RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook Twitter Instagram
    Z obsahu
    • Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?
    • Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023
    • Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton
    • Blaufränkischland rallye 2023
    • Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design
    • Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus
    • Moravian Wallachia Classic si bere oddechový čas
    • Rallye de Portugal 1993 – Král Francois I. Portský
    RSS Facebook Twitter
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Journal
      1. Závody
      2. Osobnosti
      3. Soutěžáky
      4. Lifestyle
      Featured
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      Recent
      By Ivo Nowi Novák23.3.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      By Ivo Nowi Novák12.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      By Ivo Nowi Novák1.3.2023

      Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    • Komentáře/Recenze
    • Galerie
      Featured
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      Recent
      By Ivo Nowi Novák22.3.2023

      Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

      By Jakub Skýpala12.3.2023

      Blaufränkischland rallye 2023

      By Ivo Nowi Novák4.3.2023

      Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    • Kalendář
    • Časopis Rally
      1. RALLY magazín 2019
      2. RALLY magazín 2018
      3. RALLY magazín 2017
      4. RALLY magazín 2016
      5. RALLY magazín 2015
      6. RALLY magazín 2014
      7. RALLY magazín 2013
      8. RALLY magazín 2012
      9. RALLY magazín 2011
      Featured
      By Tomáš Plachý8.7.2019

      RALLY magazín 06 / 2019

      Recent
      By Ivo Nowi Novák1.5.2021

      RALLY magazín 03 / 2021

      By Ivo Nowi Novák23.3.2021

      RALLY magazín 02 / 2021

      By Ivo Nowi Novák1.2.2021

      RALLY magazín 01 / 2021

    RALLY LIFERALLY LIFE
    You are at:Home»Journal»Soutěžáky»Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)
    Soutěžáky

    Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)

    Roman FluxaBy Roman Fluxa3.4.2017Updated:4.4.2017Žádné komentáře4 Mins Read

    Poslední květnový víkend proběhne v rámci Rally Český Krumlov česká premiéra unikátního vozu Lancia ECV1. Speciálu, jehož „znovuzrození“ má na svědomí Giuseppe Volta.

    Krátce po oznámení této skutečnosti jsme ve spolupráci s krumlovskými pořadateli oslovili Giuseppe Voltu a zeptali se na historické momenty, jež provázely vznik, rekontrukci a slavnostní premiéru ECV1.

    Ví se o vás, že vlastníte to nejlepší co Lancia dala rally sportu – modely Stratos, S4 a 037. můžete čtenářům RALLYLIFE krátce představit tyto vozy?
    Každý z nich vznikl, aby vyhrál na mistrovství světa v rally. Na jejich vývoji se podíleli ti nejlepší návrháři z celé Itálie. Model Stratos s motorem od Ferrari se zrodil v době, kdy Lancia ještě nebyla propojena s Fiatem. Model S4 byl již vytvořen zkušenými odborníky z týmu Fiat-Abarth. Tým Abarth utvořil pilíř úspěchu dnes legendárních speciálů Lancia. Každý vůz vznikal v jiné době a za odlišných okolností. Jedno mají ale společné, na tratě směřovaly s jasným plánem vítězit.

    Největší klenot sbírky představuje unikátní vůz Lancia ECV, na kterou se nezapomnělo jen díky vám. Vzpomenete na dny, kdy jste se rozhodoval o znovuzrození projektu ECV?
    Pro mě to byla láska na první pohled, která se zrodila ve smutné době. Tým za tragických okolností ztratil dvojici Toivonen / Cresto a navíc byla zrušena skupina B. V každém případě byla Lancia ECV1 již ve stádiu vývoje a připravovala se pro následující rok 1987. Pro svůj aerodynamický tvar a motor Triflux měla ještě větší kouzlo než model S4. Jakmile se objevila možnost odkoupit od Abarthu nejdůležitější části, neváhal jsem.

    ECV1 se stalo majetkem Giuseppeho Volty. Co se vám honilo hlavou?
    Jak už jsem uvedl, nebylo to šťastné období pro skupinu B. Ale věděl jsem, že je to výjimečný vůz a že svět rally a jeho fanoušci, tak jako já, jej chtějí vidět kompletní a na trati. Těch pár dní co byl vystaven poprvé na Motorshow v Bologni na podzim roku 1986, nemohlo stačit. Nikdo nemohl slyšet zvuk motoru Triflux. Moc dobře jsem si uvědomoval, že tento projekt musí být bez chyb. Musel jsem jednat co nejdřív.

    Jediný svého druhu na světě, v nekompletní provedení, navíc z extrémně drahých materiálů, to představuje finančně velmi nákladný projekt. Pro většinu lidí bláznivá myšlenka. Nelitoval jste někdy svého rozhodnutí?
    To je také důvod, proč jsem čekal celých 24 let! Ale 25. výročí jsem si již nemohl nechat ujít. ECV1 už musela ven! Konečně se dostavilo zadostiučinění. Slzy radosti všech co se podíleli na projektu a celá ta léta pomáhali v rekonstrukci, včetně Mikiho Biasiona, byly nejkrásnější odměnou. Fanoušci mohli ECV1 konečně vidět, slyšet a sáhnout si na něj.

    Zmiňujete úsilí a nasazení řady lidí. Vzpomenete na někoho, bez jehož přičinění by projekt nedospěl do cíle?
    Na projektu se ale podílela celá řada lidí, kompletní seznam všech spolupracovníků je k dispozici na stránkách www.ecv1.com , kde jsou také další informace o voze ECV1. Nicméně bez pomoci týmu lidí z Abarthu, Cesare Fioria, Sergia Limoneho (foto), Claudia Lombardiho a Carla Demichelise, bychom projekt nebyli schopni dokončit. Především Claudio Lombardi, který byl přítomen při vývoji unikátního motoru Triflux, nám poskytl neocenitelnou pomoc.

    Od představení prototypu v roce 1986 uběhlo čtvrt století. Téměř jedna generace. Pracovalo se na dokončení ECV1 nepřetržitě tak dlouho, nebo jste vůz stavili po etapách?
    Dali jsme si pauzu celých 24 let! Popravdě řečeno. Práce jsme započali až v roce 2010, ale spousta nápadů a části projektu byly připraveny během uplynulých let.

    Název původního prototypu ECV doplnilo číslo 1. Vůz poté, co jste jej dokončili, nese oficiální název ECV1. Co ta „jednička“ znamená?
    To lze velmi jednoduše vysvětlit. Když vznikla ECV v roce 1986, existoval pouze jeden model. Nicméně později vznikl ještě koncept ECV2. Proto, aby se oba modely nepletly, jsme nazvali první z nich ECV1.

    Vzpomenul jste projekt ECV2. Studii zahalenou rouškou tajemství. Jaký osud potkal projekt následovníka ECV1?
    Dovolím si vás opravit. Lancia ECV1 byla od počátku určena jako následovník vozu S4 pro rok 1987 pro skupinu B. Lancia pro zamýšlenou skupinu S existovala jen na papíře a podobala se modelu ECV, i když byla menších rozměrů. Až později se zrodila ECV2. Byl to spíše stylistický a technologický koncept, než vůz pro závodění. Nikoli tedy pokračování ECV1. Dnes se takovým studiím říká „showcar“. Model ECV2 je ve vlastnictví Fiatu a nachází se v Turíně. Přiznávám, že by se mi moc líbilo, vidět jej po boku ECV1. Ale to nezáleží na mě…

    pokračování

    Giuseppe Volta Group B Group S historické automobily Interview Itálie Lancia ECV závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Pinterest LinkedIn Tumblr Email
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    Related Posts

    Festival “Mythical Cars Rally” 2023 – od skupiny A až po WRC Plus

    GLOSA: Jaká byla rally v osmdesátkách?

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2023 >
    Březen
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    131415161718
    • Testování soutěžních automobilů – Zlín Malenovice

      Celý den
      18/03/2023
      Testování Zlín

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      tř. 3. května 850, 763 02 Zlín, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-zlin-malenovice/2023-03-18/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Zlín Malenovice
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    19
    2021222324
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      24/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    25
    • Testování soutěžních automobilů – Praha Chodovec

      Celý den
      25/03/2023-25/03/2023
      Testování Praha

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      Türkova 1001/9, 149 00 Praha 11-Chodov, Česko

      https://www.rallylife.cz/event/testovani-souteznich-automobilu-praha-chodovec/2023-03-24/

      Testování soutěžních automobilů 2018

      Testování soutěžních automobilů Praha Chodovec
      Každoroční předsezónní testování soutěžních …[Read more]

    26
    2728293031
    • KOWAX Valašská rally ValMez 2023

      Celý den
      31/03/2023-02/04/2023
      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko

      Náměstí 4-6, 757 01 Valašské Meziříčí, Česko
      http://www.valasskarally.cz

      Kowax Valašská rally ValMez 2023
      Středobodem „Valašky“ se i letos stane město Valašské …[Read more]

      
    FOTOGALERIE
    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák22.3.2023

    Testování sportovních vozidel Zlín Malenovice 2023

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.3.2023

    Blaufränkischland rallye 2023

    Galerie Rally
    By Ivo Nowi Novák4.3.2023

    Dominik Stříteský 2023 by Rallye Design

    Galerie Rally
    By Jakub Skýpala12.1.2023

    Jänner rallye 2023

    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu 40 let MS Audi Barum Czech Rally Zlín cestovní automobily design Eifel Rallye Festival ERC fanoušci Ford Group B historici historické automobily historie soutěží Interview IRC Itálie Jan Kopecký jezdci Lancia legendy Německo Peugeot Porsche Rakousko Rallylegend San Marino rallysprinty seriál Slovensko spolujezdci Subaru technika technika WRC trekker Valašská rally Velká Británie Volkswagen Walter Röhrl WRC/Mistrovství světa závodní automobily závody Česko časopis RALLY Škoda Škoda Motorsport
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Autoři
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • Portál RALLYLIFE
    RALLYLIFE.cz on INSTAGRAM
    [instagram-feed]
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.