RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Osobnosti»Hirvonen věří v úspěšnější sezonu
    Osobnosti

    Hirvonen věří v úspěšnější sezonu

    Tomáš PlachýBy Tomáš Plachý16.1.2011Updated:27.12.2016Žádné komentáře3 Mins Read

    Stejně jako jeho konkurenty i Mikka Hirvonena čeká sezona, jejíž výsledek je velmi těžké odhadovat. Při představení designu Fordu Fiesta RS WRC při Autosport Show v Birminghamu zodpověděl několik otázek našeho spolupracovníka Martina Holmese.

    Ford nebyl ve Švédsku poražen od roku 2005. Jaké jsou vaše očekávání pro úvodní závod světového šampionátu?
    „Švédsko bude určitě hodně zajímavé. Konečně budeme u Fordu vědět, jak na tom ve srovnání s citroëny asi jsme. Na druhou stranu pojedeme do Švédska s jasným cílem vstoupit do sezony co nejlépe, tedy zvítězit. Věřím, že fiesta je spolehlivý a rychlý vůz, proto to můžeme dokázat."

    Fiesta RS WRC je přece jen zcela nový vůz. Domníváte se, že jste dostatečně připraveni?
    „Popravdě vůz stále poznáváme. Optimální nastavení bude výzvou pro všechny. Při prováděných změnách totiž reaguje odlišně ve srovnání s focusem. Během prvních dvou testů jsme neustále něco měnili, abychom vůbec věděli, jak bude fiesta reagovat. Bez tohoto poznání nebyla cesta k dalšímu zlepšení.
    V řadě věcí si myslím, že jsme na vrcholu, ale přece jen nebylo k dispozici tolik času, aby tomu tak bylo ve všech oblastech. Je stále řada míst, kde se budeme posunovat dál a tím se fiesta může dále zrychlovat. Mám na mysli zejména podvozek a diferenciály. V úvodu sezony bude nastavení hodně o kompromisech."

    Budete muset kvůli diferenciálům zásadně změnit svůj jízdní styl?
    „Asi ne. Jen se budeme muset přizpůsobit možnostem podvozku a stabilizátorů. Osobně mi to připomíná rok 2006, kdy byly zrušeny aktivní diferenciály. Obecně si budu muset dávat větší pozor hlavně v dlouhých zatáčkách, ale ten krok zpět je minimální. S tím ale v mnohém souvisí menší výkon motoru."

     

    ⇥

    "Letos půjdeme s Jari-Mattim do sezony na stejné pozici a uvidíme, jak se bude šampionát vyvíjet. Pokud bude rychlejší, jsem připraven mu, pokud bude třeba, pomoci v boji o nejpřednější příčky. A to samé očekávám i naopak. Pojedeme rychle, ale jako týmoví kolegové."

     

    Jaký je tedy největší rozdíl mezi minulými a nastupujícími speciály WRC?
    „Určitě v motoru. Jiný je jeho zvuk, jeho průběh. Nemáme takový kroutící moment jako u předchozích vozů. Jako jezdci se musíme vypořádat s omezovačem otáček (8500). Bude výtečné, pokud dokáži vůz v těch optimálních otáčkách udržet."

    V loňském roce se výrazně zlepšil Jari-Matti Latvala. Jak se vyrovnáváte s touto konkurencí?
    „Bezpochyby bude velmi silný. Během loňského roku zaznamenal obrovský skok kupředu a určitě bude patřit k favoritům seriálu. Před dvěma lety jsme byli na stejné úrovni, ale závody mu nevycházely. Loni jsem byl jednička, ale zase jsem dělal chyby já. Letos půjdeme do sezony opět na stejné pozici a uvidíme, jak se bude šampionát vyvíjet. Pokud bude rychlejší, jsem připraven mu, pokud bude třeba, pomoci v boji o nejpřednější příčky. A to samé očekávám i naopak. Pojedeme rychle, ale jako týmoví kolegové."

    A co pozice sedminásobného mistra světa Sebastiena Loeba?
    „Určitě nejsme bez šancí. Máme možnost, která tu ještě nebyla. Je na čase posunout fordy zase na špičku. Letošní sezona bude hodně vzrušující."

    jezdci WRC/Mistrovství světa
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Tomáš Plachý

    Related Posts

    Sezona 1982. Muž vs. žena. Röhrl kontra Mouton.

    WRC Croatia Rally 2022

    Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.