RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Goodwood: Speciality s odleskem rally
    Soutěžáky

    Goodwood: Speciality s odleskem rally

    Roman FluxaBy Roman Fluxa5.7.2011Updated:4.4.2018Žádné komentáře2 Mins Read

    V Goodwoodu se objevily také velmi specifické závodní vozy. Vybrali jsme dva, jež představovaly unikátní spojení techniky s rally sportem.

    800bhp Toyota Celica

    Pouhých 48.07 s učinilo osmisetkoňovou Toyotu Celica GT4 v rukou někdejšího britského rally šampiona Johnyho Milnera, nejrychlejším vozem festivalu v Goodwoodu. Výsledek o to fantastičtější, vememe-li v úvahu, že se strojem vlastní výroby porazil Milner mnohem renomovanější závodní vozy, včetně speciálů F1!

    Milner se na festival vrátil po roční absenci. Jak již bylo zmíněno, pro letošní ročník se speciálně upraveným vozem Toyota Celica vlastní konstrukce. Jakkoli auto vypadá příšerně, účel světí prostředky. Přes drobnou chybičku, která stála někdejší rally šampiona vítězství v sobotním televizním „rozstřelu“, porazil svým předchozím časem více než 200 dalších vozů.

    Základ oranžového bastarda představuje model Celica šesté generace, který Milner podrobil „odtučňovací kůře“. Výsledkem je vůz vážící 1 050 kg! Pro lepší rozvržení hmotnosti byla sedačka řidiče posunuta o 30 cm dozadu. Snížení těžiště bylo dosaženo zvětšením výřezů pro kola a použitím upravených tlumičů.

    Motor pochází z osvědčené Toyoty Corola WRC, který po úpravách dosahuje výkonu kolem 800 koní! „Nitro injekce“ eliminuje zpoždění nástupu turba a speciální měkké rallycrosové sliky optimalizují přenos síly na povrch trati.

    SPRINT SERIES TOYOTA CELICA GT4

    Motor: Corolla WRC čtyřválec, 16 ventilů
    Objem: 1,998 cm3
    Turbo: Garrett GT35/42
    Kompresor: Rotrex
    Řídící jednotka: Motec
    Kompresní poměr: 9.7:1
    Max. výkon: 700 koní, při 5.700 ot./min., s 2bar boost
    Max. výkon: nad 800 koní, při 5.700 ot./min., s nitrous oxide boost
    Objem nádrže: 15 l
    Hmotnost: 1,050 kg
    Transmise: Mactrack 5-speed manual with Fensport triple-plate clutch
    Suspension (front & rear) Reiger Corolla WRC 3-way adjustable dampers,
    Brzdy: vpředu 343mm, v zadu 295mm Corolla WRC, vzduchem chlazené disky, brzdiče Alcon
    Kola: 18 palců


    SEAT Ibiza Bimotor Mk I

    Možná lehce stranou hlavního zájmu kroužil další unikátní vůz. Specialita španělské automobilky SEAT s názvem Ibiza Bimotor. Fascinující doklad španělského inženýringu let osmdesátých. Po boku dalších legendárních rally vozů vyrážel dvakrát za den na trať v Goodwoodu. Dvoumotorovou, výkonem125 koní disponující Ibiza Bimotor Mk I, dostal na starost Josep Maria Servià, známý ze startů na podnicích crosscountry rally – Dakar, Africa ECO Race, především ve spojení s týmem Jean-Louise Schlessera.


    cestovní automobily Goodwood Festival of Speed historické automobily Seat technika Toyota Velká Británie výstavy a srazy závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.