Stejně jako jeho konkurenty i Mikka Hirvonena čeká sezona, jejíž výsledek je velmi těžké odhadovat. Při představení designu Fordu Fiesta RS WRC při Autosport Show v Birminghamu zodpověděl několik otázek našeho spolupracovníka Martina Holmese.

Ford nebyl ve Švédsku poražen od roku 2005. Jaké jsou vaše očekávání pro úvodní závod světového šampionátu?
„Švédsko bude určitě hodně zajímavé. Konečně budeme u Fordu vědět, jak na tom ve srovnání s citroëny asi jsme. Na druhou stranu pojedeme do Švédska s jasným cílem vstoupit do sezony co nejlépe, tedy zvítězit. Věřím, že fiesta je spolehlivý a rychlý vůz, proto to můžeme dokázat."

Fiesta RS WRC je přece jen zcela nový vůz. Domníváte se, že jste dostatečně připraveni?
„Popravdě vůz stále poznáváme. Optimální nastavení bude výzvou pro všechny. Při prováděných změnách totiž reaguje odlišně ve srovnání s focusem. Během prvních dvou testů jsme neustále něco měnili, abychom vůbec věděli, jak bude fiesta reagovat. Bez tohoto poznání nebyla cesta k dalšímu zlepšení.
V řadě věcí si myslím, že jsme na vrcholu, ale přece jen nebylo k dispozici tolik času, aby tomu tak bylo ve všech oblastech. Je stále řada míst, kde se budeme posunovat dál a tím se fiesta může dále zrychlovat. Mám na mysli zejména podvozek a diferenciály. V úvodu sezony bude nastavení hodně o kompromisech."

Budete muset kvůli diferenciálům zásadně změnit svůj jízdní styl?
„Asi ne. Jen se budeme muset přizpůsobit možnostem podvozku a stabilizátorů. Osobně mi to připomíná rok 2006, kdy byly zrušeny aktivní diferenciály. Obecně si budu muset dávat větší pozor hlavně v dlouhých zatáčkách, ale ten krok zpět je minimální. S tím ale v mnohém souvisí menší výkon motoru."

 

"Letos půjdeme s Jari-Mattim do sezony na stejné pozici a uvidíme, jak se bude šampionát vyvíjet. Pokud bude rychlejší, jsem připraven mu, pokud bude třeba, pomoci v boji o nejpřednější příčky. A to samé očekávám i naopak. Pojedeme rychle, ale jako týmoví kolegové."

 

Jaký je tedy největší rozdíl mezi minulými a nastupujícími speciály WRC?
„Určitě v motoru. Jiný je jeho zvuk, jeho průběh. Nemáme takový kroutící moment jako u předchozích vozů. Jako jezdci se musíme vypořádat s omezovačem otáček (8500). Bude výtečné, pokud dokáži vůz v těch optimálních otáčkách udržet."

V loňském roce se výrazně zlepšil Jari-Matti Latvala. Jak se vyrovnáváte s touto konkurencí?
„Bezpochyby bude velmi silný. Během loňského roku zaznamenal obrovský skok kupředu a určitě bude patřit k favoritům seriálu. Před dvěma lety jsme byli na stejné úrovni, ale závody mu nevycházely. Loni jsem byl jednička, ale zase jsem dělal chyby já. Letos půjdeme do sezony opět na stejné pozici a uvidíme, jak se bude šampionát vyvíjet. Pokud bude rychlejší, jsem připraven mu, pokud bude třeba, pomoci v boji o nejpřednější příčky. A to samé očekávám i naopak. Pojedeme rychle, ale jako týmoví kolegové."

A co pozice sedminásobného mistra světa Sebastiena Loeba?
„Určitě nejsme bez šancí. Máme možnost, která tu ještě nebyla. Je na čase posunout fordy zase na špičku. Letošní sezona bude hodně vzrušující."

Share.
Leave A Reply