Jedna z nejtěžších soutěží světa East African Safari Classic Rally 2015 ostartovala 19. listopadu. Vůbec poprvé v historii se na start závodu postavila ryze česká posádka. Národní barvy hájí s vozem Datsun 240 Z dvojice Coufal – Maděra.
Startovní listina / Entry list
MAPA (PDF)
Časový harmonogram / Time Itinerary (PDF)
LIVE tracking / sledování posádek
I. den, Čtvrtek 19. 11.
Délka celkem: 463,86 km
Z toho RZ/TC (3): 231,44 km
RZ 1 Dindiri / 54.25km
Start I. vozu: 7:48 (5:48 SEČ)
Rychlá a plynulá sekce s písčitými úseky. Mnoho horizontů, na kterých se bude skákat. Trať vede přes vesnice, kde bude třeba dbát mimořádné opatrnosti.
Fast smooth flowing road section. Sandy in places. Many jumps and passes through some villages. Extreme care in these busy villages.
RZ 2 Kagobamani / 109.13km
Start I. vozu: 9:51 (7:51 SEČ)
Rychlá zkouška, místy rozbitá. V případě deště číhají na posádky bahnité louže.
Section composes of some fast bits, rough in places with some narrow roads, could be tricky if wet with some long mud holes.
RZ 3 Sosobora / 68.06 km
Sekce nabízející kombinaci rychlých a rozbitých kamenitých úseků. Husté osídlení kolem trati bude opět vyždovat velkou opatrnost.
Section full of everything, smooth and fast in places, rocky and rough bits, twisty and drive carefully in some busy villages.
RZ ZRUŠENA z bezpečnostních důvodů.
Summary: Prvním den Safari rally opanovaly vozy Porsche 911
Když těsně před startem odstoupil obhájce loňského vítězství Ian Duncan (porucha motoru – zlomený vačkový hřídel), otevřela se cesta pro favorizované vozy porsche. Nejrychleji zajel první dva testy soutěže ostřílený Alastair Cavenagh. Výborný výkon podal legenderní Stig Blomqvist, který se usadil na druhé příčce. Jediný, kdo dokázal bńarušit hegemonii vozů z dílyn „Tuthill Porsche“ byl Jorg Perez Companc s Fordem Escort RS 1800 na sedmém místě.
Česká posádka Ondřej Coufal – Roman Maděra s Datsunem 240 Z (St. č. 34) dokončila první etapu.
Češi bez problémů absolvovali první test. Na druhém si však vybrali svou porci smůly, když uvízli v 800 metrů dlouhé bahnité louži a museli být vyproštěni pořadatelskými vozy. Ke vší smůle byli zároveň posledním vozem, které do bahenní pasti vjel. Zbytek startovního pole už pokračoval zpět proti směru jízdy rovnou do servisu.
Trápení v blátě však nebylo to nejhorší, co Čechy v průběhu prvního dne potkalo. Situaci předcházelo drama, při kterém Ondřej s Romanem nezištně a jako jedni z mála pomohli zraněné ženě. Ta utrpěla vážná poranění při nehodě Gerarda Marcyho a Erica Gressense (Porsche 911 St. č. 4).
Pořadatelé nyní musí vyřešit přidělení správného času. Bez ohledu na konečný čas a výsledek závodu mohou Češi vzpomínat na Afriku s tím, že zachránili lidský život. A za to jim patří velké uznání.
DAY 1 – Výsledky po RZ 2:
Odstartovalo: 50 / Dokončilo: 32
1. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 96:19
2. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 98:31
3. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 102:45
4. Joakim Roman / Jorgen Fornander, Porsche 911, 104:55
5. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 107:52
6. David von Schinkel / Per Bjorkman, Porsche 911, 112:40
7. Jorge Perez Companc / Jose Volta, Ford Escort RS 1800, 117:9
8. Richard Jackson / Ryan Champion, Porsche 911, 117,36
9. Onkar Singh Rai / Baldev S. Chager, Porsche 911,117:45
10. Francois Kicq / Andre Leyh Porsche 911, 117:57
29. Ondrej Coufal / Roman Madera, Datsun 240 Z, 123,17 (26. místo absolutně v etapě)
2. den, Pátek 20. 11.
Délka celkem: 518,48 km
Z toho RZ/TC (3): 212,68 km
RZ 4 Kasawa 3 / 103.94 km
Start 1. vozu: 6:58 (4:58 SEČ)
Klikatý a rachlejší charakter má prvních 30km. Trať protíná řadu odvodňovacích kanálů. V některých místech je třeba hledat ideální průjezd vzhledem k měnícím se podmínkám.
The first 30km is fast and twisty. The section becomes ruff from here with a lot of diversions over broken culverts. On some patches keep on best track you can see as the road condition changes off and on.
RZ 5 Mackinon Road / 85.25 km
Start 1. vozu: 9:09 (7:09 SEČ)
Velmi rychlá sekce vedoucí panenskou buší s pohybem divoké zvěře, speciálně slonů. Zvěř před jedoucími vozy zpravidla prchne, přesto je třeba dbát velké opatrnosti a za žádných okolností opouštět vůz! Mimořádné pozornosti je třeba na kilometru 52, kde trať prochází vesnicí.
A very high speed open road in complete virgin bush land, with a lot of wild animals, especially elephants. These animals normally move away from rally cars, but one must exercise caution on this road and should you break down, do not walk away from your car! At 52.00km you approach a very busy, narrow village. Exercise extreme caution here!
RZ 6 Isinet 1 / 23.50 km
Start 1. vozu: 14:32 (12:32 SEČ)
Na úvodní úsek s bahnitými loužemi navazuje klikatá rozbitá část s velmi rychlým finišem.
Ruff and mud holes to start with. Followed twisty thick rocky terrain and to end very fast road.
Stig Blomqvist jde do čela
Fantastický výkon švédské legendy pokračuje. Bezchybnou jízdou využil Blomqvist zaváhání lídra Alastaira Cavenagha, který své porasche utopil v bahně po jezdecké chybě ztratil spoustu času, a posunul se do čela průběžné klasifikace.
Češi stále ve hře
I druhý den dokončil Datsun 240 Z posádky Coufal – Maděra. Nejdelší etapa ale opět pořádně otestovala odhodlání českých borců.. Nováčci na Safari rally se však rychle učí a dá se předpokládat, že pokud vydrží technika, budou se české barvy posouvat výsledkovou listinou vzhůru.
„Hodně náročný den. V úvodu defekt a zapadnutí v bahně. Naše servisní auto jsme viděli jen jednou, a to stačilo sotva na dotankování. Během další RZ dva defekty, celkem 3 po dvou testech!!! Jízdní vlastnosti auta někde za rohem (pz hlava kola poškozená po nárazu ráfkem o beton). Další dvě vložky jsme jeli s tím. Oprava až ve večerním servisu. Servisní auto nám dorazilo s 3 hod zpožděním. Tedy v době, kdy naše auto už mělo být v up… Těžko popisovat, Safari se musí zažít. Není to sprint. Bojujete s nevyspalostí, vložky jsou fyzicky náročné, neskutečně obtížné. A přejezdy na další rz jsou další závod. Sotva stíháte nasadit helmu a startujete. Ale přes to vše, jsem rád, že jsme tady!“ Ondřej Coufal
DAY 2 – Výsledky po RZ 6:
1. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 217.07 (min.)
2. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 225,50
3. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 228.48
4. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 233.38
5. Joakim Roman / Jorgen Fornander, Porsche 911, 239,36
6. Richard Jackson/Ryan Champion, Porsche 911, 240.07
7. Onkar Singh Rai / Baldev S. Chager, Porsche 911, 240,21
8. Carl Tundo / Tim Jessop, Triumph TR7 V8, 241.42
9. Bernard Munster / Johan Gitsels, Porsche 911, 247.12
10. Andrew Siddall / Carl Williamson, Datsun 260Z, 247.43
43. Ondrej Coufal / Roman Madera, Datsun 240 Z, 319,44 (41. místo absolutně v etapě)
3. den, Sobota 21. 11.
Délka celkem: 295,29 km
Z toho RZ/TC (3): 215,57 km
RZ 7 Amboseli Fence 1 / 75.74 km
Start 1. vozu: 8:25 (6:25 SEČ)
Rychlý začátek s několika brody. Dále trať přechází v drsnější písčité pasáže. Po 45km střídá písek velmi jemný prach. V závěru čeká na posádky několik zrádných skoků . V důsledku předchozích dešťů je třeba počítat s četnými naplaveninami.
Fast and smooth to start with. A couple of nasty river crossings. After 19.50km becomes rougher, sandy patches with ruts and sandy river crossings. At 44.60km long patches of very thick, loose dust. Ruff patches continue with a lot of tricky jumps over culverts. Wash aways evident on some patches on both sides of the road.
RZ 8 Imbirikani / 89.55 km
Start 1. vozu: 10:13 (8:13 SEČ)
Sekce vedoucí soukromým rančem s pohybem zvěře. Zpočátku rychlá trať přechází v klikatou v otevřené buši po prašných cestách. Druhá polovina sekce v buši vyžaduje pečlivou navigaci.
Section is in a private ranch. Exercise care. There is a lot of wildlife from start to 35.00km. Fast to start off, becomes very twisty, through thick narrow bush. Opens up later and deep loose dust after 26.50kms. Many tracks on this open bit. Stay on main track unless indicated in notes. After 42.00 km the road becomes twisty and ruff through narrow bush again. Last bit, opens up and is rocky and ruff. This section will keep the navigators awake!
RZ ZRUŠENA pro nesjízdnost (voda na trati)
RZ 9 Isineti 2 / 50.28 km
Start 1. vozu: 11:46 (9:46 SEČ)
Zpočátku rozbitá a kamenitá trať s bahnitými loužemi přechází ve své polovině v rychlou pasáž zkončenou opět klikatými a kamenitými úseky.
Ruff and mud holes to start with. Followed by twisty through rocky terrain. After 24.00km becomes a very fast road. Watch out for small game. Last 8.00km rocky and twisty.
Češi se zvedají z prachu
Za slunečného počasí si dnešní etapu užívali všichni účastníci Safari rally. Včetně Ondry a Romana. S vyladěným vozem si kluci konečně užili to pravé africké závodění. Zajeté časy pak byly překvapením nejen pro českou posádku – 19. čas na RZ 7 a 29. čas na RZ 9 (RZ 8 byla zrušena pro nesjízdnost) posunul tandem na datsunu vzhůru v tabulce průběžné klasifikace. Ta se však ještě v noci měnila poté, co ředitelství zohlednilo situaci z prvního dne (Češi pomáhali u zraněné divačky). V konečné podobě výsledkové listiny tak dvojice Ondřej Coufal – Roman Maděra figuruje na 36. místě. Na vedoucího Stiga Blomqvista ztrácí necelé dvě hodiny.
„Super den. Vše bez problémů a dokonce máme auto i po servisu a vše včas. Na první vložce jsme předjeli 4 auta. Druhá byla navigačně náročnější – bloudění cca 1 minutu, ale to nic není. Roman je zatím bezchybný. Motor i převodovka drží. Jo a auto už nám stihlo vyschnout…!“ Ondřej Coufal
DAY 3 – Výsledky po RZ 9:
1. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 293,18 (min.)
2. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 300,04
3. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 303,48
4. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 309,48
5. Carl Tundo / Tim Jessop, Triumph TR7 V8, 320,00
6. Onkar Singh Rai / Baldev S. Chager, Porsche 911, 322,37
7. Joakim Roman / Jorgen Fornander, Porsche 911, 323,02
8. Bernard Munster / Johan Gitsels, Porsche 911, 323,43
9. Richard Jackson / Ryan Champion, Porsche 911, 324,31
10. Geoff Bell / Tim Challen, Datsun 260 Z, 326,09
36. Ondrej Coufal / Roman Madera, Datsun 240 Z, 411:22 (31. místo absolutně v etapě)
4. den, Neděle 22. 11.
Délka celkem: 415,30 km
Z toho RZ/TC (3): 206,99 km
RZ 10 Amboseli Fence 2 / 41.01 km
Start 1. vozu: 8:55 (6:55 SEČ)
Převážně rychlá zkouška s řadou brodů zakončená zatáčkovitým úsekem v buši.
Most of the section is very fast with a lot of small game. Last bit twisty through bush. A couple of nasty river crossings.
RZ 11 Longido 1 / 110.10 km
Start 1. vozu: 10:58 (8:58 SEČ)
Velice rychlá sekce s množstvím skoků přes kanály. V polovině přechází v drsnější část s nnánosy a velkými skoky. Konec zkoušky vede do kopce úzkými vlásenkami. Houstnoucí doprava ke konci vložky bude vyžadovat zvýšenou pozornost.
Very fast road, with lot of jumps over culverts and fast bends up to 43.45km. From here rough patches with many wash aways, diversions and big ruff jumps over culverts. At 68.72km road opens up but, some long patch es of thick loose dust and ruff drifts. Last bit is interesting with slow hairpin and bends uphill. Once on top, fast and slow bends with increased traffic.
RZ 12 Samora 1/ 55.88 km
Start 1. vozu: 12:51 (10:51 SEČ)
Zpočátku rychlý test na širokých otevřených cestách s provozem. Přechází v klikatou a rozbitější část, která vede přes několik masajských vesnic. Dále protíná několik říčních koryt a skákacích horizontů. Závěr sekce obstará klidnější část, nicméně nebezpečné nánosy a skoky budou vyžadovat maximální soustředění až do cíle.
From 10.00km an open wide road with traffic. Becomes ruff and twisty through rocky terrain with narrow roads. Passes through several Masai villages, river beds and ruff jumps. Road improves after 40.00km, but has many concrete drifts and jumps.
Posádky zavítaly do Tanzanie
Čtvrtý den Safari rally nabídl rychlostní zkoušky v sousední Tanzanii. Posádky a technika již jeví známky opotřebení a tak následující den volna přichází nanejvýš vhod. Na první příčce průběžné klasifikace bude odpočívat do úterý veterán Stig Blomqvist, který udržel vedení i přes defekty. Právě pneumatiky promlouvaly nejvíce do hodnocení 4 dne. Dalším z rozhodujícíh faktorů byla přesná navigace. Speciálně závěrečný test prověřil spolujezdce. Například zkušený Bernahd Munster ztratil cený čas, když jel 3 km nesprávným směrem…
Datsun české posádky stoupá v tabulce
Posun o pět míst zaznamenali v cíli čtvrtého dne Ondřej Coufal s Romanem Maděrou. Technické problémy (poškozené řízení a zadní zavěšení) z druhé etapy jsou zdá se minulostí. Auto i posádka až na drobnosti (prasklý palec rozdělovače) fungují. Stále je však mít na paměti, že hlavním cílem premiérové účast je dojet do cíle. Bez ohledu na výsledek.
DAY 4 – Výsledky po RZ 12 – oficiální vč. penalizací (PDF):
1. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 422,36 (min.)
2. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 430,36
3. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 445,49
4. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 446,04
5. Richard Jackson / Ryan Champion, Porsche 911, 451,49
6. Bernard Munster / Johan Gitsels, Porsche 911, 459,46
7. Onkar Singh Rai / Baldev S. Chager, Porsche 911, 469,10
8. Andrew Siddall / Carl Williamson, Datsun 260Z, 468,30
9. Tejveer S. Rai / Zahir Shah, Porsche 911, 469,10
10. Geoff Bell / Tim Challen, Datsun 260 Z, 472,52
38. Ondrej Coufal / Roman Madera, Datsun 240 Z, 662,45 (34. místo absolutně v etapě)
Následuje den volna.
6. den, Úterý 24. 11.
Délka celkem: 347,07 km
Z toho RZ/TC (3): 232,18 km
RZ 13 Mti Moja 1 / 28.54 km
Start 1. vozu: 8:53 (6:53 SEČ)
Zkouška, která je mixem všeho. Místy rychlá, s řadou nánosů, těžká na navigaci v celé své délce. Trať prochází několika říčními koryty.
Section full of everything. Fast to start off. Becomes ruff and narrow in places. Lot of wash aways in places with narrow roads. Tricky navigation, all through the section. A few ruff river / drift crossings.
RZ 14 Monduli 2 / 117.58 km
Start 1. vozu: 9:41 (7:41 SEČ)
Technických prvních 15 km v běžném provozu. Následuje klesání do údolí Rift Valley s řadou pomlých zatáček. Zde trať přejde v rychlejší pasáže s narušenými a prašnými úseky. Na 45. kilometru musí posádky počítat s betonovými překlady a rozbitějším charakterem trati, který trvá až po kilometr 73. V tomto bodě se trať zklidní a s několika skoky pokračuje až do cíle.
Fast and twisty up to 15.00km, with care for on coming local traffic. From here awesome road going down hill with twisty slow and hairpin bends to the bottom of the Rift Valley. Here it turns to fast road with some nasty ruff drifts and thick loose dust in places. From 45.00km many caution concrete drifts. At 48.46km turn right and the road becomes rougher with many diversions and wash aways and plenty of ruff caution jumps over culverts. Road improves after 73.74km with fast and jumps up to end of section.
RZ 15 Ol Donyo Longido 1 / 86.06km
Start 1. vozu: 11:34 (9:34 SEČ)
Rychlá zkouška s místy rozbitými betonovými přejezdy. Mezi 37. a 62. kilometrem nesmírně těžká po stránce navigace. Klikatá, kamenitá s řadou děr. Následně trať zrychlí a s řadou skoků a zrádných horizontů přivede posádky do cíle tastu a zároveň poslední zkoušky 6. dne.
Fast road with fast bends, many blind concrete drifts to begin with and ruff in places. From 37.36km to 62.40km, a navigator night mare. The road is twisty, ruff, rocky and has many mud holes in places. Keep on main track unless specified in the Road Book. From 62.40 km onwards, the road improves fast in the last bit with many jumps over culverts.
DAY 6 – Výsledky po RZ 15 – oficiální vč. penalizací:
1. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 565,52 (min.)
2. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 576,11
3. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 591,18
4. Bernard Munster / Johan Gitsels, Porsche 911, 617,59
5. Tejveer S. Rai / Zahir Shah, Porsche 911, 625,42
6. Geoff Bell / Tim Challen, Datsun 260 Z, 627,39
7. Onkar Singh Rai / Baldev S. Chager, Porsche 911, 628,18
8. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 643,08
9. Joakim Roman / Jorgen Fornander, Porsche 911, 646,08
10. Jayant Shah / Ravi Chana, Porsche 911, 649,38
36. Ondřej Coufal / Roman Maděra, Datsun 240 Z, 844,55 (22. místo absolutně v etapě)
7. den, Středa 25. 11
Délka celkem: 460,51 km
Z toho RZ/TC (3): 268,02 km
RZ 16 Eljoro Enoiti / 153.92 km
Start 1. vozu: 6:43 (4:43 SEČ)
Nejdelší rychlostní zkouška letošního ročníku. Velmi rychlá s řadou skoků. Po šedesáti kilometrech opouští hlavní silnici a vydá se do savany. Po dalších devíti kilometrech se napojí na hlavní komunikaci a v rychlém tempu s dalšími skoky míří do obydlené části. S blížícím se koncem testu houstne doprava. V samotném závěru přechází trať do buše a stává se rozbitější a zrádnější.
The longest section of the rally. Has everything in it! Very fast with many jumps up to 60.20km. Hereafter turn right off main road. It is into savannah type plain, narrow, twisty track, rough in places for 9.00km. The track joins main road from here and is fast with many ruff jumps, through the village at 106.70km. Ruff from here. Caution with more traffic. Last bit after 122.55km it is twisty and narrow through bush with lots of wash a ways in places. A few diversions over ruff and many loose sandy patches.
RZ 17 Mti Moja 2 / 28.20 km
Start 1. vozu: 9:11 (7:11 SEČ)
První část vede po trati RZ 13, druhá, člnitější klade nároky na přesnou navigaci.
First bit repeat of CS13. Last bit, ruff and twisty with tricky navigation.
RZ 18 Ol Donyo Sambu 2 / 85.82 km
Start 1. vozu: 10:47 (8:47 SEČ)
Obrácená RZ 15. Rychlá s množstvím skoků.. Kamenitá s výmoly a dírami. Pro spolujezdce doslova noční můra. V polovině se charakter zkoušky zklidní. Skoky potěší posádky v samém závěru, počítat je třeba s betonovými přejezdy.
Reverse of CS15, fast with many jumps up to 23.00Km. Ruff, rocky, many mud holes and tracks! This section is a navigators nightmare! After 48.50km road improves. Last bit, a lot of jumps and concrete drifts.
DAY 7 – Výsledky po RZ 18 – neoficiální:
… (čekáme na oficiální výsledky vč. penalizací)
34. Ondřej Coufal / Roman Maděra, Datsun 240 Z, 1024,40 (18. místo absolutně v etapě)
8. den, Čtvrtek 26. 11.
Délka celkem: 492,45 km
Z toho RZ/TC (3): 202,69 km
RZ 19 TPC / 55.12 km
Pravděpodobně nejsložitější test pro spolujezdce. Rychlý, uskákaný a velmi nebezpečný začátek s množstvím skoků. Následuje průjezd kolem nádrže a přehrady. Pečlivá navigace je v této části klíčová. Po přejezdu hráze následuje rychlý široký úsek do cíle.
Probably the most complicated section for navigators! Rough and bumpy for the first 13.00km with many very ruff jumps over culverts with broken concrete drifts. The section opens up to lovely view of the dam on the left. From here very stiff navigation. Keep on main track until specified in the Road Book. A few very ruff drift crossings. After crossing the Dam wall, road improves and is wide and fast.
RZ 20 Pare / 72.32km
Podle pořadatelů nejtěžší zkouška ročníku 2015. Zpočátku s hustou dopravou a průjezdy přes vesnice. Po stoupání přechází vložka v náročnou a technickou pasáž. Jízda v úseku 44 – 46 km vyžaduje extrémní pozornost. Hustě osídlené vesnice a frakventovaná doprava může způsobit komplikace. Je třeba počítat s vyšším pohybem lidí a zvěře. Záverečná rychlá pasáž vede přes betonové přejzdy v roadbooku označené dvěma vykřičníky – tedy vyžadující velkou opatrnost.
The toughest section of the event. Fast for first 10.00km with traffic and passing through some villages. Climbing up to hills, becomes twisty, ruff and very narrow, with long drops on the sides. From 44.02km to 46.70km drive with !!! extreme caution. Very narrow road through a very busy village. Lots of animals and people. From here to finish fast road with many double caution concrete drifts.
RZ 21 Naikete / 75.25 km
Mix všech povrchů. Zkouška vyžadují maximální pozornost při průjezdech vesnicemi. Na trati je třeba počítat s enormním výsktem skákacích horizontů.
Section has everything. Fast bits, rough with many drifts and jumps, narrow at places with blind brows. Passes through many villages. Take extreme care.
Těžký den s dobrým koncem
Další z extrémů mají za sebou Ondra s Romanem. Hned první ranní RZ si vysloužila u posádky velký respekt:
„Na první vložce jsem se ze začátku dost bál… Byla fakt nebezpečná,“ hlásil v cíli etapy Ondra Coufal
Datsun obstál, ikdyž bez komplikací se to neobešlo. Výlet mimo trať a defekt zdramatizoval průběh předposlední etapy. Dojem z jízdy však u české dvojice vyvolal optimistická očekávání.
„Bylo by super, kdyby jsme byli do 25. mista za dnešek,“ znělo z kokpitu datsunu v závěrečném servisu.
Realita pak byla o poznání veselejší. 22. nejrychlejší čas v RZ 19 a 17. místo v testu s pořadovým číslem 21 (RZ 20 byla zrušena) vyneslo českou posádku na celkové 19. místo klasifikace předposledního dne. V absolutním pořadí si Ondra s Romanem polepšili o tři příčky a před závěrem Safari rally drží 31. příčku.
DAY 8 – Výsledky po RZ 21 – neoficiální (PDF):
… (čekáme na oficiální výsledky vč. penalizací)
31. Ondřej Coufal / Roman Maděra, Datsun 240 Z, 1024,40 (19. místo absolutně v etapě)
9. den, Pátek 27. 11.
Délka celkem: 360,56 km
Z toho RZ/TC (3): 198,50 km
RZ 22 Wundanyi / 26.96 km
Sjezd v úvodu s řadou pomalých zatáček. Rozbitý povrch s řadou již důvěrně známých přejezdů. Po 15 kilometrech trať zrychlí. Opět je třeba pořítat s vybetonovanými přejezdy koryt.
Very twisty downhill section with many slow and hairpin bends. Very ruff and rocky downhill in places with blind ruff drifts. After 15km road improves with fast, open road over many concrete drifts.
RZ 23 Wild life Work / 67.30 km
Rychlá část v otevřené buši. Pozornost je řeba věnovat divoce žijícím zvířatům, speciálně slonům. Najde se také pár špeků pro navigátory.
A very high speed bush land section. A lot of wild animals, especially elephants. A couple of difficult patches for navigation.
RZ 24 Samburu / 104.24km
RZ 4 ze druhého dne v opačném směru.
Reverse of CS4 (DAY 2) – Ruff over broken culverts for most of the way. Last bit after 66.50km (Care has to be taken, busy Village). Road improves Fast with jumps and some slow bends. More traffic from here to the control.
East African Safari Classic Rally 2015 – Konečné výsledky (PDF):
1. Stig Blomqvist / Stéphane Prevot, Porsche 911, 15:40:07
2. Richard Göransson / Emil Axelsson, Porsche 911, 15:48:06
3. Gregoire de Mevius / Nicolas Gilsoul, Porsche 911, 16:06:39
4. Alastair Cavenagh / Gavin Laurence Porsche 911, 16:53:10
5. Bernard Munster / Johan Gitsels, Porsche 911, 16:56:43
6. Raaji Bharij / Ranjeet Sehmi, Ford Escort, 17:20:29
7. Jayant Shah / Ravi Chana, Porsche 911, 17:38:01
8. Richard Jackson / Ryan Champion, Porsche 911, 17:38:40
9. Steve Troman / Calvin Cooledge, Porsche 911, 17:40:23
10. Jan Hagman / Philip Clarke, Ford Escort RS 1800, 18:13:17
27. Ondřej Coufal / Roman Maděra, Datsun 240 Z, 21:09:31
Oficiální výsledky v jednotlivých RZ (PDF)
East African Safari Clasic Rally 2015
Celková délky rally: 3,353.52 km
Z toho RZ celkem: 1,768.07 km
Z toho přejezdy celkem: 1,585.45 km
Před startem
Vykládka
Jeden z prvních momentů zkoušky odolnosti nastal ihned po příletu první skupiny českého DATSUN TEAMu. Po týdnech plavby se otevřel kontejner se závodním speciálem Datsun 240 Z. Ani začátek období dešťů, provázený hustým deštěm, nemohl zkalit radost ze shledání člověka a techniky…
„Auto už máme u hotelu. Před obědem jsme vyrazili přes celou Mombasu. Projet město není vůbec jednoduche, mimo noční hodiny se dá říct, že klíčové silnice jsou stále ucpané, všude kaluže o velikosti menších rybníků a dva běžné jizdní pruhy se nafukují do několika… Mazec.
Stále prší a asi bude i nadále, teplota kolem 30°C. Zítra začínáme s přípravou auta. Vypadá to, že Safari bude s blátem a kalužema. No ještě je brzo cokoliv hodnotit, každopádně to bude o to větší výzva…“ Ondřej Coufal