Možnosti IV. Testovací RZ Žiželice využili kromě soudobých vozů také majitelé historických automobilů. Ve startovní listině měly zastoupení značky Subaru, BMW a Ford.

BMW M3 E30

Posádka: Jiří Jirovec / Petr Uhel

Jiří Jirovec se vrací na rychlostní zkoušky. Plzeňský jezdec a úspěšný podnikatel startoval v minulosti například s vozy Mitsubishi Lancer Evo, Škoda Octavia WRC, či později s „pohárovým“ Nissanem GT-R. Z pozice generálního ředitele společnosti INVELT s.r.o. se Jiří Jirovec zásadní měrou podílel na vstupu MINI JCW S2000 do české rally.

V Žiželicích byla v premiéře představena novinka stáje EuroOil invelt rally team populární BMW M3 řady E30. Vůz byl zakoupen od Zdeňka Tichého. Roli spolujezdce zaujal velezkušený Petr Uhel. Design vozu byl zhotoven ve spolupráci s agenturou INUA.

„Co se týče startů, bude to mix domácích rallysprintů, legend při velkém mistráku a dvou pověstných mezinárodních podniků – Eifel Rally v Německu a Rallylegend v San Marinu na podzim,“ nastínil plány Jiří Jirovec.

Subaru Legacy RS

Posádka: Jiří Kalista / Michal Šofr

Další novinkou představenou na Testovací RZ bylo Subaru Legacy RS Jiřího Kalisty. Modrý vůz s typickými zlatými ráfky dal vzpomenout na počátky japonské legendy. První generace Legacy představená v roce 1989 stála na počátku úspěšného tažení značky Subaru. Přeplňovaný motor verze RS byl o tři roky později použit pro vycházející hvězdu model Impreza WRX.

Jiřího Kalistu znají diváci především z Volného poháru, kde startoval společně s Michalem Šofrem. Na rychlostních zkouškách vodila dvojice neméně atraktivní japonský vůz Mitsubishi Lancer Evo V a VI v barvách Ralliart. V loňském roce vyzkoušel Jiří v Kostelci model Subaru Impreza STi vsetínského JT Říha Group Rally Teamu.

„Rádi bychom absolvovali celý domácí šampionát MČR HA. Stoprocentně se objevíme v Klatovech a v Českém Krumlově. Ze Subaru jsem nadšený. Je však pravdou, že toto auto uměl řídit jen jeden jezdec, který nám toho bohužel už moc neřekne…“ Jiří Kalista

Ford Sierra RS Cosworth

Posádka: Jiří Navrátil / Vít Kouřil

V nadsázce by se premiérou dala nazvat také účast Jiřího Navrátila. Závodník s hlubokými kořeny v motokárách, jak se Jiří prezentuje na svém profilu, před několika dny oznámil ukončení projektu Ford Fiesta S2000. Jakkoli neradostná informace představuje dobrou zprávu pro fanoušky historiků – Jiří se vrací za volant Sierry!

„V Žiželicích jsem seděl v autě poprvé od Setkání mistrů a bylo to znát. „Probudil“ jsem se vlastně až odpoledne. Kromě již avizovaného ukončení projektu Fiesty S2000 u mě proběhla řada dalších změn. Vítek Kouřil na sedadle spolujezdce je jednou z nich. Letos určitě zvolníme. Řekl bych míň rally, víc show!“ Jiří Navrátil

S novým mitfárou by se měl jezdec z Prahy objevit v seriálu MČR historických automobilů. V kategorii III a prestižní třídě D4 (nad 2000 cm3 pozn. red.) se postaví také proti výše zmíněnému Jiřímu Kalistovi se Subaru.

Čtvrtý Jiří na scéně

Ačkoli se na žiželické trati neprezentoval, zmínka o Jiřím Káňovi je zcela na místě. Loňskými starty s Opelem Asconou Jiří ukázal, že to s volantem umí stejně dobře, jako s rozpisem. Pro letošek se chystá vyměnit vůz. Není žádným tajemstvím, že v dílně čeká na první ostrý start Ford Sierra RS Cosworth. S krocením agresivního stroje pomůže z pozice spolujezdce Martina Kalistová.

Skupina historiků D4 tak slibuje mimo jiné atraktivní souboj mezi Káňou a Navrátilem. Přičemž ještě loni v Příbrami spolu oba borci seděli v jednom voze…

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply