RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Závody»Hudec vs. Pešl: drama na Vysočině
    Závody

    Hudec vs. Pešl: drama na Vysočině

    Redakce RL.CZBy Redakce RL.CZ19.7.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře6 Mins Read

    Drama, které nakonec rozhodla jediná vteřina. Takový byl čtvrtý podnik osmidílného sprintového šampionátu – Rally Vysočina – v podání Toba Czech MH Racing teamu.

    Martin Hudec s Jiřím Černochem porazili právě o jedinou vteřinu druhou týmovou posádku ve složení Jaroslav Pešl – Radek Juřica. Třešničkou na dortu je fakt, že poprvé v historii týmu oba vozy dojely v první desítce absolutního pořadí – Hudec skončil osmý a Pešl devátý, ve své třídě 3 pak brali třetí a čtvrtou příčku.

    Týmoví kolegové a především kamarádi Martin Hudec s Jaroslavem Pešlem na Rally Vysočina předvedli fanouškům nevídané drama, které skutečně gradovalo až do posledních metrů. V devíti rychlostních zkouškách se 71 ostrými kilometry se oba borci z Toba Czech MH Racing teamu naháněli jako Ayrton Senna s Alainem Prostem v „efjedničkách" v dobách jejich největší slávy. Nevěříte? Tak tady jsou fakta a čísla. Po celou dobu byli oba jezdci od sebe v neuvěřitelně blízkém časovém odstupu. Po většinu soutěže je dělila buď jedna nebo dvě vteřiny, vůbec největší rozdíl byl pouhých 4,8 vteřin.

    Vyrovnanost obou vozů tedy byla přímo neuvěřitelná. Hovoří o tom i další velmi zajímavé číslo: na celkových 71 ostrých kilometrech dělal rozdíl jedné vteřiny v přepočtu pouhých třicet metrů! A takový adrenalin si oba borci užívali plnými doušky. „Skvělé, skvělé, skvělé. Byl to opravdu krásný sport," nemohl si vynachválit strhující drama jeden z protagonistů souboje Martin Hudec a v superlativech pokračoval. „Výborně jsme si zazávodili a užívali jsme si to maximálně. Přesně o tomhle má závodění být. Byl to s Jardou skvělý boj. Výborně se mi s ním závodí a musím říct, že jsem rád, že je v našem týmu. Podařilo se nám vůbec poprvé dojet v první desítce a to se počítá. Jsme maximálně spokojeni. Je to i obrovské povzbuzení do další práce," pochvaloval si Martin Hudec, pro nějž bylo osmé místo absolutně a třetí ve své třídě 3 opožděným dárečkem k nedávným 31. narozeninám.

    Hudec, jenž je zároveň i šéfem celého Toba Czech MH Racing teamu, však od svého kolegy Pešla nedostal osmé místo zadarmo. Ba naopak. Tak vyrovnaná bitva, jaká se mezi nimi strhla od prvního kilometru, se jen tak nevidí. „Po celou dobu jsme věděli, jak to s námi je. Takže o tom, že to je pořád v rozmezí dvou nebo tří vteřin, jsme byli informováni přesně. Byl to neuvěřitelný závod v tom, že se vlastně pořád jelo takto na hraně a mezi námi dvěma se to přesýpalo z jedné strany na druhou," popsal průběh závodu druhý hlavní hrdina a Hudcův týmový kolega Jaroslav Pešl. Ten pořádně přitopil pod kotel na předposlední osmé RZ, kterou vyhrál nad Hudcem o tři vteřiny a před startem závěrečné deváté RZ měl na něj náskok jedné vteřiny. Jenže poslední test zvládl o dvě vteřinky lépe Hudec, a tak nakonec se o jedinou vteřinu radoval šéf týmu. „Jsem moc rád, že se nám podařilo Jardu na poslední erzetě předjet. Musím i přiznat, že jsem v to vůbec nevěřil. Předposlední zkouška totiž vyšla Jardovi dobře a dostal se před nás. Přiznávám, že jsem příliš nevěřil, že se dostaneme před něj. O to větší radost jsem pak měl v cíli, když jsem zjistil, že to bylo o jednu vteřinku v náš prospěch," okomentoval velký boj o každou desetinku třebíčský pilot Martin Hudec.

    Na Pešla s Juřicou tak zbyla „jen" devátá příčka, která ale i tak znamená další vylepšení nejlepšího výsledku kariéry, kterým až do Vysočiny bylo 11. místo na sprintu v Lužických horách. „Před poslední erzetou jsme věděli, že vedeme nad „Hudem" o jednu vteřinu. Snažili jsme jet tak, abychom zbytečně neztráceli, ale zároveň bez zbytečného rizika. Vyletět někam do pole a rozbít auto jsme v posledním testu rozhodně nechtěli. Nakonec to těsně nestačilo, chyběla pouhá vteřinka. Ale i tak jsme moc spokojeni. To, jak jsme se naháněli o vteřinky, byl super adrenalin," nemohl si vynachválit honičku o osmé místo Jaroslav Pešl, pro něj byla devátá pozice výborným navázáním na nedávné skvělé čtrnácté místo absolutně na Rally Bohemia.

    Velký týmový souboj byl pro oba jezdce skutečně velkou výzvou a velmi si ho užívali. „Jakási rivalita a soutěživost samozřejmě vždycky mezi námi je. A tentokrát to teda byl vzhledem k těm miniaturním rozdílům celkem extrém. Takže jsme se sem tam trochu pohecovali, nicméně přednost vždycky má to, abychom v pořádku dovezli auta do cíle. To se povedlo oběma a navíc ještě na takto dobrých umístěních. Musíme být spokojeni," pochvaloval si v cíli Rally Vysočina Jaroslav Pešl. Podobného názoru byl i Martin Hudec. „Snažili jsme se to nijak zvlášť nehrotit. Hlavní totiž bylo dovézt auta do cíle. Nicméně jsme po celou přesně věděli, jak na tom jsme a jak moc těsné to je. Proto taky občas, když jsme se potkávali, proběhlo nějaké vtipkování nebo mírné hecování, ale bylo to v takové zdravé a pohodové míře," doplnil svého kolegu Hudec.

    Těsné vítězství pak v cíli hřálo Martina Hudce ještě o to více, že vzájemný týmový souboj v této sezoně se vyrovnal na průběžný stav 1:1. „Jsme celkem rádi, že jsme Jardovi vrátili těsnou porážku ze sprintu v Lužických horách," připomněl třebíčský jezdec závod z úvodu sezony, ve kterém Pešl skončil jedenáctý a těsně předběhl svého týmového kolegu, který skončil za ním dvanáctý. „Takže to teď máme vyrovnáno 1:1 a už se moc těšíme na další pokračování," usmíval se Martin Hudec, jenž se třetím místem ve třídě 3 poprvé v kariéře vyšvihl na „bednu".

    Další závod, kde by se mohli oba jezdci třebíčského Toba Czech MH Racing teamu potkat, je Barum Rally na konci srpna. Tam by ale Pešl nejel se svým autem, ale podle všeho ve voze Vladimíra Barvíka. „V takovém případě bychom Barumku do našeho interního souboje nepočítali, protože s cizím autem se přece jen jede trošku jinak. Další společný závod, kdy bychom oba jeli ve svých vozech, bude na sprintu v Třebíči. A ten se už bude počítat," těší se Hudec na další boje se svým kolegou a kamarádem. Kdo povede v jejich vzájemném boji 2:1? Na to odpoví až Horácká rally Třebíč na začátku září. Pokud se to bude jen trochu blížit nádhernému dramatu na Vysočině, mají se fanoušci opět nač těšit.

    Před Barumkou a sprintem v Třebíči by se ještě oba jezdci měli objevit na Walašské rallyšou (tu pořádá Silvestr Mikuláštík 30. července ve Valašské Bystřici) a možná také na volném podniku v Kostelci (týden před Barum Rally) a na jednom závodě v Polsku.

    Česko
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Redakce RL.CZ

    Related Posts

    IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    Rally Vyškov 2022

    Barum Czech Rally Zlín 2022

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Leden
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
          1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031     
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.