Italské Legendy letos přinesly nejen jedinečnou podívanou v podání špičkových jezdců a legendárních soutěžních vozů, ale i celou řadu dramatických situací, mezi nimiž nebyla nouze o havárie. Jedinečná soutěž má svoji nenapodobitelnou atmosféru a tomu mnozí účastníci podřizují vše…

Tvrdá setkání s balíky slámy

Už první páteční měřený úsek v „podhradí“ San Marina byl několikrát přerušen po haváriích divokých domácích jezdců. Kritickým místem se stalo zúžení silnice po průjezdu městským retardérem. Nicolo Fedolfi najel na obrubník a svoji Lancii Delta Intregrale poslal čelně do balíků slámy oddělující příjezd vozů v protisměru.

Téměř ve stejném okamžiku se nahoru dobelhal žlutomodrý BMW M3 místního Marka Bolliniho se zablokovaným pravým předním kolem. Soutěž byla zastavena. Jakmile se znovu rozběhla, netrefil se do zúžení další místní borec Nicola Bonfe. Obrubník poslal jeho žlutého Escorta do balíků slámy tentokrát po střeše a zbývající startující už absolvovali jen volný průjezd.

Štěpán Vojtěch s Peugeotem 206 WRC kvůli tomu dostal přidělený čas Rovanpery, který byl o 5 sekund horší než Schwarzův. Celé zbývající dva dny se pak pokoušel administrativní ztrátu dohonit.

Bitva „emtrojek“

V záplavě „bavoráků“ vynikal Claudio Conforto Galli, kterého známe z letošního startu na zlínské Star Rally. Italský šoumen jezdí s originálním BMW M3 po Snijersiovi zásadně dveřmi napřed. Těžko říci, zda se víc předvádí před diváky nebo před svou krásnou spolujezdkyní Soniou Scarafoni. Jeho doménou jsou především okruhové vložky obsypané davy fanoušků.

V sobotu odpoledne přišla jeho chvíle na RZ7 The Legend mezi průmyslovými halami. Při honičce s další „emtrojkou“ přehnal smyk a zle poškodil příď vozu. Motor naštěstí zůstal v chodu a tak divoký Ital neslevil a držel plyn na podlaze, až odletovaly kusy laminátu.

Ostře sledovaný „kruháč“

Neformálním vyvrcholením Rally Legend je kruhový objezd na příjezdu do cíle. I když se jedná o veřejnou silnici, za civilního provozu zde odvážní jezdci předvádí své drifterské schopnosti. Vyhlášeným králem „kruháče“ je Rakušan Klausner s Audi Quattro. Letos ho ovšem zastínil „Gigi“ Galli s Focusem WRC. Vyhlášené místo se snaží uhlídat místní policie, ale naštěstí dosud byla benevolentní.

VIDEO: Gigi Galli baví diváky na kruháči

Změna nastala po nepovedeném vystoupení Maďara Bujdose, který svoji Ladou 1600 VFTS naboural zadní dveře odstaveného civilního citroënu. Pokutu dostali oba. Jezdec za způsob jízdy a řidička (shodou okolností také Maďarka) za nesprávné parkování. Snad to nebude znamenat konec tohoto kultovního místa.

Share.
Leave A Reply