RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    NOVINKY/NEWS
    • Salgó rally 2023
    • Podorlická rally 2023
    • Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023
    • Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037
    • Rallye Králíky 2023
    • Síť21 Rallysprint Kopná 2023
    • Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.
    • Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Historie
      2. Lifestyle
      3. Závody
      4. Osobnosti
      5. Soutěžáky
      6. Komentáře/Recenze
      7. Časopis Rally
      8. View All

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Hvězdné nebe nad Daunem (2.díl)

      2.1.2023

      Eifel Rallye Festival 2022 – Vulkanický benzínový jukebox (1.díl)

      29.12.2022

      GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

      23.10.2022

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023

      Jubilejní Rallye Český Krumlov 2023 přivítá opravdové legendy

      19.4.2023

      Startovku Šumavy a Vltavy zaplnilo téměr 150 posádek

      17.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021

      Rally Nový Zéland 1987- Wittmannův jediný triumf v MS

      7.4.2021

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
      9.0

      KOMENTÁŘ: Rallysprint Kopná 2021 – Slušovický zázrak

      27.5.2021
      9.3

      KOMENTÁŘ: Rallye Šumava & Vltava 2021: Jak to jede?

      13.5.2021
      6.5

      KOMENTÁŘ: Valašská rally – soutěž, CO VIDěli fanoušci on-line

      2.4.2021
      8.0

      KOMENTÁŘ: Schneerosen rallye 2019 v rytmu vína

      1.3.2019

      RALLY magazín 03 / 2021

      1.5.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      23.3.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

      1.2.2021

      RALLY magazín 10 / 2020

      1.12.2020

      Eifel Rallye Festival 2023 – oslava triumfů Alpine a Lancie 037

      16.5.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

      26.4.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 láká na zvučná jména a nové erzety

      25.4.2023
    • FlatOut
    • Fotogalerie

      Salgó rally 2023

      4.6.2023

      Podorlická rally 2023

      29.5.2023

      Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

      16.5.2023

      Rallye Králíky 2023

      9.5.2023

      Síť21 Rallysprint Kopná 2023

      8.5.2023
    • Kalendář
    Facebook Twitter Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (2. díl)
    Giuseppe Volta
    Soutěžáky

    Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (2. díl)

    By Roman Fluxa26.5.20114 Mins Read

    Ve druhém díle rozhovoru s Giuseppe Voltou vzpomenem okamžiky slavnostní premiéry Lancie ECV1 při Rallylegend v San Marinu 2010. Překvapivou informaci odkrývá Giuseppe na konci rozhovoru.

    1. díl rozhovoru zde

    Potkávaly váš tým při průběhu rekonstrukce Lancie ECV1 pouze radostné momenty, nebo se objevily i ty smutnější?

    Když se pracuje na takovém voze, radostných a veselých příhod je spousta. Na druhou stranu jsme prožili chvíle velkého vypětí a únavy, ale všichni, co se podíleli na tomhle projektu, věděli, že stojí u zrodu důležitého a jedinečného projektu. I ve 4 hodiny v po půlnoci jsme chtěli ze sebe vydat to nejlepší.

    Giuseppe Volta

    Obrovskou radost jsme prožívali v momentě, kdy se konečně motor Triflux začal ozývat a když Miki Biasion vyjel s Lancií ECV1 na trať.

    Máte na mysli Rallylegend 2010 a světovou premiéra Lancie ECV1. Co jste v ty dny v San Marinu prožíval?

    Byli jsme všichni unavení a nervózní. Vůz byl sotva dokončen. Všichni jsme byli velmi napjati. Nesměli jsme udělat žádnou chybu. Poté přišli dva dny velkého štěstí a dojetí. Premiéra bez chyb. A to i díky všem mým spolupracovníkům a možná i anděla strážného…

    Giuseppe Volta

    Na blatníku ECV1 se objevila vedle jména Giuseppe Volta jmenovka Miki Biasion.

    Kdo jiný než Miki, může reprezentovat tento vůz a zlatou éru Lancie?

    Představte si, že jste majitelem ECV1 v onom roce 1987 a zamýšlená skupina S dostává zelenou. Koho byste posadil za volant v boji o mistrovský titul?

    V té době byla spousta skvělých jezdců. Tři ale byli dle mého o krok dál: Biasion, Alen a Kankunnen.

    Giuseppe Volta

    Letos si připomínáme smutné výročí 25 let od smrti Henriho Toivonena a Sergio Cresta. Henriho nehoda mimochodem právě za volantem silné Lancie S4 sk.B, výrazně přispěla ke zrušení skupiny B. Vozy v této kategorii se ukázaly být mnohdy nad síly i těch nejlepších jezdců. ECV1 měla být lehčí a silnější… Není nakonec dobře, že se do bojů v mistrovství světa nikdy nezasáhla?

    Tato auta byla vskutku mnohdy nad lidské síly. Stačila jen jedna chyba, skrytá banální závada a vůz se vymknul z rukou. Tehdy rally byly dlouhé, konaly se v noci. Auta nedisponovala asistenčními doplňky, například posilovači. Řízení těchto monster připomínalo krocení splašeného hřebce.

    Ale skupina S, která měla definovaná omezení výkonu, mohla mít smysl. Přitom by se dala udržet atraktivita skupiny B. Mohly to být bezpečnější vozy. Pokud by se změnily alespoň z části předpisy, nebylo třeba se vracet se ke skupině A. Je třeba si uvědomit, že rally je nebezpečný sport. Nehoda se může stát kdykoli a zdaleka ne vždy je na vině technika.

    Lancia ECV1 bude na živo představena teprve podruhé ve své novodobé historii. Českého fanouška jistě potěší fakt, že se tak stane v rámci Rally Český Krumlov. Jak a kdy vznikla myšlenka, přivézt ECV1 do České republiky?

    Popravdě řečeno, vůz byl představen i v Monze. Tehdy však pršelo, pokus se nepočítá (smích). Řekněme, že tohle je první výjezd v roce 2011. Mě poutá k České republice velmi silné a hezké pouto, závodila zde spousta mých vozů, Fiat 131, Lancia 037 během rally ve Zlíně, poté Čechy… Moc mě těší, vidět tolik českých fanoušků. Stejně jako tenkrát před 3 lety, když jsem startoval na rally v Českém Krumlově.

    Giuseppe Volta

    Pro českého fanouška představují Rallylegend příjemné prodloužení léta. Chystáte nějaké další překvapení, podobné tomu s názvem ECV1?

    Jak už jsem oznámil na Rallylegend 2010 v San Marinu, chtěl bych se soustředit na velkolepé vozy, které vznikly díky jedné z nejproslulejších italské kooperací v rallysportu, Lancie a Abarthu. Je třeba dokončit chybějící články. Existují koncepty vozů, jež byly se objevily jen při zkouškách na dráze.

    Jedním z těchto vozů je prototyp, který se zrodil pro testování motoru S4, ještě předtím než existoval podvozek S4. Ve skutečnosti byl motor S4 vestavěn do podvozku Lancie Rally 037, která byla pro tento účel speciálně upravena. Byl to velmi silný vůz, pojmenován Mazzinga po jednom japonském kresleném filmu… A já se teď snažím to zvíře znovu přivést k životu!!

    Byl to velmi silný vůz, pojmenován Mazzinga po jednom japonském kresleném filmu… A já se teď snažím to zvíře znovu přivést k životu!!

    Giuseppe Volta Group B Group S historické automobily Interview Itálie Lancia ECV závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák26.4.2023

    Originální body kit FORD RS200 na prodej! Má to však malý háček.

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

    By Ivo Nowi Novák16.4.2023

    Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Červen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
       123
    • Lak Racing Rallye Plzeň

      Celý den
      03/06/2023
      Rallye Plzeň

      M7C8+RH Dobřany, Česko

      M7C8+RH Dobřany, Česko
      https://www.arkp.cz

      Seznam přihlášených posádek
      Časový harmonogram
      Výsledky/Results
      Předpověď počasí – …[Read more]

    4
    567891011
    1213141516
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      16/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    17
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      17/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    18
    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023

      Celý den
      18/06/2023-18/06/2023
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2023 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    1920212223
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      23/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    24
    • Radouňská rallye – ČMPR

      Celý den
      24/06/2023-24/06/2023
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz
      Radouňská rally 2020

      Radouňská rallye 20232 – ČMPR

    25
    2627282930  
    FOTOGALERIE
    Fotogalerie rally
    4.6.2023By Jakub Skýpala1 Min Read

    Salgó rally 2023

    Fotogalerie rally
    29.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Podorlická rally 2023

    Fotogalerie rally
    16.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Škoda 130 LR – Josef & Jaroslav Urbanovi – sezóna 2023

    Fotogalerie rally
    9.5.2023By Ivo Nowi Novák1 Min Read

    Rallye Králíky 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) 40 let MS (31) Audi (210) Barum Czech Rally Zlín (72) cestovní automobily (90) design (34) Eifel Rallye Festival (45) ERC (78) fanoušci (50) Ford (42) Group B (62) historici (173) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (76) Jan Kopecký (32) jezdci (488) Lancia (165) legendy (32) Německo (45) Peugeot (357) Porsche (38) Rakousko (80) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (33) seriál (42) Slovensko (43) spolujezdci (40) Subaru (335) technika (71) technika WRC (46) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Volkswagen (31) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (579) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (39)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.