V sobotu 22. ledna oslaví Guy Wilks třicetiny. Bude mít na cílové rampě Rally Monte Carlo po právě skončeném závodě důvod k oslavám?

Bývalý britský šampión a vicemistr světa v juniorském šampionátu vstoupil do IRC v sezoně 2009. Angažoval ho Proton. Ale s tímto vozem spíše paběrkoval, nejlepším výsledkem byla pátá příčka v Rusku. Když na konci sezony poprvé usedl do Škody Fabie S2000 a po vyloučení Meeka opanoval Skotskou rally, rázem byl pasován mezi černé koně IRC 2010.
To také naplnil druhými příčka v Argentině a Brazílii, ale havárie na Sardinii zásadně ovlivnila další průběh sezony. Za volant fabie se vrátil až na barumce. A jelikož mu nevyšla Skotná rally, v konečném hodnocení šampionátu obsadil až šestou příčku.
Dalo by se očekávat, že spojení Wilks – Škoda UK bude pokračovat i v nadcházející sezoně. Bohužel tomu tak nebude. Britský jezdec kývnul na nabídku konkurenčního Peugeotu UK a v seriálu IRC nahradí předloňského šampióna Krise Meeka.

„Popravdě to bylo těžké rozhodování. Podpora Škody UK v sezony 2010 byla skvělá, ale prostě jsem neodolal nabídce spolupracovat s týmem Kronos," objasňuje své rozhodnutí Wilks.

Pro britskou dvojici Wilks – Pugh to bude pátý start v Monte Carlu. Při prvních dvou startech Wilks cíl nespatřil (2003 havárie, 2004 technika), v sezoně 2005 bral body až za sedmé místo mezi juniory. Loni se na francouzské tratě vrátil a při premiéře s fabií skončil šestý.
Na přelomu listopadu a prosince loňského roku poprvé zavítal do dílen Kronosu. Z návštěvy měl ty nejlepší pocity. „Znal jsem Kronos spíše z doslechu, ale vše se potvrdilo. Jejich činnost je vysoce profesionální, a proto není žádným překvapením, že se jejich vozy objevují na předních příčkách," svěřil se Wilks.
„Cílem návštěvy bylo dále důkladnější poznání peugeotu, doladění sedaček, pásů, polohy řadící páky aj., aby bylo vše co nejlépe připraveno pro následné testy," dodal.
Po této návštěvě se už mohl naplno vrhnout do finální přípravy na Monte. Společně s Bouffierem a následně Sarrazinem testoval ve Francii. Na místě spolujezdce dokonce musel v jednom dni zaskočit Francouz Xavier Panseri, když Phila Pugha zastavila na letišti sněhová kalamita. Vše pod dohledem Peugeotu Sport, takže je jisté, že jeho vůz bude poslední specifikace a Wilks může patřit k nejrychlejším. „Rád bych na nejslavnější a zároveň jedné z nejtěžších soutěží na světě uspěl. Už se nemohu dočkat startu," říká Wilks, jenž bude mít na dvěřích svého peugeotu startovní číslo 10.

Share.
Leave A Reply