RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Jänner rallye 2023
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)
    • Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)
    • VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design
    • Zemplén rally 2022
    • Rallye Kroměříž 2022
    • IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce
    • GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      Recent
      By Ivo Nowi Novák2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      By Ivo Nowi Novák29.12.2022

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      By Ivo Nowi Novák1.11.2022

      IV. Rallye Kroměříž 2022 – divácký průvodce

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      Recent
      By Jakub Skýpala12.1.2023

      Jänner rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák27.12.2022

      VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

      By Jakub Skýpala22.11.2022

      Zemplén rally 2022

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (2. díl)
    Giuseppe Volta
    Soutěžáky

    Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (2. díl)

    Roman FluxaBy Roman Fluxa26.5.2011Updated:26.3.2019Žádné komentáře4 Mins Read

    Ve druhém díle rozhovoru s Giuseppe Voltou vzpomenem okamžiky slavnostní premiéry Lancie ECV1 při Rallylegend v San Marinu 2010. Překvapivou informaci odkrývá Giuseppe na konci rozhovoru.

    1. díl rozhovoru zde

    Potkávaly váš tým při průběhu rekonstrukce Lancie ECV1 pouze radostné momenty, nebo se objevily i ty smutnější?

    Když se pracuje na takovém voze, radostných a veselých příhod je spousta. Na druhou stranu jsme prožili chvíle velkého vypětí a únavy, ale všichni, co se podíleli na tomhle projektu, věděli, že stojí u zrodu důležitého a jedinečného projektu. I ve 4 hodiny v po půlnoci jsme chtěli ze sebe vydat to nejlepší.

    Giuseppe Volta

    Obrovskou radost jsme prožívali v momentě, kdy se konečně motor Triflux začal ozývat a když Miki Biasion vyjel s Lancií ECV1 na trať.

    Máte na mysli Rallylegend 2010 a světovou premiéra Lancie ECV1. Co jste v ty dny v San Marinu prožíval?

    Byli jsme všichni unavení a nervózní. Vůz byl sotva dokončen. Všichni jsme byli velmi napjati. Nesměli jsme udělat žádnou chybu. Poté přišli dva dny velkého štěstí a dojetí. Premiéra bez chyb. A to i díky všem mým spolupracovníkům a možná i anděla strážného…

    Giuseppe Volta

    Na blatníku ECV1 se objevila vedle jména Giuseppe Volta jmenovka Miki Biasion.

    Kdo jiný než Miki, může reprezentovat tento vůz a zlatou éru Lancie?

    Představte si, že jste majitelem ECV1 v onom roce 1987 a zamýšlená skupina S dostává zelenou. Koho byste posadil za volant v boji o mistrovský titul?

    V té době byla spousta skvělých jezdců. Tři ale byli dle mého o krok dál: Biasion, Alen a Kankunnen.

    Giuseppe Volta

    Letos si připomínáme smutné výročí 25 let od smrti Henriho Toivonena a Sergio Cresta. Henriho nehoda mimochodem právě za volantem silné Lancie S4 sk.B, výrazně přispěla ke zrušení skupiny B. Vozy v této kategorii se ukázaly být mnohdy nad síly i těch nejlepších jezdců. ECV1 měla být lehčí a silnější… Není nakonec dobře, že se do bojů v mistrovství světa nikdy nezasáhla?

    Tato auta byla vskutku mnohdy nad lidské síly. Stačila jen jedna chyba, skrytá banální závada a vůz se vymknul z rukou. Tehdy rally byly dlouhé, konaly se v noci. Auta nedisponovala asistenčními doplňky, například posilovači. Řízení těchto monster připomínalo krocení splašeného hřebce.

    Ale skupina S, která měla definovaná omezení výkonu, mohla mít smysl. Přitom by se dala udržet atraktivita skupiny B. Mohly to být bezpečnější vozy. Pokud by se změnily alespoň z části předpisy, nebylo třeba se vracet se ke skupině A. Je třeba si uvědomit, že rally je nebezpečný sport. Nehoda se může stát kdykoli a zdaleka ne vždy je na vině technika.

    Lancia ECV1 bude na živo představena teprve podruhé ve své novodobé historii. Českého fanouška jistě potěší fakt, že se tak stane v rámci Rally Český Krumlov. Jak a kdy vznikla myšlenka, přivézt ECV1 do České republiky?

    Popravdě řečeno, vůz byl představen i v Monze. Tehdy však pršelo, pokus se nepočítá (smích). Řekněme, že tohle je první výjezd v roce 2011. Mě poutá k České republice velmi silné a hezké pouto, závodila zde spousta mých vozů, Fiat 131, Lancia 037 během rally ve Zlíně, poté Čechy… Moc mě těší, vidět tolik českých fanoušků. Stejně jako tenkrát před 3 lety, když jsem startoval na rally v Českém Krumlově.

    Giuseppe Volta

    Pro českého fanouška představují Rallylegend příjemné prodloužení léta. Chystáte nějaké další překvapení, podobné tomu s názvem ECV1?

    Jak už jsem oznámil na Rallylegend 2010 v San Marinu, chtěl bych se soustředit na velkolepé vozy, které vznikly díky jedné z nejproslulejších italské kooperací v rallysportu, Lancie a Abarthu. Je třeba dokončit chybějící články. Existují koncepty vozů, jež byly se objevily jen při zkouškách na dráze.

    Jedním z těchto vozů je prototyp, který se zrodil pro testování motoru S4, ještě předtím než existoval podvozek S4. Ve skutečnosti byl motor S4 vestavěn do podvozku Lancie Rally 037, která byla pro tento účel speciálně upravena. Byl to velmi silný vůz, pojmenován Mazzinga po jednom japonském kresleném filmu… A já se teď snažím to zvíře znovu přivést k životu!!

    Byl to velmi silný vůz, pojmenován Mazzinga po jednom japonském kresleném filmu… A já se teď snažím to zvíře znovu přivést k životu!!

    Giuseppe Volta Group B Group S historické automobily Interview Itálie Lancia ECV závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Projekt AUDI Group S – kódové označení: Jen pro Tvé oči

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Únor
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728     
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák27.12.2022

    VAZ 2105 VFTS – Facek/Drda – by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala22.11.2022

    Zemplén rally 2022

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala11.11.2022

    Rallye Kroměříž 2022

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.