Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Rallye Monte Carlo 1999 – Ledové Waterloo na první erzetě!

      14.1.2025

      Rally Australia – Zbožňovaná, trpěná i nenáviděná

      12.2.2024

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023
    • Story

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 2. díl „Přítomnost“

      14.5.2025

      Rallylegend 2024 – Král je mrtev? / 1. díl „Návraty“

      24.4.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 2. díl – Na vlně nostalgie a naděje

      10.3.2025

      Benzínem vonící večer v depozitu INVELT – 1. díl – Do Plzně se šampionem

      5.2.2025

      TROJÁK – tady rallyový poutníče zastav kroky své a pomni…

      9.12.2024
    • Lifestyle

      Vychází kniha o MG Metro 6R4 Group B

      7.6.2025

      Mazej za pásku, Velký bratr Tě vidí!

      23.4.2025

      Dvě knižní publikace nejen pro fanoušky Subaru

      26.9.2024

      PREVIEW – RZ Bunč – „Svatební cesta“ – Barum Czech Rally Zlín 2024

      14.8.2024

      Na Barumce vyjde kniha o historii týmu Styllex

      25.7.2024
    • For Sale

      Lancia Delta S4 Gr.B – Boudo, budko, kdo v tobě přebývá?

      16.6.2025

      Tři turínské grácie Lancia Delta Integrale

      20.7.2024

      MG Metro 6R4 Group B – Machři jezdí do šichty Metrem!

      2.7.2024

      Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

      31.10.2023

      Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

      13.7.2023
    • Fotogalerie

      Rally Hungary 2025

      15.5.2025

      Slovácká rallye 2025 – ČMPR

      17.4.2025

      Kánó-Imola MiniSprint Hungary 2025

      2.4.2025

      Test Kamínka 2025 – Urban, Hanák, Večerka

      23.3.2025

      AUTO PODBABSKÁ ŠKODA PSG ACCR TEAM – design 2025

      17.3.2025
    • Soutěžáky

      Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

      21.5.2024

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022
    • Osobnosti

      Zemřel Dieter Basche, bývalý šéf Audi Sport

      29.12.2024

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022
    • Závody

      Agrotec Rally Hustopeče 2025 oslaví dvacet let s pořádnou dávkou kilometrů

      13.6.2025

      Eifel Rallye Festival napíše svůj třináctý příběh

      3.6.2025

      Silmet Rally Příbram 2025 – osvědčené lokality, pozměněné tratě

      20.5.2025

      Bohemia rally 2025 spustila přihlášky. Nabídne i novou erzetu.

      20.5.2025

      6. BOAS Záhoří 2025 – Motoristé proti sobě na trase s ďábelskou kilometráží

      8.5.2025
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»Soutěžáky»Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)
    Soutěžáky

    Giuseppe Volta: Lancia ECV1 (1. díl)

    By Roman Fluxa3.4.20174 Mins Read

    Poslední květnový víkend proběhne v rámci Rally Český Krumlov česká premiéra unikátního vozu Lancia ECV1. Speciálu, jehož „znovuzrození“ má na svědomí Giuseppe Volta.

    Krátce po oznámení této skutečnosti jsme ve spolupráci s krumlovskými pořadateli oslovili Giuseppe Voltu a zeptali se na historické momenty, jež provázely vznik, rekontrukci a slavnostní premiéru ECV1.

    Ví se o vás, že vlastníte to nejlepší co Lancia dala rally sportu – modely Stratos, S4 a 037. můžete čtenářům RALLYLIFE krátce představit tyto vozy?
    Každý z nich vznikl, aby vyhrál na mistrovství světa v rally. Na jejich vývoji se podíleli ti nejlepší návrháři z celé Itálie. Model Stratos s motorem od Ferrari se zrodil v době, kdy Lancia ještě nebyla propojena s Fiatem. Model S4 byl již vytvořen zkušenými odborníky z týmu Fiat-Abarth. Tým Abarth utvořil pilíř úspěchu dnes legendárních speciálů Lancia. Každý vůz vznikal v jiné době a za odlišných okolností. Jedno mají ale společné, na tratě směřovaly s jasným plánem vítězit.

    Největší klenot sbírky představuje unikátní vůz Lancia ECV, na kterou se nezapomnělo jen díky vám. Vzpomenete na dny, kdy jste se rozhodoval o znovuzrození projektu ECV?
    Pro mě to byla láska na první pohled, která se zrodila ve smutné době. Tým za tragických okolností ztratil dvojici Toivonen / Cresto a navíc byla zrušena skupina B. V každém případě byla Lancia ECV1 již ve stádiu vývoje a připravovala se pro následující rok 1987. Pro svůj aerodynamický tvar a motor Triflux měla ještě větší kouzlo než model S4. Jakmile se objevila možnost odkoupit od Abarthu nejdůležitější části, neváhal jsem.

    ECV1 se stalo majetkem Giuseppeho Volty. Co se vám honilo hlavou?
    Jak už jsem uvedl, nebylo to šťastné období pro skupinu B. Ale věděl jsem, že je to výjimečný vůz a že svět rally a jeho fanoušci, tak jako já, jej chtějí vidět kompletní a na trati. Těch pár dní co byl vystaven poprvé na Motorshow v Bologni na podzim roku 1986, nemohlo stačit. Nikdo nemohl slyšet zvuk motoru Triflux. Moc dobře jsem si uvědomoval, že tento projekt musí být bez chyb. Musel jsem jednat co nejdřív.

    Jediný svého druhu na světě, v nekompletní provedení, navíc z extrémně drahých materiálů, to představuje finančně velmi nákladný projekt. Pro většinu lidí bláznivá myšlenka. Nelitoval jste někdy svého rozhodnutí?
    To je také důvod, proč jsem čekal celých 24 let! Ale 25. výročí jsem si již nemohl nechat ujít. ECV1 už musela ven! Konečně se dostavilo zadostiučinění. Slzy radosti všech co se podíleli na projektu a celá ta léta pomáhali v rekonstrukci, včetně Mikiho Biasiona, byly nejkrásnější odměnou. Fanoušci mohli ECV1 konečně vidět, slyšet a sáhnout si na něj.

    Zmiňujete úsilí a nasazení řady lidí. Vzpomenete na někoho, bez jehož přičinění by projekt nedospěl do cíle?
    Na projektu se ale podílela celá řada lidí, kompletní seznam všech spolupracovníků je k dispozici na stránkách www.ecv1.com , kde jsou také další informace o voze ECV1. Nicméně bez pomoci týmu lidí z Abarthu, Cesare Fioria, Sergia Limoneho (foto), Claudia Lombardiho a Carla Demichelise, bychom projekt nebyli schopni dokončit. Především Claudio Lombardi, který byl přítomen při vývoji unikátního motoru Triflux, nám poskytl neocenitelnou pomoc.

    Od představení prototypu v roce 1986 uběhlo čtvrt století. Téměř jedna generace. Pracovalo se na dokončení ECV1 nepřetržitě tak dlouho, nebo jste vůz stavili po etapách?
    Dali jsme si pauzu celých 24 let! Popravdě řečeno. Práce jsme započali až v roce 2010, ale spousta nápadů a části projektu byly připraveny během uplynulých let.

    Název původního prototypu ECV doplnilo číslo 1. Vůz poté, co jste jej dokončili, nese oficiální název ECV1. Co ta „jednička“ znamená?
    To lze velmi jednoduše vysvětlit. Když vznikla ECV v roce 1986, existoval pouze jeden model. Nicméně později vznikl ještě koncept ECV2. Proto, aby se oba modely nepletly, jsme nazvali první z nich ECV1.

    Vzpomenul jste projekt ECV2. Studii zahalenou rouškou tajemství. Jaký osud potkal projekt následovníka ECV1?
    Dovolím si vás opravit. Lancia ECV1 byla od počátku určena jako následovník vozu S4 pro rok 1987 pro skupinu B. Lancia pro zamýšlenou skupinu S existovala jen na papíře a podobala se modelu ECV, i když byla menších rozměrů. Až později se zrodila ECV2. Byl to spíše stylistický a technologický koncept, než vůz pro závodění. Nikoli tedy pokračování ECV1. Dnes se takovým studiím říká „showcar“. Model ECV2 je ve vlastnictví Fiatu a nachází se v Turíně. Přiznávám, že by se mi moc líbilo, vidět jej po boku ECV1. Ale to nezáleží na mě…

    pokračování

    Giuseppe Volta Group B Group S historické automobily Interview Itálie Lancia ECV závodní automobily
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Roman Fluxa
    • Website

    Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    Ivo Nowi Novák21.5.2024

    Audi Quattro S1 E2 „PDK“ – číslo 15 žije!

    Ivo Nowi Novák20.4.2023

    Diamantový jednorožec míří do Plzně

    Ivo Nowi Novák10.8.2022

    Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2025 >
    June
    >
    Month
    Month
    List
    Week
    Day
    MoTuWeThFrSaSu
          1
    234567
    • Lak Racing Rallye Plzeň 2025

      All day
      07/06/2025
      https://www.arkp.cz

      LaK Racing Rallye Plzeň 2025

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    8
    9101112131415
    1617181920
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      20/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    21
    • Radouňská rallye – ČMPR

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Radouňská rally

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko

      Okrouhlá Radouň 89, 378 42 Okrouhlá Radouň, Česko
      http://www.radounmotorsport.cz

      Radouňská rallye 2025 – ČMPR

      Startovní listina
      Časový harmonogram
      Mapy rychlostních …[Read more]

    • Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025

      All day
      21/06/2025-21/06/2025
      Rally Hustopeče

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko

      Husova 28/1, 693 01 Hustopeče, Česko
      http://www.agrotecrally.cz/

      Agrotec Petronas Rally Hustopeče 2025 – soutěž mezi vinicemi

      Seznam přihlášených posádek
      …[Read more]

    22
    23242526272829
    30      
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook Instagram
    Copyright 2010-2025 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.