Bývalý kontroverzní účastník světového šampionátu a jeden z největších talentů nedávné minulosti Francois Duval se v belgické televizi RTBF vyjádřil k některých ožehavým tématům své kariéry…
Podle třicetiletého Belgičana začal úpadek WRC v době, kdy do světového šampionátu nastoupil. Pryč byla éra deseti a více jezdců, kteří mohli pomýšlet na vítězství, jak tomu ve světovém šampionátu bývalo pravidlem.
Duval se zároveň dotknul i konkurenčního seriálu IRC, v němž se rovněž několikrát neúspěšně prezentoval. Označil ho za seriál „podvodníčků", zejména s ohledem na dodržování pravidel pro seznamovací jízdy. „Neměl jsem čas jezdit někam načerno trénovat, jako někteří. Ve WRC alespoň nikdo z absolutní špičky v tomto směru nepodvádí," řekl.
Další diskutovaným tématem bylo ukončení jeho angažmá u Citroënu, ačkoli v posledním závodě sezony 2005 v Austrálii zvítězil. Nikdy v budoucnosti se už za volant auta francouzské značky nevrátil. Tehdy se stal třetím nejmladším vítězem soutěže MS v historii. Jeho antipatie k týmu ale začala o několik měsíců dříve, při Deutschland rally.
„Jel jsem v čele před Loebem a po opuštění servisu jsem zjistil, že můj vůz nejede na maximální výkon. Byl to vzkaz, nikdo nemůže Loeba porazit. Měl jsem kontrakt ještě na jednu sezonu, ale za těchto okolností jsem tam nechtěl setrvávat. Navíc plánovali, že bych jezdit pouze v béčkovém týmu. Vlastně mě stáhli z Fordu, protože cítili z mé strany ohrožení a moji kariéru nakonec pohřbili," vyjádřil se Duval.
Francois Duval nyní pracuje v rodinné firmě a nelituje toho. „Máme tady hodně práce a na rally nemyslím," uzavřel svérázný Belgičan.