Již nadcházející víkend zahřmí v podhůří rakouských Alp motory historických i současných soutěžních vozů u příležitosti prvního ročníku rakouských Gruppe B Rallylegenden. V pestrém startovním poli najdou fanoušci průřez celou historií světového rallysportu od skupiny 2, 4, B, A, Super 1600, Super 2000, GT3 a WRC. Nechybí ani jezdecké osobnosti v čele s Kalle Grundelem a sedm českých posádek.

Diana mezi předjezdci

I když se posádkám nebude měřit čas, v čele soutěžního pelotonu nemohou chybět předjezdci. Čest prvního vozu na trati dostane veterán Austro Daimler AD 22 z roku 1908 z konstrukční kanceláře Ferdinanda Porsche, který připomene počátky automobilizmu v Rakousku. Známá soutěžní spolujezdkyně Ilka Minorová usedne do upraveného Lanceru Evo 10 vedle handicapovaného lyžaře Reini Sampla. O emoce se postará atraktivní Ital Paolo Diana s Fiatem 131 Abarth.

Skupiny 2, 4

Se startovním číslem 5 jede špičkový bývalý německý soutěžák Klaus Fritzinger, který pravidelně startoval v zahraničí a na kontě má tři vítězství z Tour de Europe. Jeho Toyota Celica GT TA 22 z roku 1973 pochází přímo z továrního týmu TTE Ove Anderssona. Za pozornost určitě stojí také Ford Cortina Lotus z roku 1965 rakouského mistra Nothdurftera a extovární BMW 2002 Ti po Waldegaardovi, se kterým se Bernhard Jensch několikrát objevil i u nás.

Skupině 4 dominuje osm exemplářů Audi Quattro, Renaulty Alpine A110, Datsun 240 Z, Lancia Stratos a Ferrari 308 GTB. Pamětníci starých ročníků Barumky si určitě vzpomenou na Itala Franco Ceccata s Fiatem 131 Abarth týmu 4 Rombi Corse (st. č. 32), který startoval po boku populárního „Luckyho“ a dvakrát vyhrál Rallye Tatry. Další jezdeckou osobností je trojnásobný belgický mistr Marc Duez, který tentokrát usedne do Opelu Kadett GT/E.

Rallyové prototypy

Znalce historie a techniky určitě oslní prototyp továrního Fiatu X 1/9 skupiny 5 z roku 1973 pocházející z muzea Abarth Works Belgičana Moerenhouta. Sportovní dvoudveřový vůz s motorem 1,8 litru umístěným za zadní nápravou a výkonem 210 koní startoval v režii továrního turínského týmu v polovině sedmdesátých let na Tour de France Auto a Giro d’Italia. Vzniklo pouze 5 exemplářů.

Dalším skvostem je prototyp Renaultu Alpine A310 V6, který měl být francouzskou zbraní na hegemonii Lancie Stratos. K jeho homologaci však nikdy nedošlo. 290 koní silná alpinka vyhrála s Guy Frequelinem za volantem v roce 1977 francouzské mistrovství. Do této skupinky samozřejmě patří i vzácné české prototypy Škody Garde 160 MTX (Horník, č. 66) a Škody 130 LR Evo sk. S (Soukup, č. 53). Více o našich posádkách – Češi na rakouských Legendách.

Skupina B

Samostatnou kapitolou rakouských Rallye Legend jsou samozřejmě speciály legendární skupiny B. Ve startovní listině figuruje 13 vozů. Většinou se jedná o Audi Quattra. Nejatraktivnější okřídlené monstrum Quattro S1 E2 (výkon 550 koní) si vyzkouší špičkový rakouský jezdec Hermann Neubauer, který letos jezdí s Fiestou S2000. Na startu ovšem nebude chybět ani Lancia Delta S4, Renault 5 Turbo Maxi, Porsche 911 SC RS nebo Opel Manta 400 po rakouském mistrovi Seppu Haiderovi. Bývalý tovární jezdec VW, Peugeotu a Fordu Švéd Kalle Grundel se představí s originálním Peugeotem 205 T16 sk. B, se kterým v roce 1985 získal německý titul.

Moderní vozy

Zkrátka nepřijdou ani příznivci současné soutěžní techniky. Talentovaný 18letý rakouský mladík Chris Burgger jede se Škodou Fabia S2000 Baumschlagerova týmu BRR, aktuální lídr německého šampionátu Ruben Zeltner se představí se svým zebrovaným černobílým Porsche 911 GT3.

Zlatým hřebem takřka osmdesátičlenného startovního pole jsou dva speciály kategorie WRC. Juniorský mistr světa Aaron Burkart usedne do továrního Subaru Impreza WRC97 po legendárním Colinovi McRae. Sběratel vozů Peugeot Erich Müller přiveze Peugeot 206 WRC po Marcusovi Grönholmovi.

Share.
Leave A Reply