Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Barum rally 2025 zveřejnila Zvláštní ustanovení a odkryla tratě erzet

      18.6.2025

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»HISTORICI: Škoda 1000 MB v rally
    Soutěžáky

    HISTORICI: Škoda 1000 MB v rally

    By Zdeněk Weiser20.3.20143 Mins Read

    V polovině šedesátých let představila mladoboleslavská automobilka nový vůz se změněnou koncepcí pohonu a samonosnou ocelovou karoserií. Hlavní výhodou přestěhování motoru dozadu byla absence kardanové hřídele, nižší stavba vozu, lepší aerodynamika i jízdní vlastnosti.

    Škoda 1000 MB pro soutěže

    Jako nástupce Škody Octavia byla „tisícovka“ zhruba o 165 kg lehčí. Zásadním handicapem bylo naproti tomu použití slabého motoru o litrovém objemu. Tovární jezdci byli vzhledem ke ztrátě výkonu ke změně vozu zpočátku skeptičtí. Přesvědčilo je teprve absolutní vítězství Brunclíka při premiéře soutěžní „tisícovky“ v polovině října 1964 na Rallye Škoda v Plzni.

    V první fázi vývoje byl k dispozici čtyřdveřový model pouze s motorem o objemu 998 ccm a výkonem 60 koní. Jednalo se o stejnou konstrukci jako u oktávie – hliníkový blok, litinová hlava motoru, zastaralý ventilový rozvod OHV a pouze třikrát uložená kliková hřídel. O přívod paliva se staral jediný spádový karburátor. Soutěžní motor v úpravě A2 měl vyšší kompresní poměr, vačku s úhlem otevření ventilů 260°, vyleštěné sací kanály a laděný výfuk. Čtyřstupňová převodovka byla umístěna ve společné skříni před zadní nápravou.

    Skoda 1000 MB motor

    Problémem motoru uloženého za zadní nápravou je chlazení. Boční nasávací kapsy nestačily dodávat chladiči dostatek náporového vzduchu, a tak byl ke klice připojen ventilátor. Takové řešení samozřejmě ubíralo slabému motoru na výkonu. Všechna čtyři čtrnáctipalcová kola byla stále opatřena pouze bubnovými brzdami. Vpředu byla namontována lichoběžníková náprava, vzadu kyvadlová se dvěma podélnými rameny. Soutěžní verze měla zkrácené vinuté pružiny a dvojčinné kapalinové teleskopické tlumiče pérování s tvrdší charakteristikou útlumu.

    Skoda 1000 MB GT

    V roce 1965 na Rallye Vltava započítávané do ME startovaly tři tovární posádky s vozy Škoda 1000 MB – GT upravenými pro skupinu B3. Všechny tři dojely do cíle v první desítce celkového pořadí v čele s posádkou J. Bobek – Hnatevič (5. místo). Sací potrubí bylo osazeno dvěma karburátory Jikov 32 SOP, motor dostal 280stupňovou vačkovou hřídel a další úpravy. Výkon vyrostl na 75 koní, maximální krouticí moment na 79 Nm při 5000 ot/min.

    V následujícím roce vzniklo v mladoboleslavské automobilce oddělení „Výroby zvláštních modifikací“. Jednalo se v podstatě o sportovní oddělení, kde se vyráběly speciální díly pro automobilový sport a závodní vozy. Základem úprav byla sportovní verze Š 1000 MBG se dvěma spádovými karburátory. Sériová verze měla výkon 52 koní a nejvyšší točivý moment 75,5 Nm při 3000 ot/min. Postupně byla homologována převodovka s vhodnějším odstupňováním a alternativní stálý převod.

    Na Rallye Vltava 1967 bylo ve startovním poli 28 vozů Š 1000 MB. Václav Bobek mladší dosáhl s továrním „embéčkem“ nejlepšího mezinárodního výsledku, když dojel třetí za Carlssonem (Sab 96 V4) a Zasadou (Porsche 912). Na domácích tratích se objevily výrazně silnější vozy Renault 8 Gordini v čele s neporazitelným Hubáčkem a „továrna“ přestala třídu A2 – 1300 ccm obsazovat. Ve třídě A1 – 1000 ccm dominoval Brunclík, v nejsilnější třídě B5 – 5000 ccm porazil kopřivnické Tatry Milan Žid.

    Více informací o vozech Škoda 1000 MB a dalších modelech se dočtete v magazínu RALLY 01 / 2013

    Vozy Škoda 50-60 tých let - Rally Magazin 01_2013

    historické automobily Škoda 1000 MB závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    June
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
          1
    234567
    • Lak Racing Rallye Plzeň 2025

      All day
      07/06/2025
      https://www.arkp.cz

      LaK Racing Rallye Plzeň 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    8
    9101112131415
    1617181920
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    21
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    22
    23242526272829
    30      
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.