Close Menu
RALLY LIFERALLY LIFE
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    • Historie

      Tajemství turínských mistrů odhaleno – Kolik existovalo červených Lancií?

      19.7.2023

      Kliďas Juha Kankkunen. Černé, kulaté, Pirelli.

      5.5.2023

      Marcel Tuček: Janovická rána – Rallye Šumava 1997

      9.4.2023

      Miki Biasion & Safari rallye 1988 – Kdo mi ukradl Lancii?

      23.3.2023

      Mise SAFARI RALLYE – nesmlouvavý maraton

      12.3.2023
    • Lifestyle

      Kimera EVO37 Martini 7 Limited Edition

      16.4.2023

      Limitovaná edice Alpine A110 vzývá ducha rallyové sezony 1973

      14.4.2023

      Tričko RALLYE DESIGN: Roman Kresta, Škoda Octavia WRC & Barum rally 2001

      10.8.2022

      III. Rallye Kroměříž 2021 – divácký průvodce + mapy

      29.9.2021

      Barum rally Zlín 2021 – RECCE rychlostní zkouška HALENKOVICE

      23.8.2021
    • Fotogalerie

      Herbst rallye Dobersberg 2023

      30.10.2023

      Herbst rallye Dobersberg 2023 / M-SPORT

      23.10.2023

      Rentor-Partr Rally Vsetín 2023

      20.10.2023

      Rally Hungary 2023 ERC

      19.10.2023

      Test Toyota Yaris GR Rally2 – Semetín-Podhoran 2023

      30.9.2023
    • Soutěžáky

      Diamantový jednorožec míří do Plzně

      20.4.2023

      Mitsubishi Lancer EVO III „M5 MRE“ – bojovník ze země, kde se probouzí slunce

      10.8.2022

      Nissan Sunny GTi-R – odvrácená strana Slunce

      18.7.2022

      Opel Ascona 400 RA40 „Safari“ – nespoutaný Django

      29.6.2022

      BMW E30 M3 Rally – německá pila s britskými zuby

      16.3.2022
    • Osobnosti

      Odešel krotitel francouzského lva CORRADO PROVERA

      6.11.2023

      Markku Alén zpět v Lancii Delta S4

      16.4.2023

      Walter Röhrl – Co na srdci, to na jazyku

      12.2.2023

      Znovuzrození legendy – BMW M3 Rally od (Rem)Branda

      22.3.2022

      Zemřel Walter Treser. Stál u zrodu legendárního Quattra.

      17.11.2021
    • Závody

      Průvodce TipCars Pražský Rally Sprint 2023 – RALLY Life Journal & Subaru

      25.11.2023

      AKTUALIZACE! – Rally Show Zlobice 2023 – hanácké ukončení sezony je zpět!

      15.11.2023

      Průvodce Rallye Kroměříž 2023 – kam vyrazit za zážitkem?

      20.9.2023

      Rallye Kroměříž 2023 odtajňuje základní informace

      29.8.2023

      STAR Rally Historic 2023 Zlín napíše patnáctý příběh

      25.7.2023
    • FlatOut

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – mapy rychlostních zkoušek

      7.8.2023

      Barum Czech Rally Zlín 2023 – seznam přihlášených posádek

      7.8.2023

      Star Rally Historic 2023 Zlín – seznam přihlášených posádek

      6.8.2023

      Bohemia rally 2023 – mapy rychlostních zkoušek a časový harmonogram

      3.7.2023

      Eifel Rallye Festival 2023 – představení soutěžních speciálů

      2.5.2023
    Facebook X (Twitter) Instagram
    RALLY LIFERALLY LIFE
    NACHÁZÍTE SE/YOU ARE AT:Home»Journal»FOR SALE»Ford RS200 EVO2 Gr.B – královská jízda
    Ford RS200 EVO 2 Královská jízda
    FOR SALE

    Ford RS200 EVO2 Gr.B – královská jízda

    By Ivo Nowi Novák5.8.20214 Mins Read

    Nechme pro tentokrát stranou veškerá hanlivá rčení o vozech s modrým oválem ve znaku. Automobilce Ford totiž nelze upřít, že světu rally dala několik zajímavých a konkurenceschopných speciálů, které se postupem času staly legendami. Escorty a Focusy mnoha generací i specifikací, dodnes budí zaslouženou pozornost všude, kde se objeví a jsou ceněnými klenoty ve sbírkách finančně dobře situovaných “gentlemen drivers”.


    Nadupaná „dvoustovka“

    Za Svatý grál v pestré škále fordí soutěžácké armády můžeme bez debat považovat model RS200. Borehamská “béčková” odpověď na konkurenční Lancii Deltu S4, Peugeot 205 T16 či Audi Quattro S1. Originálních exemplářů je jako šafránu! Ve většině případů jsou navíc opatřeny cedulí “NEPRODEJNÉ, takže NESAHAT!”.

    Ford RS200 EVO2
    Ford RS200 EVO2

    “Eresdvoustovka” EVO2 s číslem šasi 20 v nabídce společnosti DH ROFGO je v mnoha ohledech výjimečná. I když je její současná podoba více či méně rallyová, nebyla primárně postavena pro účast v automobilových soutěžích.

    Ford RS200 EVO2
    Ford RS200 EVO2

    Královská hračkárna

    Po narození putoval Ford RS200 z chladné Anglie do horkého Jordánska.

    Do své hračkárny si jej zařadil král Hussein, který se s ním účastnil místních závodů do vrchu. Díky agregátu se sedmi sty koňskými silami se stal jedním z nejvýkonnějších verzí modelu RS200, který kdy opustil domovskou bránu Ford Motorsport.

    Za svého rádce a guru si Hussein zvolil člověka nejpovolanějšího. A tak si tehdejší fabrický jezdec Fordu, jediný a pravý Stig, s příjmením Blomqvist, čas od času udělal výlet do exotických krajin. Králi Husseinovi předával své cenné zkušenosti a pomáhal mu posouvat jeho vlastní hranice.

    Z asfaltu do bláta

    Po náročné sezóně se vůz vrátil zpět do centrály v Borehamu. Po důkladné repasi byl připraven vystartovat do seriálu Mistrovství Evropy v rallycrossu 1989.

    Na konci osmdesátek dosahovala popularita tohoto odvětví motoristického sportu pomyslného stropu. Okruhy byly doslova v obležení fanoušků. Ti mohli sledovat nejen souboje vozů v divizi 1 (Ford Sierra RS 500 Cosworth, Saab 900 Turbo…), ale především v divizi 2. Sloužila jako nucené odkladiště bývalých rallyových speciálů skupiny B. A byla pořádně našlapaná! I naprostý rallycrossový elév už někdy zaslechl jména jako Matti Alamäki (Peugeot 205 T16 E2), Martin Schanche (Ford RS200 E2) či Herbert Breiteneder (Audi Quattro S1 E2).

    Na čtyři závody rallycrossu si z rally za volant Fordu odskočil Stig Blomqvist. Jedenkrát pak, v britském mistrovství na okruhu Brands Hatch, bývalý pilot Formule 1 Jonathan Palmer.

    Ford RS200 EVO2 Jonathan Palmer
    Ford RS200 EVO2 / Jonathan Palmer

    Sbohem a šáteč… kastli

    Na konci roku 1990 rallycrossem zkoušeného Forda prodala “fabrika” Georgovi Staufferovi.

    Na rozloučenou dostal jako výslužku zcela nové díly karoserie. Ty jej vzhledově vystřelili na planetu zvanou rally. Ovšem starou “kastli” ve Fordu přibalili taky. Taková velká hebla by se jim asi špatně cpala do tříděného odpadu. Ať si poradí nový majitel! A ten si poradil. Garáž měl docela velkou. Nebyl problém v ní archivovat použitou kapotáž. 

    Ford RS200 EVO 2 Královská jízda

    Na prodej je tedy kompletní balíček – obouchaná rallycrossová “budka” a auto udržované v autentickém stavu. S nefalšovanou patinou. Ford, který trochu klame tělem. Vzezřením soutěžák, pod sukní však spíše rallycrossový speciál.

    S jedinečným motorem o objemu 2.18 litru, originálním přední diferenciálem s netradičním obalem s žebrováním či speciální řídící jednotkou a elektronikou motoru. Vůz má dokonce původní hasicí systém.

    Ford RS200 EVO2 diferenciál
    Ford RS200 EVO2 elektronika
    Ford RS200 EVO2 elektronika

    V interiéru najdeme nestandardní, spartánsky pojatou přístrojovou desku a původní, notně ohmataný volant, s vyrytým jménem “Stig Blomqvist”. To aby se náhodou nezapomnělo, kdo kdysi sedával za kormidlem této béčkové bestie!

    Ford RS200 EVO2 volant "Stig Blomqvist"
    Tento volant třímal v rukou i legendární Stig Blomqvist
    Ford RS200 EVO2 interiér
    Netradiční a spartánsky pojatá přístrojová deska

    Ford RS200 EVO 2 má platnou anglickou registraci. Nic tedy nebrání s ním vyrazit na běžné pojíždky. Ve vaší garáži tak bude skvělým parťákem třeba pro Teslu. Až vás přestanou bavit cesty do supermarketu striktně ekologickým a extrémně tichým výdobytkem automobilového průmyslu, budete mít kam sáhnout!

    foto: dhrofgo.com

    FORD RS200 on-board – upaluje to solidně, co říkáte?

    aukce Ford RS200 Group B Stig Blomqvist Velká Británie
    Share. Facebook Twitter Email WhatsApp
    Ivo Nowi Novák

    Digitální malíř, občasný pisálek, fanoušek italské Lancie, vyznavač kultu skupiny B. Milovník doby, kdy startovní čísla byla přes celé dveře, jména posádek byla vyvedena na předních blatnících, otáčkoměry měly rafiky a podvozky vše nepobíraly. Pravidelný poživatel kávy a benzínových výparů. Rally? Plánování, ztrácení se v mapách, cesty dnem i nocí za poznáváním nových míst i lidí. Celoživotní vášeň. Emoce. Každá vteřina se počítá!

    SOUVISEJíCÍ PŘÍSPĚVKY

    By Ivo Nowi Novák31.10.2023

    Citroën DS3 WRC „017“ – Citrón božského Seba míří do aukce!

    By Ivo Nowi Novák13.7.2023

    Audi Sport Quattro S1 ex-Mikkola – Někdo to rád krátké

    By Ivo Nowi Novák23.6.2023

    „Lego“ pro dospěláky ex-Colin McRae míří do aukce

    Leave A Reply Cancel Reply

    Motoristické akce
    <
    < 2021 >
    Září
    >
    Měsíc
    Měsíc
    Seznam
    Týden
    Den
    PoÚtStČtPáSoNe
      12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    27282930   
    Témata na RALLYLIFE.cz
    3x od pasu (90) Audi (211) Barum Czech Rally Zlín (81) cestovní automobily (90) design (38) Eifel Rallye Festival (45) ERC (87) fanoušci (59) Ford (44) Group B (62) historici (174) historické automobily (173) historie soutěží (66) Interview (82) IRC (81) Itálie (77) Jan Kopecký (33) jezdci (488) Lancia (166) legendy (32) Německo (45) Peugeot (358) Porsche (38) Rakousko (81) Rallylegend San Marino (36) rallysprinty (35) seriál (41) Slovensko (43) spolujezdci (40) Star rally historic Zlín (32) Subaru (337) technika (71) technika WRC (49) testování (34) trekker (38) Valašská rally (42) Velká Británie (33) Walter Röhrl (40) WRC/Mistrovství světa (349) závodní automobily (160) závody (45) Česko (595) časopis RALLY (42) Škoda (48) Škoda Motorsport (40)
    RALLYLIFE.cz

    RALLYLIFE

    Užití obsahu včetně převzetí, šíření a dalšího zpřístupňování publikovaných materiálů (článků, fotografií, videa a audio záznamů) je bez písemného souhlasu INUA s.r.o. zakázáno.
    Use of content, including receipt, distribution and access to other published material (articles, photos, videos and audio recordings) without the written consent INUA Ltd. prohibited.

    Stránky
    • Kalendář
    • Kontakt
    • O rallylife.cz
    • Ochrana osobních údajů
    • RALLYLIFE mainpage
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Copyright 2010-2023 (c) INUA s.r.o. | ISSN - 1804-5219 | O rallylife.cz | Autoři | Ochrana osobních údajů | Kontakt | Sitemap | Správa webu sharkdigital.cz

    Type above and press Enter to search. Press Esc to cancel.