Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      KOMENTÁŘ: Rallylegend – už se ucho utrhlo?

      5.11.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 2. DÍL

      16.10.2025

      KOMENTÁŘ: Barumka 2025 – lesk i bída z pod komína – 1. DÍL

      10.10.2025

      VIDEO: Preview RZ Kateřinice – Pržno / „Prženské paseky“

      14.8.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      AUKCE – Ford Escort WRC – kastle číslo „4“ po Sainzovi

      21.8.2025

      Lancia Delta HF Integrale Evoluzione „Repsol“ Gr.A

      15.7.2025

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024
    • Fotogalerie

      Polski Rajd Legend 2025

      9.10.2025

      Barum Czech Rally & Star Rally Zlín 2025

      11.9.2025

      SECTO Rally Finland 2025

      29.8.2025

      EKO Acropolis rally Greece 2025

      22.7.2025

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      5.7.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      VIDEO: Pavel Valoušek jun. – vzpomínka na projekt BF Goodrich Drivers Team 2008

      31.7.2025

      Ciao, capo! Odešel Claudio Bortoletto, “velký šéf” Jolly Clubu

      13.7.2025

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Závody»HISTORICI: Star Rally Historic Zlín 2014
    Závody

    HISTORICI: Star Rally Historic Zlín 2014

    By Redakce RL.CZ8.7.201412 Mins Read

    Letošní Star Rally Historic, tedy vložený závod historických automobilů, nabídla velkou porci novinek. S výjimkou trati a samotných rychlostních zkoušek, kde je zachován koncept z minulých let, totiž v organizaci zázemí rally nezůstal kámen na kameni.

    Závod

    Pátek 29. 8. – Sobota 30.8. 2014

    Celková délka rally: 201,38 km
    Z toho 6 RZ v celkové délce 84,76 km

    Absolutním vítězem sedmého ročníku vloženého závodu historických automobilů Star Rally Historic se stala francouzská posádka Paul Chieusse – Patrick Chiappe, která soutěž absolvovala s vozem Renault 5 Turbo. Jako druzí skončili domácí Lumír Vyorálek a Radek Olejník s Ladou VFTS (celková ztráta v cíli + 1:36.2 min) a stupně vítězů dokompletovala italská dvojice Albano Frassinetti – Fabio Villa s Fordem Escort RS Cosworth (+ 2:15.5 min). Ta byla ještě před poslední rychlostní zkouškou druhá, náskok i celkovou pozici ale v závěru rally ztratila.

    Tenkl - Vosádka Vančík - Vajďák

    Star Rally Historic odstartovala v pátek večer městskou speciálkou v ulicích Zlína, která se nejlépe povedla dvojnásobnému vítězi této rally Jaroslavu Vančíkovi. Domácí pilot si po vítězstvích v letech 2012 a 2013 brousil zuby na třetí triumf v řadě, ale plány mu hned z kraje sobotní etapy začal hatit Lubomír Tenkl s BMW M3. Stejně jako před rokem se tito dva soupeři usadili na špici, avšak letos tahal za delší konec provazu Tenkl. Rozuzlení vzájemného souboje nakonec předčasně přinesl průjezd RZ 4 Troják, na které musel Vančík odstoupit kvůli poruše motoru. Tenkl se ocitl na čele s bezpečným, více než dvouminutovým náskokem, ale ani ten mu ke zlínskému triumfu nestačil. Pilot modrobílého BMW se totiž hned na následující rychlostní zkoušce podíval mimo trať a za jejím cílem se rozhodl kvůli poškození vozu vzdát. Do čela se tak posunul Francouz Paul Chieusse, který nabídnutou šanci bezezbytku využil a vedení si udržel až do cíle.

    Franco Ceccato

    Kromě měřené soutěže Star Rally Historic obsahovala podobně jako v roce 2013 i kategorii Rally Legend, která se jela jako demonstrační jízda bez měření času. Její největší letošní hvězdou byl jednoznačně Franco Ceccato, který na Barum Rally závodil v první polovině osmdesátých let. Letos, po více než třiceti letech, se tento Ital do Zlína vrátil s tím samým Fiatem 131 Abarth. V týmu jej doplnil syn Michele, který do Zlína přivezl o něco modernější BMW M3. Soutěž ale nabídla i další lákadla – podobně jako v předešlých ročnících si diváci mohli užít rozevlátou jízdu na Jozefa Béreše mladšího s mimořádně výkonným Audi Sport Quattro S1 nebo pohled na legendární Lancii 037 Rally skupiny B, kterou pilotoval další Ital ve startovním poli Giuseppe Volta.

    Celá soutěž využívala náročné rychlostní zkoušky hlavního závodu Barum Czech Rally Zlín, na trati Star Rally Historic jich bylo vytyčeno celkem šest. Jejich souhrnná délka činila 84,76 kilometrů a vítěz soutěže na jejich zdolání potřeboval přesně 1 hodinu, 2 minuty a 32,9 vteřin.

    ⇥

    1. místo: Paul Chieusse (FRA, Renault 5 Turbo, startovní číslo H4):
    „Nastavení našeho auta bylo složité, neboť tento vůz není stavěn na tak hrbolatý a lesklý asfalt. Museli jsme jet opatrně, abychom předešli větším chybám. Byla to opravdu krásná rally s nádhernou atmosférou a organizátorům patří velký dík. Příští rok přijedeme zase, abychom se pokusili obhájit vítězství.“

    ⇥

    2. místo: Lumír Vyorálek (CZE, Lada VFTS, startovní číslo H8):
    „Samozřejmě jsme šťastní a náš výsledek, ve který jsme ani nedoufali, je z říše snů. Ale abych byl upřímný, nebyl jsem na 100% spokojený se svým výkonem. Občas to bylo z mé strany příliš opatrné. Nevím. Ale k výsledku nám také pomohli problémy soupeřů. Auto jinak fungovalo na výbornou a kluci v servisu také.“

    ⇥

    „Jinak bych chtěl poděkovat a pochválit práci organizačního týmu a pořadatelů Star rally, kteří od loňského ročníku udělali opravdu pořádný kus práce a jejich snažení hodnotím na velkou jedničku. Krásné počasí, super zázemí, davy diváků, krásné RZ, nádherné auta, výborní jezdci…to je Barumka 🙂 už teď se těšíme na účast v příštím roce.“

    ⇥

    ⇥

    3. místo: Albano Frassineti (ITA, Ford Escort RS Cosworth, startovní číslo H2):
    „Letos jsem tuto rally jel poprvé a konečný výsledek byl pro mě obrovským překvapením. Konkurence je velká a cesty nejsou v moc dobrém stavu. V posledních dvou zkouškách jsme měli velké množství problémů. Jsme rádi, že už je konec, neboť další vložku by naše auto asi nezvládlo. Příští rok opět dorazíme.“

    ⇥

    Giuseppe Volta (ITA, Lancia 037 Rally, startovní číslo L25):
    „Bylo to lepší, než loni a lidé tady mají velký zájem o rally a mají rádi italská auta. Je mi šedesát sedm let a jezdil jsem celosvětovou rally, ale takové množství diváků nikde nevidíte. Proto jsem po závodě fandy odměnil pálením gum.“

    Konečné výsledky VII. Star Rally Historic 2014:

    1. Paul Chieusse – Patrick Chiappe (FRA), Renault 5 Turbo 1:02:32.9 hod
    2. Lumír Vyorálek – Radek Olejník (CZE), Lada VFTS + 1:36.2 min
    3. Albano Frassinetti – Fabio Villa (ITA), Ford Escort RS Cosw. + 2:15.5 min
    4. Petr Hustý – Václav Tesař (CZE), Alfa Romeo 1750 GTAm + 2:48.2 min
    5. Petr Němec – Ladislav Machoň (CZE), Lada VFTS + 2:50.4 min
    6. Jiří Daněk – Kubala Václav (CZE), Škoda Favorit 136 L + 2:57.6 min
    7. Marek Sum – Jaroslav Malý (CZE), BMW 2002 Ti + 3:37.9 min
    8. Pavel Karlík – Martin Fabián (CZE), Lada VFTS + 4:04.8 min
    9. Petr Nešetřil – Hynek Středa (CZE), BMW 2002 Ti + 6:52.5 min
    10. Karel Jirátko – Ivo Valach (CZE), BMW 2002 Ti + 7:31.5 min


    Info před startem

    Rekordních 66 posádek na seznamu přihlášených

    Pořadatelé z AK Rallye Zlín v AČR zveřejnili seznam posádek, které se jim přihlásily do sedmého ročníku Star Rally Historic.

    A bude se opět na co dívat! Na soupisce je nakonec celkem 66 dvojic z Čech i zahraničí, všichni s velice rozličnými vozy – od těch nejstarších ze šedesátých let, jako např. Škoda Octavia Miroslava Julínka, až po ex-tovární Ford Escort RS Cosworth, který jaký se po tratích barumky proháněl ještě relativně nedávno.

    Nechybí ani speciality v podobě nikdy nehomologované a pouze ve třech exemplářích existující Škodě 160 RS MTX, legendární Lancia 037 Rally Giuseppeho Volty či premiérové předvedení trojice vozů Subaru, Porsche a BMW, které se v rámci české výpravy vydají na podzim na jihoamerický závod La Carrera Panamericana. Fanoušci se mohou těšit také na slovenské showmany otce a syna Bérešovy.

    ⇥

    Gianfranco CeccatoAle největší hvězdou bude Franco Ceccato, kterého pamětníci pamatují z historie Barum rally na přelomu sedmdesátých a osmdesátých let. Ital tehdy na Moravě startoval s rudým Fiatem 131 Abarth týmu 4 Rombi Corse a nyní, po třiatřiceti letech, se do Zlína vrací s tím samým identickým vozem. Star Rally Historic 2014 tedy bude opravdovým můstkem mezi minulostí a současností zlínské automobilové soutěže!

    S příslibem pobavení diváků přijede do zlína Claudio Galli. Italský šoumen, který se představí v originálním BMW M3 E30 po Patricku Snijersovi v barvách BASTOS, bude patřit rovněž k tomu nejlepšímu, co dnešní ročník Star Rally nabídne.

    Claudio Galli baví diváky


    Nová servisní zóna jednou z mnoha novinek

    K zásadním změnám patří nová servisní zóna. Ta díky spolupráci se společností Cream najde své nové místo přímo v srdci baťovského továrního areálu, kde využije parkovací plochy vzniklé po nedávné demolici budov č. 24, 25 a 26. Oproti dosavadnímu servisnímu areálu, který býval umístěn na parkovišti pod zlínskou sportovní halou, půjde o značný kvalitativní posun vpřed.

    ⇥

    „Parkoviště pod sportovní halou pomalu přestávalo potřebám Star Rally Historic vyhovovat, protože bylo poměrně dost skloněné a hlavně se dostalo na maximum své kapacity. Letos jsme počet vozů přijatých do Star Rally Historic zvýšili na šedesát a to už je číslo, které by tyto prostory nezvládly. Zlínská Rally Village, tedy nová servisní zóna v areálu bývalého Svitu, tyto nevýhody eliminuje. Každá posádka nyní bude mít garantovaný vyhrazený prostor 8×7 metrů a celá servisní zóna bude dimenzovaná tak, že jsme do ní mohli přemístit – s výjimkou erzet – prakticky vše potřebné. A navíc ještě přidat nové prvky určené zejména pro diváky,“ vysvětluje Zdeněk Bělák, člen organizačního týmu rally.

    Rally Village poprvé ve Zlíně

    Posádky Star Rally Historic určitě koncept Rally Village ocení – pohodlně, na jednom místě totiž proběhne vše od výdeje materiálů ve čtvrtek ráno, přes administrativní a technickou přejímku v pátek dopoledne, až po sobotní servisní zastávku startovního pole i konec soutěže včetně slavnostního vyhlášení výsledků.

    Nezapomnělo se ani na speciální program pro diváky. Například ve čtvrtek večer se ve svitovském rally městečku uskuteční beseda s vybranými jezdci Star Rally Historic, které doplní pozvaní hosté jako Ondřej Coufal s Jiřím Kotkem, kteří nedávno velice úspěšně zdolali Sydney-London Rally Marathon, nebo účastníci La Carrera Panamericana rally, kteří se na náročný podzimní závod teprve chystají. Čtvrteční program zakončí autogramiáda jezdců a hostů Star Rally, celým večerem pak bude provázet známý moderátor a velký fanda rally v jedné osobě, Dalibor Gondík. O den později, v pátek 29. srpna, pak i v Rally Village dojde na samotné závodění, neboť se doslova za jejím plotem několikrát proženou úplně všichni účastníci letošní barumky při populární městské superspeciálce.

    A bude se na co dívat. Přestože do uzávěrky přihlášek ještě zbývá několik dnů, už nyní zlínští pořadatelé poodhalují za všechny alespoň dva z přihlášených skvostů – díky novému rozšíření povolených vozidel až do roku 1995 se v hlavní, měřené části rally bude moci ukázat ex-tovární Ford Escort RS Cosworth po Francoisi Delecourovi, se kterým odstartuje italský pilot Albano Frassinetti.

    Renault 5 Maxi

    Na seznamu je také atraktivní Renault 5 Turbo, se kterým tratě barumky brázdívali v první polovině 80. let kupříkladu Brane Kuzmič nebo Attila Ferjancz.. Letos se za jeho volantem představí Paul Chieusse, který se v roce 2012 stal za volantem Peugeotu 307 WRC šotolinovým vicemistrem Francie. Fanoušci historických automobilů se mohou těšit i na řadu dalších zajímavých vozů a posádek, která tvořila barevnou historii soutěžního sportu, podrobný náhled do seznamu přihlášených ale pořadatelé vypustí až po uzávěrce přihlášek, která je naplánována na pátek 8. srpna.

    Slavnostní start Star Rally Historic se uskuteční na startovní rampě na náměstí Míru v pátek 29. srpna o půl čtvrté, cíl je pak naplánován na sobotu po 17 hodině na cílové rampě umístěné přímo u servisní zóny.


    Star Rally Historic posiluje pozice

    Zatímco v prvních letech šlo zejména o vloženou atrakci pro diváky, před jejímiž zraky defilovaly historické rally vozy v rámci demonstrační jízdy, letos už podruhé půjde o plnohodnotný podnik měřený na čas. Tuto změnu pořadatelé z AK Barum poprvé zavedli loni zejména na popud samotných posádek a jak se záhy ukázalo, novinka padla na úrodnou půdu. Na startu se totiž v roce 2013 objevila elita českého historického motosportu, např. Jiří Navrátil s Fordem Sierra RS Coswort nebo Lubomír Tenkl s BMW M3, kteří zatoužili po skalpu Jaroslava Vančíka s Ladou VFTS. Právě souboje této trojky byly největším kořením a nutno dodat, že se jelo naplno až do posledního metru. Šestý ročník Star Rally Historic nakonec ovládl Vančík před Tenklem, Navrátil skončil kvůli desetisekundové penalizaci třetí.

    Pořadatelé Star Rally doufají, že se v letošním roce na startu objeví ještě lepší konkurence. Dosavadní kontakty se zejména domácími týmy a posádkami dokonce vedly k tomu, že se po roce opět zvýší propustnost trati.

    ⇥

    „Historické automobily jsou pro řadu lidí čím dál, tím víc atraktivnější a lákají jak diváky, tak závodníky. Právě tento zájem nás přiměl, abychom letos Star Rally Historic v programu barumky vyčlenili větší prostor a mohli zvýšit počet převzatých vozů z padesáti na šedesát,“ říká Zdeněk Bělák, člen organizačního výboru Star Rally Historic.

    Zmíněná šedesátka vozů bude stejně jako vloni rozdělena do dvou základní kategorií, kdy ta první bude měřena časomírou a druhá pojede jako demonstrační jízda rally legend. Jak ukázal předešlý ročník, toto členění dokáže zaručit velkou pestrost startovního pole.

    ⇥

    „V měřené části jsou u vozů vyžadovány trochu striktnější předpisy v podobě průkazů historických vozů HTP či TPHV,“ vysvětluje Bělák. „Na druhou stranu u neměřené kategorie legend jsou předpisy trochu benevolentnější a umožňují projet trať závodu například i posádkám, které nemají klasické závodní licence či jejichž vozy se lehce odlišují od homologace. Díky tomu se fanouškům mohou ukázat například automobily, které by se na trať plnohodnotné rally nedostaly.“

    Stejně jako v předešlých letech i letos pořadatelský tým jedná o účasti zahraničních posádek, které do Zlína pravidelně přivážejí ty nejklasičtější vozy např. značek Lancia či Porsche. Byl to právě ročník 2013, kdy Zlín vůbec poprvé v historii přivítal legendární Lancii 037 Rally skupiny B. Podobných automobilových perel se ale na Star Rally Historic neukázalo ještě hodně, takže rozhodně není důvod usínat na vavřínech. Organizační tým však zajištění podobných atraktivních vozů stojí velké úsilí.

    ⇥

    „Star Rally Historic je stále hlavně doplňkový podnik k Barum Czech Rally Zlín. Proto i fond na případnou podporu posádek je bohužel trochu omezený a zaměřuje se třeba na nepřímou pomoc v podobě zajištění ubytování. Samozřejmě, kdo by nechtěl třeba na Pindule vidět legendární Stratos, ale vše je hlavně o jednáních, která s různými týmy vedeme už několik měsíců. Takže nezbývá než doufat, že se do srpna podaří domluvit nějakou takovou atrakci,“ uzavírá Bělák.

    Sedmý ročník Star Rally Historic bude vycházet ze schémat předešlých let. Soutěžní část odstartuje v pátek 29. srpna na městské Super RZ v ulicích Zlína, kde si účastníci do sytosti užijí bohatou diváckou kulisu. V sobotu se pak největší show odehraje na rychlostní zkoušce ve Slušovicích, která bude po vzoru roku 2012 organizovaná jako polookruh. Účastníci Star Rally Historic do divácky vděčného testu odstartují celkem dvakrát, oba průjezdy budou vyplněny ještě trojicí klasických – a věhlasných – rychlostních zkoušek: Maják, Troják a Semetín. Souhrnná délka RZ činí 84,76 km, start i cíl rally pak bude situován na zlínské náměstí Míru.

    Audi historici Lancia Peugeot Star rally historic Zlín
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Redakce RL.CZ

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák24.9.2025

    23. RALLYLEGEND 2025 – cesta do minulosti pod majestátním Monte Titanem

    Ivo Nowi Novák4.8.2025

    Barum Czech Rally Zlín 2025 – seznam přihlášených posádek

    Ivo Nowi Novák3.8.2025

    STAR Rally Historic 2025 – seznam přihlášených posádek

    Leave A Reply Cancel Reply

    Nadcházející události

    Lis 29
    Celý den

    Mikuláš rally Slušovice 2025

    Pro 6
    Celý den

    Pražský rallysprint 2025

    Zobrazit kalendář
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.