Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

      5.12.2023

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Komentáře/Recenze»Hvězdy a hvězdičky Star Rally Historic 2011
    Komentáře/Recenze

    Hvězdy a hvězdičky Star Rally Historic 2011

    By Zdeněk Weiser6.9.20114 Mins Read

    Jednou z hlavních atrakcí Star rally byl divoký Paolo Diana se svým kanárkové žlutým Fiatem 131 Abarth. Nenápadný mladík mnoho slov z angličtiny nezná, ale když moderátor na startovní rampě vyslovil slovo „drift“, doslova ožil. Atmosféra na večerní městské speciálce horkokrevného Itala však natolik „vybláznila“, že poslal svého fiata do studené Dřevnice už v prvním kole.

    Příliš toho tentokrát nepředvedl ani Rakušan Niki Glisic s BMW M3, který ovládá pedály bavoráku jednou nohou.

    Bérešovci

    Hlavní tíha show tak zůstala na bedrech rodu Bérešů. A oba se této role zhostili, jak se patří. „Dodi“ úvodní vložku vinou poškozeného setrvačníku motoru nedojel, ale když viděl nadšení fanoušků, poslal v noci na východní Slovensko pro náhradní díl. V sobotu jel s opraveným Opelem Ascona 400 i na rovinkách neustále smykem.

    Diváci byli v extázi, ale zadní gumy při takové jízdě doslova tály. Dvakrát je vyměnil, ale třicetikilometrový Troják byl příliš dlouhý na to, aby jej tímto stylem absolvoval celý. Čest favoritů tak nakonec zachránil jeho otec „Dedo“ Béreš s Audi Quattro Coupé.

    Výsledky dokazují, že odborná komise hodnotila především atraktivní styl jezdců. Druhou příčku zaslouženě obsadil Stanislav Bláha s východoněmeckým Wartburgem 353, který předváděl s kvílejícím vytočeným litrovým dvoutaktem neuvěřitelně razantní nájezdy do zatáček.

    Líbily se i obě Škody 130 LR sk. B. Zatímco Petr Kolář s vozem v barumáckých barvách obsadil třetí místo, Chytilovi praskl při prvním průjezdu kolem Luhačovic disk zadního kola.

    Podle očekávání nezklamaly ani ruské lady, mezi kterými exceloval především známý Maďar Attila Notheisz. Zmínku ještě určitě zasluhuje Slovák Juraj Rakušinec s italským Fiatem 125S s šestnáctiventilovým motorem, který bohužel do cíle nedojel.

    Z techniky nejvíce zaujala věrná replika exotického Datsunu 240 Z. Málokdo si už vzpomene, že s tímto tento vozem, který je známý především úspěchy na africké Rally Safari, startoval na barumce v polovině sedmdesátých let Rakušan Georg Fischer.

    Tři skvostné Lancie Delta Integrale už jsou poměrně okoukané a italští řidiči se nepouštěli do „žádných větších akcí“. Milou připomínkou dob minulých bylo maličké Autobianchi A112 Abarth, se kterým předvedl v roce 1975 Rossi na Hvozdné televizní stojku.

    Pořadatelé Star rally stále přemýšlejí, jakým způsobem startující hodnotit. Loni zkoušeli divácké smsky, letos ustavili odbornou komisi. Jediným závazným kritériem bylo, aby posádka dojela až do cíle. Jak už jsem už napsal, oslovily nás především výkony jezdců. Nejedná se přeci o jízdu elegance, ale o rally.

    Napříště se možná bude měřit i čas. Každý způsob hodnocení má však své výhody a nevýhody. Se stopkami se průjezdy zklidní a nebudou tak atraktivní pro diváky. Navíc budou mít výhodu jezdci se silnými vozy. Snad by bylo nejlepší rozdělit startující do dvou skupin a každou hodnotit zvlášť. Na německém Eifel Rallye Festivalu byly vypsány tři kategorie – nejatraktivnější jezdec, nejkrásnější vůz a nejlepší zvuk motoru.

    Dilema vyvolává i umístění pelotonu historiků v rámci Barum rally. Běžný divák ocení špičku soudobého startovního pole, která soupeří o desetiny sekundy. Pak ho nejvíce zajímají právě až atraktivní jezdci Star rally, kteří se na trati objeví teprve za 1,5 hodiny. Nejhorlivější fanoušci, kteří mezi vložkami přejíždí, navíc ani nemají šanci „historiky“ spatřit. Jak diváky v tomto směru uspokojit?. Inu, to je opravdu těžká věc. Co tak pustit 5 – 10 nejzajímavějších jezdců Star rally hned za předjezdci?

    Ani koncept současný soutěže účastníkům Star rally příliš nevyhovuje. Absolvovat 4 náročné rychlostní zkoušky bez servisu je velké sousto i pro současnou techniku. Navíc byla sobotní část soutěže místy dost rozbitá. Mnohem vhodnější by pro 30 let stará auta byly širší tratě nedělní etapy.

    Výsledky Star Rally Historic 2011

    1. Jozef Béreš sen.-Zoltán Répás SVK Audi Quattro 50
    2. Stanislav Bláha-Martin Fejfar CZE Wartburg 353 W 37
    3. Petr Kolář-František Penc CZE Škoda 130 LR 30
    4. Attila Notheisz-Ivett Notheisz HUN VAZ 2107 28
    5. Giovanni Favaro-Luca Perosino ITA Lancia Delta HF Integrale 24
    6. Dino Barini-René Richner ITA Datsun 240 Z 20
    7. Marcello Miotto-Alessandro Verna ITA Lancia Delta HF Integrale 18
    8. Milan Blahout-Martin Neoral CZE VAZ 21074 17
    9. Roman Vaněk-Diana Vaňková CZE Škoda 130 RS 16
    10. Miroslav Julínek-František Foltýn CZE Škoda 130 RS 12
    90% velmi dobré

    Nikdo není dokonalý. Přivřete lehce jedno oko nad drobnostmi, které vyvolávají při startu Star rally určité rozladění. Není jich mnoho a to je dobře. Věřte, že uspořádat podobnou soutěž, udržet její prestiž a získat uznání od posádek i od diváků, představuje nezměrné úsilí. O to větší, když podobná akce lehce klopýtá ve stínu své mnohem slavnější \"sestry\". Se vší úctou. Parta organizátorů má dobře našlápnuto, držíme palce.

    Audi Jozef Béreš Lancia Paolo Diana recenze Star rally historic Zlín
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Zdeněk Weiser

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák5.12.2023

    Nový film „RACE FOR GLORY: Audi vs. Lancia“. Příběh o rivalitě dvou nesmiřitelných týmů v sezóně MS 1983

    By Ivo Nowi Novák5.9.2023

    Barumka 2023 ve vzkazcích od muže v nesmrtelné vestě 1.díl

    By Jakub Skýpala27.8.2023

    Barum Czech Rally Zlín 2023

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Prosinec
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
        12
    • Pražský rallysprint

      Celý den
      02/12/2023
      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko

      Vaníčkova 315/7, Břevnov, 169 00 Praha-Praha 6, Česko
      http://www.prazskyrallysprint.cz/

      Pražský rallysprint 2023

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Mapy …[Read more]

    3
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (212) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (60) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (167) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (41) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.