Jänner Rallye aneb dvěma slovy: rakouská klasika. Nejen proto, že její historie sahá až do 80. let minulého století a rok co rok se na ní schází jedna z nejsilnějších jezdeckých sestav na rakouském území. Jak známo, nejen špičkou živ je člověk, a právě Jänner proslul tím, že se na něm nevyplácí odcházet od tratě příliš brzy. Jako jeden z mála podniků si totiž udržel (dříve typickou) rakouskou pestrost, která silně kontrastuje se současným vývojem evropského rally sportu.
Na které jiné soutěži široko daleko byste ve startovní listině hledali tolik místních střelců? Zdejší zapálení dravci sice zpravidla nedisponují nejmodernější technikou, při příznivých podmínkách však o sobě dají vědět i v konkurenci největších česko-rakouských es. Regionální hvězdy typu Klausner, Glisic, Haneder, Glachs, Sonnleitner, Fischerlechner či Hinterreiter u nás bohužel nepatří k příliš známým jménům. A to je škoda. Za výkony, které předvádějí, patří i jim ve slavné historii Jänneru významné místo.
Christof Klausner
Kde jinde začít exkurzi mezi freistadtskými dravci než právě u pilota silného audi? Co může fanouška rally rozproudit víc, než nadupané „áčkové" quattro, opírající se v širokém smyku o sněhovou bariéru? Pochybuji, že se mezi fotografy, kameramany či běžnými návštěvníky posledních ročníků Jänneru najde někdo, koho tento domácí miláček alespoň jednou „nenahodil" sprškou sněhu či sněhové „břečky" z krajnic. Inu, jakmile se do sněhu zabodnou pneumatiky s hroty, žene je více než 300koňový ušlechtilý motor a za volantem sedí dravec typu Klausner, dějí se na trati věci.
Když do startovního prostoru ve freistadtské městské hale najede Christof Klausner, publikum začne bouřit. A jejich „kůň" si své fanouškovské základny náležitě váží. Před čtyřmi lety jim dokonce přímo v hale předvedl, jak vypadá ostrý start do „erzety" – samozřejmě s ne zcela blahodárným účinkem na podlahu haly.
Na diváky Christof nezapomíná ani na trati. Jeho jízda je agresivní, místy až obdivuhodně odvážná. To s sebou nese mínus v podobě občasných výletů do sněhových bariér, když se však 36letému sympaťákovi nějaká „erzeta" opravdu podaří, umístění v „top ten" pro něj nepředstavuje výrazný problém. Koneckonců, kdyby se na úvodní zkoušce letošního ročníku vyhnul hodinám hned v úvodu, po odečtení ztráty by se zařadil mezi nejrychlejší trojku. A to vše s více než dvě desítky let starým vozem!!