RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Gumpert Apollo Sport: Sportovní vůz bez kompromisů
    Soutěžáky

    Gumpert Apollo Sport: Sportovní vůz bez kompromisů

    Zdeněk WeiserBy Zdeněk Weiser13.9.2012Updated:29.3.2018Žádné komentáře3 Mins Read

    Návrat Leo Pavlíka za volant legendárního Audi Quattro S1 E2 při Barumce měl zajímavý vedlejší efekt. Z Německa přicestoval do Zlína i bývalý šéf týmu Audi Sport Roland Gumpert a s ním jeho sportovní vůz Gumpert Apollo Sport. V následujících řádcích se podíváme, jaká technika se skrývá pod kapotou jednoho z nejrychlejších vozů planety.

     Roland Gumpert je těsně spjatý se značkou Audi. V éře skupiny B odpovídal za výsledky továrního týmu, který získal s revolučními modely Audi Quattro celkem čtyři tituly mistrů světa značek a jezdců. Pro německou automobilku pracoval až do konce minulého století, kdy budoval v Číně prodejní a servisní síť. Po návratu do Německa založil firmu GMG Sportwagenmanufaktur Altenburg GmbH a ve spolupráci s technickými univerzitami v Mnichově a Ingolstadtu vyprojektoval prototyp supersportu, který by se uplatnil nejen na závodních tratích, ale i v běžném silničním provozu. Malosériová výroba modelu Gumpert Apollo začala na sklonku roku 2005.

    Dvoumístný kokpit je tvořený karbonovým monokokem. Celý rám je postavený z trubek z chrom-molybdenové oceli, díly karoserie jsou v základním provedení ze skelných vláken. Závodní verze, která je o 100 kg lehčí, má díly karoserie zhotoveny z uhlíkových vláken. Vedle neobvyklého tvaru vozu, kterému dominuje funkčnost nad designem, nejvíce zaujmou nahoru výklopné křídlové dveře. V minulosti se atraktivními „krovkami“ mohlo pochlubit jen pár aut. Například legendární Mercedes 300 SL z poloviny padesátých let.

    Za skořepinovými anatomickými sedadly je umístěn upravený vidlicový osmiválec 4,2 litru, který původně pochází z modelu Audi S8. Díky dvojici turbodmychadel KKK a mezichladiči stlačeného vzduchu se jeho výkon šplhá od 650 koní u silniční verze až po úctyhodných 860 k u závodní verze Apollo R.

    Od roku 2005 se vůz objevuje na závodních tratích, ale teprve letošní novinka Apollo R by se měla zařadit mezi špičkové supersporty kategorie GT. Potenciální pilotkou tohoto monstra je i mladičká Renáta Stodůlková, která vůz představila ve Zlíně.

    Na doplnění, cena silniční verze se pohybuje okolo 8 milionů korun.

    Technické parametry

    Gumpert Apollo Sport

    Motor:
    Vidlicový zážehový osmiválec Audi V8 biturbo o zdvihovém objemu 4163 ccm uložený podélně před zadní nápravou. Ventilový rozvod OHC VarioCam s pěti ventily na válec, čtyřmi vačkovými hřídeli. Výkon 700 koní při 6 000 ot/min, nejvyšší krouticí moment 900 Nm při 4 000 ot/min. Dvě turbodmychadla KKK. Mazání se suchou skříní. Elektronické zapalování, vícebodové sekvenční vstřikování paliva, elektronický plynový pedál.

    Převodové ústrojí a brzdy:
    Pohon zadních kol. Šestistupňová sekvenční převodovka. Vpředu i vzadu kotoučové ventilované brzdy o průměru 380 mm.

    Karoserie:
    Dvoumístný supersportovní automobil s křídlovými dveřmi. Trubkový rám, karbonová karoserie. Objem palivové nádrže 120 l.

    Rozměry a hmotnost:
    Délka 4460 mm, šířka 1998 mm, výška 1114 mm. Rozvor náprav 2700 mm. Pohotovostní hmotnost 1200 kg. Devatenáctipalcová kola 255/35 R19 vpředu a 355/35 R19 vzadu.

    Jízdní výkony:
    Nejvyšší rychlost 360 km/h. Zrychlení z 0 na 100 km/h za 3 s. Zrychlení z 0 na 200 km/h za 8,9 s.

    Video by Top Gear

    Audi cestovní automobily Roland Gumpert technika
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Zdeněk Weiser

    Related Posts

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Projekt AUDI Group S – kódové označení: Jen pro Tvé oči

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.