V Goodwoodu se objevily také velmi specifické závodní vozy. Vybrali jsme dva, jež představovaly unikátní spojení techniky s rally sportem.

800bhp Toyota Celica

Pouhých 48.07 s učinilo osmisetkoňovou Toyotu Celica GT4 v rukou někdejšího britského rally šampiona Johnyho Milnera, nejrychlejším vozem festivalu v Goodwoodu. Výsledek o to fantastičtější, vememe-li v úvahu, že se strojem vlastní výroby porazil Milner mnohem renomovanější závodní vozy, včetně speciálů F1!

Milner se na festival vrátil po roční absenci. Jak již bylo zmíněno, pro letošní ročník se speciálně upraveným vozem Toyota Celica vlastní konstrukce. Jakkoli auto vypadá příšerně, účel světí prostředky. Přes drobnou chybičku, která stála někdejší rally šampiona vítězství v sobotním televizním „rozstřelu“, porazil svým předchozím časem více než 200 dalších vozů.

Základ oranžového bastarda představuje model Celica šesté generace, který Milner podrobil „odtučňovací kůře“. Výsledkem je vůz vážící 1 050 kg! Pro lepší rozvržení hmotnosti byla sedačka řidiče posunuta o 30 cm dozadu. Snížení těžiště bylo dosaženo zvětšením výřezů pro kola a použitím upravených tlumičů.

Motor pochází z osvědčené Toyoty Corola WRC, který po úpravách dosahuje výkonu kolem 800 koní! „Nitro injekce“ eliminuje zpoždění nástupu turba a speciální měkké rallycrosové sliky optimalizují přenos síly na povrch trati.

SPRINT SERIES TOYOTA CELICA GT4

Motor: Corolla WRC čtyřválec, 16 ventilů
Objem: 1,998 cm3
Turbo: Garrett GT35/42
Kompresor: Rotrex
Řídící jednotka: Motec
Kompresní poměr: 9.7:1
Max. výkon: 700 koní, při 5.700 ot./min., s 2bar boost
Max. výkon: nad 800 koní, při 5.700 ot./min., s nitrous oxide boost
Objem nádrže: 15 l
Hmotnost: 1,050 kg
Transmise: Mactrack 5-speed manual with Fensport triple-plate clutch
Suspension (front & rear) Reiger Corolla WRC 3-way adjustable dampers,
Brzdy: vpředu 343mm, v zadu 295mm Corolla WRC, vzduchem chlazené disky, brzdiče Alcon
Kola: 18 palců


SEAT Ibiza Bimotor Mk I

Možná lehce stranou hlavního zájmu kroužil další unikátní vůz. Specialita španělské automobilky SEAT s názvem Ibiza Bimotor. Fascinující doklad španělského inženýringu let osmdesátých. Po boku dalších legendárních rally vozů vyrážel dvakrát za den na trať v Goodwoodu. Dvoumotorovou, výkonem125 koní disponující Ibiza Bimotor Mk I, dostal na starost Josep Maria Servià, známý ze startů na podnicích crosscountry rally – Dakar, Africa ECO Race, především ve spojení s týmem Jean-Louise Schlessera.


Sdílet

O autorovi

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Komentáře