemluvě o obrovských kamenech, které budou hrozit téměř na každém kroku…

A nakonec se musíme zmínit o RZ5 San Marino. Městská speciálka v podání pořadatelů San Marina je dle mého pořádný paskvíl. Šest kilometrů asfaltového závodu do vrchu, na šotolinových gumách… To opravdu nebude nic příjemného a společného se závoděním… A navíc v noci, po téměř třech hodinách, které musíme trávit v servisu a v přeskupení.

Všem děkujeme za podporu a věříme, že stejně jako na Korsice dovezeme citroëna až na cílovou rampu."

Tomáš Pletka – Tomáš Plachý

Pletka - Plachý  Korsika 2012


Shakedown

Čtvrtek 5. července

Piandavello – Domagnano (RSM)
Priority 11:00 – 15:00
Ostatní 13:30 – 16:00


Otázky pro Germaina Bonnefise

Talentovaný Francouz si v okolí San Marina odbude premiéru v seriálu IRC. Společně s navigátorem Olivierem Fournierem budou pilotovat vůz Peugeot 207 S2000 stáje PH Sport.

Co pro vás start na Rally San Marino znamená?
„Je to obrovská šance. Uděláme maximum, abychom ji neprohospodařili. Zkusíme postupně zrychlovat a uvidíme, zda to přinese nějaký úspěch.
Hlavně se ale musíme adaptovat na formát tréninku pouze se dvěma průjezdy, což je odlišné proti Francii.
Nebudeme pod žádným tlakem, přesto nechci dělat zbytečné chyby. Navíc pro nás bude ctí závodit třeba proti Andreasovi Mikkelsenovi, jenž pro nás představuje určité měřítko.
Ale musím zůstat realistou, v závodě proti nám bude stát mnoho dobrých jezdců…"

Jak jste se na Rally San Marino připravovali?
„Od vítězství v poháru „Volant 2007" 2011 se mohu stoprocentně koncentrovat jen na závody. S tím vše souvisí, fyzická příprava, zdokonalování se v angličtině. A nedávno jsem hlavně odjel jeden šotolinový závod, který mi zase přinesl nové zkušenosti v řadě oblastí. Peugeot Sport nás navíc zařadil do testovacího programu vozů 207 S2000 a nového Peugeotu 208 R2."


Juha Salo s Fordem

Finského produkčního šampiona Juha Sala čeká nabitý program. S podporou Pirelli se objeví na Rally San Marino. Start bude kompenzací za nepodařené vystoupní při Rally D´Italia. Tentokrát usedne do vozu Ford Fiesta S2000.

36letý Fin se následně objeví v týmu Proton Motorsports na domácí Neste Oil Rally Finland a Wales Rally GB, jako týmový kolega PG. Anderssona v podnicích SWRC.

Salo má už za sebou 160 km testů s Protonem, fiestu ale zatím neřídil.

Juha Salo


Peugeot nasazuje Germaina Bonnefise

Vítěz pohárového klání ‚Volant 207‘ 2011 Germain Bonnefis se kromě účasti ve francouzském šotolinovém šampionátu s Peugeotem 207 S2000 objeví i na dalších dvou závodech.
Prvním z nich bude začátkem července Rally San Marino. Se spolujezdcem Olivierem Fournierem pojedou s podporou Peugeotu Sport.
Pro Germaina to bude teprve druhý start mimo Francii (loni se objevil na Rallye Terres de Catalunya).

Následně na podzim tým plánuje nasadit Bonnefise na asfaltovém závodě Critérium des Cévennes (25. – 27. října), který je součástí francouzského šampionátu.

"Germain předvádí na šotolině výtečné výkony. Jeho prioritou je zisk titulu, ale z našeho pohledu bude zajímavé jeho porovnání s konkurencí v dalších seriálech. Proto jsme se rozhodli dát mu šanci v IRC a ve francouzském asfaltovém šampionátu," řekl šéf Peugeotu Sport Bruno Famin.

Vizitka Germaina Bonnefise
Narozen 1986, Baraqueville, Aveyron, Francie
2005: rally debut (Peugeot 205)
2011: 1. místo Volant 207
2012: francouzský šotolinový šampionát (Peugeot 207 S2000 Evolution, Peugeot Sport)


Historik San Marino Rally

 

bude sedmým podnikem FIA Historic Rally Championship (ME historiků, součástí i klatovská Vltava).

Na účastníky čeká 555 km dlouhá trať. Na rozdíl od soudobých vozů historici absolvují jen 11 rychlostních zkoušek o délce 167 km.

Soutěž odstartuje slavnostním startem ve čtvrtek 5. července v 19 hodin v San Marinu.

V první etapě absolvují historické vozy 5 měřených testů (na 3 úsecích), celkem 93 km. Druhá etapa obsahuje šest zkoušek (tři vložky dvakrát). Na šotolině čeká na zbylé posádky porce dalších 74 kilometrů.


Základní informace k IRC (mapa a harmonogramy v příloze ke stažení)

Rally San Marino se uskuteční ve dnech 5. – 7. července 2012 s centrem v San Marinu. Bude to časově kompaktní soutěž, hlavně pro posádky. Vždyť seznamovací jízdy šesti měřených testů potrvají pouze jeden den, ve středu 4. července.

Pět měřených testů se pojede na šotolině (2 testy 3x, 3 RZ 2x), poslední zkouška se uskuteční na asfaltu. Trať celkem měří 781 km, 13 měřených zkoušek zabere 190,30 km.

Shakedown se uskuteční ve čtvrtek 5. července mezi 11 – 16 hodinou mezi Piandavellem a Domagnanem.

Soutěž oficiálně odstartuje slavnostním startem v centru San Marina ve čtvrtek v 19 hodin. První posádka je očekávána v cíli v sobotu kolem 20. hodiny.

Paolo Andreucci, který v minulosti v San Marinu mnohokrát zvítězil, věří, že se posádky i fanoušky mají na co těšit:
"San Marino miluji a vždy tam rád jezdím. Má neopakovatelnou atmosféru. Je to klasická šotolinová soutěž, kde si jezdci přijdou na své. Vysokou kvalitu má i organizace, soutěž má velkou podporu. To garantuje skvělý zážitek!"

Share.
Leave A Reply