Kromě Robbyho Gordona a jeho amerického týmu vsadil na značku Hummer rovněž dřevohostický Offroadsport Miroslava Zapletala.

První hummer vznikl v Dřevohosticích v průběhu roku 2009. Miroslav Zapletal s navigátorem Tomášem Ouředníčkem s ním odjeli několik domácích a evropských závodů. Dokonce se zúčastnili maratonu 24 Horas TT Vodafone v portugalském městečku Fronteira, kde po náročném dni skončili na 3. místě.
Na začátku sezony však přišla havárie Mirka Zapletala na Dakaru, která ho na delší čas vyřadila ze závodnických aktivit. Naopak jeho tým měl rázem více času na přípravu druhého hummeru, s interním označením Evo I.
„Práce na zbrusu novém hummeru odstartovaly začátkem května. Chystala se dokumentace a výkresy, poté přišla na řadu příprava trubkové konstrukce. Ta se dočkala svého dokončení začátkem listopadu, kdy se do ní začaly postupně pasovat další komponenty – nádrž, motor, převodovka, elektrika aj.
Důležitý okamžik proběhl 20. listopadu 2010 v 17:50, kdy Petr Zábranský poprvé slavnostně nastartoval H3 EVO I. Zvuk šestiválcového motoru dodal týmu síly pokračovat ve vražedném tempu. O dva dny později hummer poprvé vyjel z garáže. Tedy den před odjezdem na přejímky do Le Havru …," vzpomíná Zapletal.

Na Dakaru s tímto vozem pojede posádka Extreme racing teamu Zdeněk Sládek – Míla Janáček, Robert Randýsek s Pavlem Sukopem jim budou krýt záda v kamiónu MAN 4×4.
„Startu na Dakaru 2011 jsem podřídil tento rok úplně všechno. Zúčastnil jsem se závodů cross country rally v Polsku, Maďarsku či v Čechách, sháněl potřebné peníze, kterých na Dakar není nikdy dost. V nejlepším mi do toho přišly problémy se zády. Pravidelné natřásání při závodech pravděpodobně uvolnilo nějaký úlomek z mého starého úrazu a už jsem jel do nemocnice. Naštěstí mi po prodělané operaci lékař v listopadu start definitivně povolil, " objasňuje Sládek.

Technické parametry – H3 EVO I:
Motor: Toyota, 6V, zdvih. objem 3990 ccm, max. výkon kW 250/5500, nejvyšší rychlost 160 km/h, točivý moment 420 Nm
Převodovka: 6-ti stupňová sekvenční SADEV
Spojka: AP Racing
Diferenciál: Mitsubishi
Konstrukce: rám podvozku OffroadSport
Brzdový systém: 4 pístové, Alcon
Kola: disky EVO Corse, pneu BF Goodrich
Tlumiče, pérování: Reiger Racing
Rozměry: délka 4745 mm, šířka 1995 mm, výška 1900 mm, hmotnost 1825 kg, rozvor 2900 mm
Nádrž: 500 l, FT3 bezpečnostní

Sdílet

O autorovi

Komentáře