Uběhlo 65 dní od vítězné Britské rally, posledního podniku FIA WRC 2011, a tým Ford WRT čeká nová výzva – Rallye Monte Carlo, zahajovací podnik sezony MS v rally 2012.

Modrý ovál představí dvě zásadní změny. Tým získal novou identitu, jejíž nejviditelnější rys představuje nový design polepu závodního vozu Fiesta RS WRC. V personálním složení týmu doplnil dvojici Jari-Matti Latvala – Miikka Anttila bývalý světový šampion Petter Solberg s Chrisem Pattersonem.

Rallye Monte Carlo představilo při svém návratu do WRC formát, který vrací čas o nějakých patnáct let zpátky. Tým Ford WRT a ostatní posádky čeká pětidenní rally s celkovou délkou 433 km, která se tak stává nejdelším podnikem od konání Safari Kenya rally v roce 2002.

Úspěch či selhání na Rallye Monte Carlo má jeden společný faktor – správnou volbu pneumatik. Přitom neexistuje pojem "perfektní volba". Měnící se podmínky a omezení přezouvání gum, připouštějí v lepším případě výraz "optimální". Tato skutečnost klade zvláštní nároky na týmovou podporu. Obě posádky týmu Ford WRT budou využívat svých lidí v terénu. "Špioni" budou poskytoval nezbytné informace, podle kterých spolujezdci zanesou případné změny do rozpisů a rozhodnou o správné volbě pneumatik.

J-M Latvala (26)

Finského pilota čeká pátý start na Rallye Monte Carlo. Rád by navázal na poslední zkušenosti na asfaltových površích z konce loňské sezony. "Citím, že jsem momentálně na asfaltu mnohem lepší než v minulosti," uvedl Latvala. A přidává další pozitiva: "Předpoklady úspěchu máme – silný tým, konkurence schopný vůz a dva kvalitní jezdce. Nyní zbývá sladit všechen potenciál a pokud vše bude fungovat, jsme na dobré cestě bojovat o titul mezi jezdci i značkami. Věřte mi, za Ford soutěžím již několik sezon, ale nyní cítím, že jsou naše šance největší."

"V letech 2010 a 2011 zahájil tým sezonu vždy vítězstvím. Tady na Rallye Monte Carlo to bude proti asfaltovým specialistům mnhem obtížnější. Rychlostní zkoušky na Monte jsou velmi rychlé a zpravidla kopírují vrstevnice okolních hor nebo řek v údolí. Asfalt různého stáří výrazně zhoršuje přilnavost a chování vozu. Proto umístění mezi prvními třemi považuji za slibný start do letošního seriálu WRC, kdy teprve příjdou podniky, které mi vyhovují mnohem více," zhodnotil Fin.

"Tohle je ta pravá rally. Náročná na psychiku a jedoucí se ve vysokém tempu. Neustále musíte myslet na počasí a správné obutí. Jakmile jste v Monte Carlu v servisní zóně u moře, musíte být myšlenkama na trati ve výškách kolem 1200m. Volba pneumatik může rozhodovat o rozdílech ve vteřinách na kilometr. Tuto rally můžete v servisu stejně vyhrát, jako ji zcela zkazit," uzavřel svůj komentář Jari-Matti

Petter Solberg (37)

Petter se připravuje na premiéru v týmu Ford WRT. Poté, co se stal na začátku prosince oficiálním jezdcem týmu, absolvoval pouze dvoudenní test s vozem Fiesta RS WRC. Přesto Petter nevidí relativně malý počet najetých kilometrů jako handicap. Velkou výhodou Nora bude osm předchozích startů na Monte.

"Můj první test proběhl v náročných podmínkách, přesto jsem si na vůz velmi rychle zvykl," vzpomenul Solberg na své první kilometry s fiestou. "Navíc jsem zde loni závodil a rychlostní zkoušky, s vyjímkou dvou nových, velmi dobře znám."

"Na rally se velmi těším. Pokud je sucho, žádné velké obtíže nehrozí, pokud se však jede za mokra, můžete čeka "černý led" a sníh. Zvládnutí správné volby pneumatik závisí na týmové strategii a včasném přísunu nejaktuálnějších informací z trati," předkládá svůj recept na úspěch Petter.

"Návrat ke značce Ford je fantastická věc. Možnost opět bojovat o titul mezi značkami, byl také jeden z důvodů, proč jsme loni závodili se svým soukromým týmem. Svou roli v týmu nevidím v pouhém naplňování statistik. Jari-Matti a já jsme zde proto, abychom bojovali o tituly. A to taky uděláme," dodal jezdec, který se spolujezdcem Chrisem Pattersonem oslaví svůj 100. start ve WRC.

Aktuální zprávy z týmu Ford WRT

>>> Dodavatel pneu značka Michelin dodá pět typů pneumatik z modelové řady 2012. Zbrusu nová pneumatika pro asfaltové povrchy Michelin Pilot Sport bude k dispozici v tvrdé, měkké a extra měkké směsi pro čistý asfalt. Pro přechod na zimní podmínky je připravena pneumatika Michelin Pilot Alpin WRC v provedení bez hřebů na sníh a s hřeby na zledovatělé povrchy.

>>> Dva tovární vozy Ford Fiesta RS WRC doplní sedm privátních speciálů:

M-sport Ford - Ott Tanak fiesta livery

M-Sport: Ott Tänak / Kuldar Sikk, Evgeny Novikov / Denis Giraudet a François Delecour / Dominique Savignoni
Czech Ford National Team: Martin Prokop / Zdeněk Hrůza
Samostatně přihlášení: Matthew Wilson / Scott Martin, Henning Solberg / Ilka Minor a Julien Maurin / Olivier Ural

>>> Tým Ford WRT absolvoval minulý týden na jihu Francie v oblasti Ardèche poslední test před startem. Ve středu a ve čtvrtek odjezdil svou část J-M Latvala. V pátek nastoupil Petter Solberg (video + foto):

Ford WRT - Petter Solberg test before Monte Carlo

Ford WRT - Petter Solberg test before Monte Carlo

Ford WRT - Latvala and Solberg test before Monte Carlo

 

Share.

Zakladatel portálu. Profesí designér. V rallysportu angažován od roku 1997. Majitel agentury INUA vlastnící ochrannou známku RALLYLIFE a provozující stejnojmenný server. Autorsky se podílí na obsahu v rubrikách AUTOMOBILY, OSOBNOSTI. LIFESTYLE a RECENZE. Aktuálně se zaměřuje na historické sportovní vozy. Od roku 1999 člen realizačního týmu magazínu RALLY, kde má na starost grafickou přípravu časopisu.

Leave A Reply